کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

جدیدترین خبرهای بازار خودرو >>> واکنش سایپا به اظهارات نادرست رییس شورای رقابت / 28 اردیبهشت 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه

جدیدترین خبرهای بازار خودرو >>> واکنش سایپا به اظهارات نادرست رییس شورای رقابت / 28 اردیبهشت 94  


 معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا گفت: در حالی‌که طبق آمارهای مورد تائید وزرات صنعت، معدن و تجارت کیفیت پراید هشت درصد رشد داشته، اعلام کاهش کیفیت این محصول از سوی رییس شورای رقابت نشان دهنده نادرست بودن اطلاعات ارائه شده به این شورا است.

فرزاد غزائی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفیت در صنعت خودرو، شاخص آدیت (ارزشیابی کیفی خودرو) است که به صورت دوره‌ای از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق شاخص آدیت در بازه زمانی فروردین 1393 تا اسفند 1393، کیفیت پراید 131 به عنوان پرتیراژترین پراید تولیدی در کشور معادل هشت درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این شرایط رییس شورای رقابت از کاهش 2.57 درصدی کیفیت پراید سخن گفته که نشان می‌دهد اطلاعات نادرستی در این زمینه به وی رسیده است. بنابراین از رییس شورای رقابت درخواست می‌کنیم اطلاعات کیفی مربوط به خودروی پراید را از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا شرکت بازرسی کیفیت استاندارد دریافت کرده و پس از بررسی، آمار خود را اصلاح کنند.

معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا افزود: طبق ارزیابی‌های کیفی صورت گرفته کیفیت تیبا به عنوان دیگر محصول پرتیراژ سایپا نیز رشد داشته است به‌گونه‌ای که میزان نمره منفی این خودرو معادل هشت نمره کاهش داشته است.

غزائی با بیان اینکه کیفیت یک مفهوم چند بعدی بوده و در ارتباط با شاخص‌ها و استانداردهای مربوطه در این زمینه تعریف می‌شود، تصریح کرد: وقتی صحبت از کیفیت خودروها می‌شود باید آمارهای رسمی موجود در این زمینه مبنا قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، شب گذشته رضا شیوا – رییس شورای رقابت، در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرده بود: به دلیل پایین بودن کیفیت خودروهای سایپا به خصوص پراید که منفی2.57 بوده است ما در نظر داریم جریمه برای این شرکت اعمال کنیم.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان