کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> اگر مخابرات در بورس نبود ...

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> اگر مخابرات در بورس نبود ...

 

 


نگاهی به بازار شنبه 16 خرداد 94 بورس از نگاه بورس نگار >>> از بازگشایی ونفت با افت قیمت تا شفاف سازی تایرا و تمحرکه ...


وب سایت بورس نگار - نگاهی به بازار شنبه 16 خرداد 94 - در حاليكه بورس اولین روز هفته را متعادل و مثبت کم حجم آغاز کرد ولی این مثبت نصف و نیمه در پایان به سرخی و منفی شدن هم کشیده شد.

حجم بسیار ناچیز معاملات در کنار افت و خیز بسیار کم اکثریت نمادها نشان دهنده این مطلب بود که امروز هم بازیگران بزرگ و اصلی بورس نظاره گر بازار بودند و اکثریت معاملات امروز به معامله گران کوتاه مدت تعلق داشت و همانطور که شاهد بودیم در یک ساعت پایانی بازار با افزایش اندک عرضه ها، بیشتر نمادهایی که اول وقت مثبت شروع کرده بودند نظیر فاذر، خودرو، خکاوه، تکمبا، خپارس، شاراک و ... حتی به منفی هم رسیدند.

بازار امروز هم اتفاق قابل ذکری رخ نداد در کل شاخص هم فقط به مدد معاملات مثبت اخابر و تاثیر 70 واحدی این نماد برشاخص به زحمت با رشدی 7 واحدی بکارش خاتمه داد. می توان گفت که اگر امروز معاملات مخابرات در بورس را کنار بگذاریم می شد گفت بورس تقریبا تعطیل بود و تفاوتی با یک روز تعطیل ایجاد نمی شد.

در رابطه با اخابر هم خبر عرضه بلوکی سهم بعد از مدتها عامل تحرک این نماد در محدوده حمایتی 200 تومان شد. امروز سازمان خصوصی‌‌سازی اطلاعیه ای مبنی بر فروش بلوک 4.78 درصدی سهام مخابرات به دلیل بدهی سهامدار عمده (توسعه اعتماد مبین) منشر نمود هرچند در این باره البته سخنگوی مخابرات این عرضه را غیرقانونی خواند و گفت: در صورت عدم پرداخت ۴ قسط از بدهی ناشی از واگذاری، سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند نسبت به فروش وثائق اقدام کند. هم‌اکنون تنها یکی از اقساط پرداخت نشده که به زودی در وجه سازمان خصوصی‌سازی واریز خواهد شد. وی ادامه داد: همچنین شرکت توسعه اعتماد مبین در تاریخ 94/03/11 طی نامه‌ به شماره 499-03-94 از سازمان خصوصی برای پرداخت قسط اخیر به مدت 6 ماه درخواست استمهال کرده بود که در این خصوص جوابی داده نشد.


امروز در تالار بورس چه گذشت؟
در بازار شاهد بازگشایی تایرا بعد از شفاف سازی با رشد قیمتی 7 درصدی و رسیدن به محدوده 500 تومانی بودیم.
امروز همچنین ونفت که در پی فروش بلوک 51 درصدی شرکت سرمایه گذاری نفت قشم، تعدیل مثبت بیش از 300 درصدی اعلام نموده بود بازگشایی موفقی نداشت.
امروز همچنین دارو با رشد 20 درصدی و کچینی با کاهش 11 درصدی قیمت بازگشایی شدند.


با مجامع شرکتهای بورسی
از مجامع برگزار شده بمپنا 90 تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم نمود.
مگسال هم به ازای هر سهم تقسیم 410 تومان را به تصویب رساند.

موفق و پیروز باشید / وب سایت بورس نگار http://boursenegar.ir

 

 

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان