کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

در جریان نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی >>> تشریح آخرین وضعیت پروژه های تاپیکو توسط محمود شیری مدیرعامل شرکت / 19 اردیبهشت 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه

در جریان نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی >>> تشریح آخرین وضعیت پروژه های تاپیکو توسط محمود شیری مدیرعامل شرکت / 19 اردیبهشت 94  

 
مدیرعامل تاپیکو آخرین وضعیت احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس را اعلام کرد و از برآورد درآمد ۶ تا ۷ میلیارد دلاری این پروژه مهم خبر داد.


محمود شیری امروز در جریان برگزاری نشست مطبوعاتی که در جریان بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی ، برگزار شد، اظهار داشت: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با پیشرفت فیزیکی 83 درصدی مواجه شده است. این پالایشگاه با ظرفیت 360 هزار بشکه میعانات گازی ،دارای سه واحد 120 هزار بشکه‌ای بوده و قرار است پس از راه اندازی فاز اول، سایر فازها نیز با فاصله زمانی 5 ماهه راه اندازی شوند.

وی ادامه داد: تاکنون 3 میلیارد دلار برای احداث این پالایشگاه سرمایه گذاری شده و قرار است 650 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به این پالایشگاه اختصاص داده شود. با تخصیص این مبلغ سرعت اجرای این پروژه شتاب قابل توجهی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تمام بخش‌های مربوط به تاسیسات، خط لوله و آبگیر این پالایشگاه آماده شده ، ادامه داد: با بهره برداری از فاز اول این پالایشگاه به ظرفیت 120 هزار بشکه میعانات گازی، روزانه 12 میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید خواهد شد. این درحالی است که هنگام نفت 100 دلاری می توانستیم سالانه 10 میلیارد دلار درآمد زایی کنیم اما در حال حاضر درآمد این پالایشگاه بین 6 تا 7 میلیارد دلار برآورد شده است.

به گفته این مقام مسئول، تعیین سیاست های فروش بر عهده شرکت ملی پالایش خواهد بود اما بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است محصولات این پالایشگاه به دلیل کیفیت بالا در داخل کشور مصرف شده و محصولات سایر پالایشگاه ها به خارج از کشور صادر شود.

شیری با بیان این که این شرکت سال گذشته بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را تولید کرد، افزود: همچنین این شرکت 52 درصد سهم گاز مایع کشور را در اختیار دارد.

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان