کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس از نگاه بورس نگار >>> حامیان بورس از تعطیلات برنگشته بودند ....

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

بازار یکشنبه 27 اردیبهشت 94 بورس از نگاه بورس نگار >>> حامیان بورس از تعطیلات برنگشته بودند ....  


وب سایت بورس نگار - بررسی بازار یکشنبه 27 اردیبهشت 94 - در حالی که امروز تمام شرایط برای صعود بازار آماده بود باز هم شاهد جوی ناامیدکننده در بازار بودیم بطوریکه معاملاتی کم حجم و بی رمق را نظاره گر بودیم که طی آن شاخص علیرغم بلوکهای مثبتی که روی پارسان امید و فولاد انجام شد بازهم 66 واحد کاهش پیدا کرد.

طبق جلسه هفته قبل بزرگان بازار بورس، قرار بود از امروز پنج بانک بعنوان حامی با قدرت وارد گود بورس شوند ولی هرچه از دقایق بازار سپری شد سهامداران نه تنها هیچ اثری از بانکهای حامی بورس برای حمایت از بازار مشاهده نکردند بلکه حتی شاهد منفی شدن نماد همین بانکهای حامی در بورس هم بودند تا جاییکه عده ای معتقد بودند شاید هنوز حامیان بازار از تعطیلات سه روزه برنگشته اند، و در واقع نکته قابل ذکر بازار امروز، هم همین ماجرا بود.

البته اساسا در هیچ زمان، سهامداران به یاد ندارند که بازار بصورت دستوری توانسته باشد به نتایج پایدار و قابل قبولی برسد ولی بهر جهت اعلام این چنین خبرهایی (ورود حامی به بازار) بدون پشتوانه نه تنها باعث بهبود بازار نخواهد شد بلکه اندک اطمینان موجود در بورس را هم به نابودی خواهد کشاند.


امروز در تالار بورس چه گذشت؟

در بازار روز جاري نمادهاي معاملاتي فاسمين، سفانو، سكرما، کپشير، رانفور، فباهنر برای مجمع عادی سالیانه متوقف شدند. امروز همچنین نماد بیمه دی با توجه به دريافت اطلاعات با اهميت مبني بر تعديل مبالغ پيش بيني سود سال مالي منتهي به 29/12/1393 نسبت به عملکرد واقعي سال مالي مذکور، و بانک ایران زمین هم با توجه به دريافت اطلاعات با اهميت متوقف گردیدند.


بررسي برخی سهام گروه هاي مختلف بازار:

در گروه پالايشي؛ در حالی که سهامداران در روز چهارشنبه برای خریدن سهام این گروه تا دقایق انتهایی بازار در انتظار عرضه بخشی از صف خرید به اندازه حجم مبنا بودند امروز شروع بازار با روند منفی این گروه آغاز شد که بازهم بازار یک بام و دو هوا را برای بار هزارم تجربه کردیم در این گروه شپنا مقاومت مهم 480 نومانی را پیش رو دارد که گذر از آن برای سهم مهم خواهد بود.

در گروه بانكي؛ هیچ نمادی حال و روز خوشی نداشت وبصادر برای عبور از سطح مهم مقاومتی 88 توماني، به مشکل برخورد کرد و به 83 تومان بازگشت فردا در صورتیکه سهم نتواند خودش را جمع و جور نماید باید انتظار رسیدن به 78 تومان را برای سهم داشته باشیم. در این گروه وسینا فردا به زیر سطح حمایتی 130 تومان خواهد رفت سهم چندین بار به محدوده 120-130 واکنش مثبت نشان داده است.
 
در گروه خودرویی؛ که آن هم منفی بود شاهد رسیدن خساپا به حمایت 125 تومانی بودیم خودرو هم که سطح 270 تومان را از دست داده است به سمت حمایت بسیار مهم 240 تومانی روانه شده است. برای خاور در صورت نفوذ پایدار به 83 تومان - که امروز سهم برای دقایقی در 82 تومان را هم معامله میشد -انتظار شکسته شدن سطح 80 تومانی سهم وجود خواهد داشت.

موفق و پیروز باشید / وب سایت بورس نگار

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان