از سال 85 که با وبلاگ بورس نگار(ابتدا میهن بلاگ،سپس بلاگفا) و در حال حاضر با وب سایت بورس نگار در خدمت شما عزیزان هستیم ،تنها یک هدف اساسی داشتیم و آنهم اطلاع رسانی شفاف به سهامداران با تجربه و انتقال تجربیات بورسی به سهامداران تازه کار بوده است .
خط مشی ما تلاش برای شناساندن سهام برتر بازار به سهامداران و ارائه بهترین نقشه راه به معامله گران بازارهای مالی می باشد .
موفق و پیروز باشید / مدیریت وب سایت تحلیلی بورس نگار
نکات برتر بازاریابی >>> کمپین تبلیغاتی، بهترین شیوه تبلیغات ...
نکات برتر بازاریابی >>> کمپین تبلیغاتی، بهترین شیوه تبلیغات / 21 اردیبهشت 94
یک کمپین تبلیغاتی مجموعهای است از پیامهای تبلیغاتی که موضوع و ایدهای واحد را به اشتراک میگذارند.
کمپینهای تبلیغاتی در یک بازه زمانی خاص، از رسانههای مختلف ارائه و منتشر میشوند. حیاتیترین بخش از طراحی یک کمپین تبلیغاتی، تعیین موضوع کمپین است که حال و هوای1 هر یک از اجزای کمپین را مشخص میکند. موضوع کمپین، پیام اصلی است که توسط فعالیتهای ترویجی2 کمپین به مخاطب منتقل میشود. با توجه به اینکه موضوعهای هر یک از کمپینهای تبلیغاتی، در شرایط زمانی و مکانی خاص و همچنین، با عنایت به آمیزه بازاریابی3 طراحی و اجرا میشوند، عمر مفید محدودی دارند؛ اما خاطره کمپینهای تبلیغاتی موفق معمولا سالها در ذهن مخاطبانشان میماند. موضوع هر کمپین تبلیغاتی که برای یک بنگاه اقتصادی طراحی و اجرا میشود، باید بازتابی از استراتژیهای آن بنگاه اقتصادی باشد. این همان موضوعی است که متاسفانه در اغلب کمپینهای تبلیغاتی بنگاههای اقتصادی کشورمان نادیده گرفته میشود. طراح کمپین تبلیغاتی باید آشنا با علم مدیریت استراتژیک باشد و بتواند استراتژیهای نوشته و نانوشته بنگاه صاحبکار را دریابد. عدم همخوانی استراتژیک یک کمپین اقتصادی و سیاستهای یک کسب وکار، فاجعهای در صنعت تبلیغات به حساب میآید که متاسفانه بهای چندانی به آن داده نشده است.
کمپین تبلیغاتی، مجموعهای است از آگهیها که مفهوم یا ایدهای واحد را منتقل میکنند؛ یعنی آگهیهای تبلیغاتی که حول محور یک ایده یا مفهوم طراحی و اجرا میشوند. گاه این آگهیهای تبلیغاتی متعدد هستند: دو، سه یا حتی بیشتر؛ اما در اغلب مواقع با دو آگهی برای یک ایده مواجهیم و البته، ایرادی هم ندارد که متعدد باشند؛ به این شرط که شیرازه این آگهیها از هم گسسته نشود و همه آگهیها در راستای ایده واحد پشتیبان آنها باشند.
تنها یک ایده قدرتمند میتواند از آگهیهای متعدد پشتیبانی کند؛ همینجا باید بر این موضوع تاکید کنم که اغلب کمپینهای تبلیغاتی که شاهد آنها هستیم، ایده و فکر قدرتمندی برای پشتیبانی ندارند و تنها ایدهای «جالب» هستند که نمیتوان براساس آنها یک کمپین تبلیغاتی را بنیان نهاد. بنابراین، به یاد داشته باشید که در برابر ایدههای ناگهاني و جذاب، قدری تامل بیشتری به خرج دهید و توضیح بیشتری پیرامون آنها طلب کنید؛ اگر در موقعیت صاحبکار هستید، از آژانس تبلیغاتي خود بخواهید تا میتواند در موردایدهای که برای طراحی کمپین تبلیغاتی دارد، برایتان توضیح دهد و مجابتان کند و اگر خود در موقعیت طراح هستید، بیشتر روی ایدههای درخشان حتی، مکث کنید.
به خاطر داشته باشید که هر ایده جذابی الزاما نمیتواند یک کمپین تبلیغاتی را تغذیه و پشتیبانی کند و از لحظهای بترسید که کمپین اجرا شده و آن را از هرگونه جذابیت ابتدایی که برایش متصور بودید، تهی میبینید. پس، ایده پشت یک کمپین تبلیغاتی باید قویتر از ایدههای تبلیغاتی معمولی باشد. ایده محوری یک کمپین تبلیغاتی باید توان تغذیه بیش از دو شکل اجرایی را داشته باشد؛ حتی اگر میخواهید فقط به همان دو شکل اجرایی بسنده کنید. تنها در این صورت است که میتوان مطمئن شد که ایده و فکر زیربنای کمپین، به قدر کفایت، قدرتمند است. ایده یک کمپین تبلیغاتی، چتری است که انواع اجراهای موجود در این کمپین را احاطه میکند؛ پس باید به قدر کافی بزرگ و قدرتمند باشد.ایده کمپینهای تبلیغاتی معمولا در قالب یک شعار تبلیغاتی4 ارائه میشوند، اما هر کمپین تبلیغاتی الزاما نباید یک شعار تبلیغاتی داشته باشد! گاهی اجرا بدون شعار تبلیغاتی به قدر کافی گویا است و استفاده از هرگونه شعار تبلیغاتی که بخواهد ایده و فکر پشتیبان کمپین را توضیح دهد، پرگویی محض است.
اقسام اجرا در راهبری یک کمپین تبلیغاتی باید همخانواده به نظر برسند؛ به این معنا که از نظر اجرا از یکدیگر دور نباشند و شیوههای بسیار متفاوت و گاه متضاد از یکدیگر را به کار نگرفته باشند. به دیگر سخن، انواع اجرایی یک کمپین تبلیغاتی باید مانند دانههای یک تسبیح، از نظر بیان هنری با هم مربوط و متناسب باشند؛ طوری که بتوان تشخیص داد که هریک از آنها به یک کل واحد مربوطند. کمپینهای موفق، از این نظر هم در هماهنگی و تناسب هستند و اگر به کمپینهای ناموفق تبلیغاتی نگاه کنیم، خواهیم دید که یکی از نقاط ضعف آنها همین موضوع است. حواسمان باشد که برای ایجاد این همخانوادگی نباید اجزای اجرایی یک کمپین تبلیغاتی را «بهزور» به هم مربوط کرد! مثلا آیتمهای تصویری و کلامی را به زور در همه اجزا وارد کرد تا همگی یک مجموعه به نظر رسند؛ بلکه باید با ظرافت، این اجزا را در پی هم قرار داد.
مراقب «دام دکمه زیبا» باشید! این نامی است که به ضعف برخی کمپینهای تبلیغاتی دادهام. برخی کمپینهای تبلیغاتی، ماجرای دوختن پیراهن برای یک دکمه است! به این معنا که گاه طراحان ما ابزاری تصویری یا کلامی دارند که به زعمشان جذاب است و میخواهند از آن استفاده کنند و برای به کار گرفتن این ابزار، کمپینی را طراحی میکنند! یا حتی این ایده به زعمشان جذاب را «به زور» در سفارش بعدی صاحبکارشان به کار میگیرند! این مهلکترین رویداد برای یک کمپین تبلیغاتی است. کمپین تبلیغاتی را باید از یک فکر یا ایده آغاز کرد نه از یک شکل اجرایی. اگر دکمه در اختیارتان برای طراحی پیراهن مورد نظر مناسب است از آن استفاده کنید اما هرگز پیراهن را جوری طراحی نکنید که جایی برای دکمه زیبا داشته باشد!
الزامی وجود ندارد که در تمامی پارههای یک کمپین تبلیغاتی، از همهچیز استفاده کنید! برای مثال، میتوانید از شعار تبلیغاتی در آگهیهای اینترنتی استفاده کنید و از جلوههای بصری، در پوسترها و از هر دو، یعنی هم شعار تبلیغاتی و هم جلوههای بصری، در آگهیهای مجلهها. پس خود را ملزم به استفاده از تمامي اجزای جعبه ابزارتان در تمام اقسام اجرای تبلیغ نکنید.
هر یک از اجزای کمپین تبلیغاتی شما باید اشتیاق یکسانی به ماجرا داشته باشند؛ به این معنا که در یکی از اجزا نباید زیاده از حد هیجانزده بود و در دیگری، بیتفاوت! گاه در مشاهده یک کمپین تبلیغاتی با عدم یکنواختی مواجهایم؛ در یکی از پارههای کمپین، طراح بسیار هیجانزده و پرشور بهنظر میرسد و در دیگری، بیحال و بیتفاوت! این عدم یکنواختی کل کمپین تبلیغاتی شما را زیر سوال خواهد کشاند و مخاطبانتان را گیج خواهد کرد.
پاورقی:
1- Tone
2- Promotional
3- Marketing Mix
4- Tagline
نویسنده: صونا ولیپور/دنیای اقتصد
جدیدترین خبرهای اقتصادی
- 🔴اثر افزایش نرخ گاز بر سودآوری پتروشیمیها چقدراست؟ با نرخ گاز 7هزارتومانی سود متانول سازان و اوره سازان بورسی چقدر کاهش می یابد؟ تیر1402
- 🔷همه چیز درباره عرضه خودرو در بورس کالا؛ چگونه از بورس کالا خودرو بخریم وچرا باید حساب وکالتی داشت؟ عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس؛ خرداد 1401
- 🔶از شروط جدید برای پایان کار ساختمان تا طرح جدید مجلس برای معاملات مسکن +دانلود رایگان متن کامل قانون مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان
- 🔵بررسی تاثیر افزایش نرخ گاز برصنایع بورسی ازپتروشیمی وفولاد تا سیمان وپالایشگاه؛ تاثیر افزایش نرخ گاز بر سودآوری صنایع بورسی چقدر است؟ بهمن99
- 🔵مجلس مالیات بر خانه خالی را تصویب کرد؛ مالیات بر خانه های خالی چقدر است؟ چه اشخاصی از مالیات بر خانه های خالی معاف شدند؟/18مرداد99
- 🔵دلار 25 هزارتومانی شد؛ دلایل افزایش ناگهانی قیمت دلار چیست؟ ماجرای خرید دلار از بازار توسط صادرکنندگان چیست؟ /29تیر99
- 🔴همه چیز درباره جزئیات شرایط ومیزان وام جدید مسکن به خانه های «قدیمی» بالای ۲۵ سال؛ مزیت وام مسکن برای خانه های کلنگی چیست؟/26دی98
- 🔴از سیر تا پیاز صنعت خودروسازی ترکیه؛ چرا و چگونه ترکیه خودروساز شد ما نشدیم؟ 83 درصد خودروهای ساخت ترکیه صادر میشود! +تاریخچه/دی98
- 🔴پاسخ به 14 سوال مهم بنزینی؟ تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بازارخودرو چگونه خواهد بود؟ چه کسانی مشمول یارانه جدید بنزینی هستند؟/ 6آذر98
- 🔴از مزایای اجرای طرح خرید توافقی زعفران در بورسکالا تا پتانسیل یک میلیارد دلاری صادرات پسته از بورس کالا/ 7 آبان98
جدیدترین مطالب بورس نگار
- 🔴چه خبر از مجامع 1403 شرکتها؛ جدیدترین برنامه برگزاری همه مجامع شرکتهای بورسی وفرابورسی 1403 /دعوت سهامداران به مجمع/ 1 اردیبهشت 1403
- 🔴سود نقدی همه مجامع بورسی 1403؛ درمجامع سال 1403 شرکتهای بورسی وفرابورسی چقدر سود تقسیم شد؟زمان واریز سودسهام+نتایج/فروردین 1403
- 🔴چه خبر از افزایش سرمایه های جدید بورسی سال 1403؛ میزان افزایش سرمایه شرکتهای بورسی وفرابورسی درسال 1403 چقدراست؟ فروردین 1403
- 🔴بورس تهران از نگاه بورس نگار؛ رصد لحظه ای بازاربورس درتایم معاملات+جدیدترین خبرها، اتفاقات، شنیده ها وحواشی بازارها/ 29 فروردین 1403
- 🔴در حراج سکه مرکزمبادله چه گذشت؟ سکه ها چندقیمت خوردند؟ چگونه ازحراج بانک مرکزی سکه بخریم؟ جدیدترین شرایط خرید سکه ازحراج/ 28 فروردین 1403
- 🔴بررسی روند قیمت دلار آزاد و مقایسه آن با دلارحواله و اسکناس نیما در زمستان 1402؛ چرا دلار گران می شود؟ دلار چقدر رشد می کند؟ فروردین 1403
- 🔴بورس نگار 1403:سال جدید آغازی باشد برآرزوهایتان؛قدردانی ازهمراهی شما همراهان همیشگی وب سایت بورس نگار،آرزوی سالی پربازده/ فروردین1403
- 🔴سود نقدی همه مجامع 1402 شرکتهای بورسی وفرابورسی؛ درمجامع سال 1402 چقدر سود پرداخت شد؟زمان واریز سود سهام+نتایج/ 28 اسفند 1402
- 🔴در مجمع 1402 #شیران چه گذشت؟ مهترین برنامه های هلدینگ صنایع شیمیایی ایران از تولید اتلین دی آمین تا پروژه توسعه آلکیل بنزن خطی/ اسفند 1402
- 🔴بورس تهران از نگاه بورس نگار؛ رصد لحظه ای بازاربورس درتایم معاملات+ جدیدترین خبرها، اتفاقات، شنیده ها وحواشی بازارها/ زمستان 1402
پربیننده ترین مطالب بورس نگار
- 🔵چه خبر از مجامع 99 شرکتها>جدیدترین تاریخ زمانبندی برگزاری مجامع شرکتهای بورسی وفرابورسی سال 99 /دعوت سهامداران به مجمع/ 27 اسفند 99
- 🔵سود نقدی همه مجامع 99 +زمان ونحوه دریافت سود؛ شرکتهای بورسی وفرابورسی درمجامع سال99 چقدر سودسهام پرداخت کردند؟ 28 اسفند 99
- 🔴سود نقدی همه مجامع سال 98 +زمان ونحوه دریافت؛ شرکتهای بورسی وفرابورسی درمجامع98 چقدر سود سهام تقسیم کردند؟ 28 اسفند 98
- 🔴چه خبر از مجامع 1402 شرکتها؛ جدیدترین زمانبندی تاریخ برگزاری مجامع شرکتهای بورسی وفرابورسی 1402 /دعوت سهامداران به مجمع/ 28 اسفند 1402
- 🔷چه خبر از مجامع 1401 شرکتها؛ جدیدترین تاریخ زمانبندی برگزاری مجامع شرکتهای بورسی وفرابورسی 1401 /دعوت سهامداران به مجمع/ 28 اسفند 1401
- 🔴سود نقدی همه مجامع 1402 شرکتهای بورسی وفرابورسی؛ درمجامع سال 1402 چقدر سود پرداخت شد؟زمان واریز سود سهام+نتایج/ 28 اسفند 1402
- 🔷سود نقدی همه مجامع 1401 شرکتهای بورسی وفرابورسی؛ درمجامع سال 1401 چقدر سودسهام پرداخت شد؟زمان دریافت سود+نتایج/ 28 اسفند 1401
- 🔶سود نقدی همه مجامع 1400+زمان ونحوه دریافت سود؛ شرکتهای بورسی وفرابورسی درمجامع سال 1400 چقدر سودسهام پرداخت کردند؟ اسفند 1400
- 🔴چه خبر از مجامع 98 شرکتها>جدیدترین تاریخ زمانبندی برگزاری مجامع شرکتهای بورسی/دعوت سهامداران وپارس، خودرو، سایپا به مجمع/28 اسفند98
- 🔶چه خبر از مجامع 1400 شرکتها>جدیدترین تاریخ زمانبندی برگزاری مجامع شرکتهای بورسی وفرابورسی 1400/دعوت سهامداران به مجمع/ 28 اسفند 1400