کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

نرخ بنزین خودروهای عمومی چقدر خواهد شد؟ ... / 4خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

نرخ بنزین خودروهای عمومی چقدر خواهد شد؟ ... / 4خرداد 94


درحالی که در ماه خرداد بنزین سهمیه‌ای به کارت سوخت خودروهای عمومی واریز شد و تنها خودروهای شخصی و موتور سیکلت‌ها بودند که از واریز نشدن سهمیه بنزین به کارت سوخت خود خبر می‌دادند، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره وضعیت سوخت خودروهای عمومی گفت: از این پس نرخ بنزین کلیه خودروها هزار تومان خواهد بود.

داوود عربعلی با بیان این که سهمیه سوخت خودروهای عمومی در خرداد ماه واریز شده است، اظهار کرد: هنوز درباره نحوه سوخت‌رسانی به خودروهای عمومی تصمیم گرفته نشده، اما آنچه انجام شده یکسان‌ سازی نرخ سوخت بوده و نرخ بنزین هزار تومان خواهد بود.

به گفته وی، در اطلاعیه اعلام شده از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کلیه قیمت‌ها اعلام شده و هدف از این تصمیم یکسان‌سازی نرخ سوخت بوده است و از این پس نرخ بنزین کلیه خودروها هزار تومان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، از پنجم خرداد نرخ بنزین معمولی هزار تومان و نرخ بنزین سوپر 1200 تومان خواهد بود.

رانندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌هایی که در 48 ساعت گذشته برای سوخت‌گیری به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کرده‌اند با تعجب از شارژ نشدن سهمیه سوخت 700 تومانی خود خبر می‌دهند؛ موضوعی که از اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گرفته تا شرکت پخش فراورده‌های نفتی و سازمان حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت از علت آن بی‌خبرند!

خودروهایی که از ابتدای خرداد ماه برای سوخت‌گیری به جایگاه‌های سوخت مراجعه کرده بودند، به روال تصور ماه‌های گذشته در انتظار شارژ سهمیه 60 لیتری بنزین 700 تومانی در کارت‌ها سوخت خود بودند؛ امری که اجرایی نشدن آن موجب تعجبشان شد و به دنبال دلیلی برای این موضوع بودند. سوالی که البته مسئولان جایگاه‌ها نیز پاسخی برایش نداشتند، اما پیگیری‌های بیشتر احتمال تک‌نرخی شدن قیمت بنزین را تقویت کرد.

این درحالی است که سهمیه بنزین خرداد ماه همه خودروهای عمومی از جمله تاکسی، وانت بار و آژانس، ساعت ٢٤ پنجشنبه (٣١ اردیبهشت ماه) در کارت سوخت آنها شارژ شد.

براساس آماری که در 12 اردیبشهت ماه امسال از سامانه هوشمند سوخت استخراج شده است، بیش از دو میلیارد و 77 میلیون لیتراز سهمیه باقیمانده در کارتهای سوخت به خودروهای سواری اختصاص دارد.

سهمیه باقیمانده در کارت سوخت موتورسیکلت‌ها نیز تا تاریخ یاد شده (12 اردیبهشت ماه) 391 میلیون و 188 هزار و 43 لیتر اعلام شده است.

مجموع سهمیه بنزین 700 تومانی باقیمانده در کارت سوخت خودروهای سواری و موتورسیکلت‌ها، معادل دو میلیارد و 468 میلیون و 519 هزار و 262 لیتر اعلام شده است./ایسنا/

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان