کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

راهكارهاي مفيد مالي >>> افرادی که از وضعیت اقتصادی خود راضی هستند، چه می‌کنند؟

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 6 دقيقه

 

راهكارهاي مفيد مالي >>> افرادی که از وضعیت اقتصادی خود راضی هستند، چه می‌کنند؟


مایکی راکس، از اعضای تحریریه «وایز برد» نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویسی است که علاوه بر بردن جوایزی به خاطر نوشته‌هایش، تاسیس موسسه «پیپر راکس سیزرز» را نیز در کارنامه خود دارد.

 شرکت او در نیویورک در زمینه بازاریابی و تبلیغات فعال است و از این رو راکس شخصا با شمار زیادی از افرادی برخورد داشته که به لحاظ مالی از وضعیت خود رضایت دارند. خود او نیز به لحاظ مالی موقعیت خوبی دارد و از این وضعیت خوشحال است. موارد زیر مواردی است که او به‌عنوان عادت‌های افرادی برشمرده که از شرایط مالی خود و خانواده‌شان شادمان هستند. حقیقت این است که شادمانی مالی به سادگی به دست نمی‌آید. بدهی، حساب‌های مشکل‌دار و کاهش درآمد می‌تواند افراد و خانواده‌ها را به دردسر بیندازد. چنین موقعیت‌هایی بسیار معمول هستند، اما برخی افراد فهمیده‌اند که چگونه می‌توان به لحاظ مالی شاد بود. پس باید از خود بپرسیم که رمز شادی آنها چیست؟ در واقع هیچ رمز و رازی در کار نیست. در بیشتر موارد، شادی مالی بیشتر مربوط به اتخاذ عادت‌های مالی هوشمندانه است، امری که قابل یادگیری است.

 1-گام برداشتن برای اهداف مشخص: انتظار برای رسیدن به شادی مالی یک چیز است، گام برداشتن برای رسیدن به چنین هدفی چیزی کاملا متفاوت است. افرادی که به لحاظ مالی شادند، انتظار نمی‌کشند که پول زیر پای آنها سبز شود. آنها مسیری برای خود باز می‌کنند. مساله این است که اگر شما سر جای خود بنشینید و درباره وضعیت مالی خود ناله کنید، اوضاع هیچ وقت تغییر نخواهد کرد. مشخص کنید در کدام حوزه‌ها باید بهبود پیدا کنید و بعد طرح مالی واقع بینانه‌ای خلق کنید که برای مورد خاص شما جواب بدهد. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، از کسی مشاوره بگیرید.

 2- هزینه کردن بر اساس بودجه : افراد به لحاظ مالی شاد محدودیت‌های خود را درک می‌کنند. آنها مانند هر کس دیگر احتمالا از خرید کردن در هر زمانی که دوست داشته باشند، مسافرت رفتن هر زمانی که هوس می‌کنند و پول خرج کردن هر زمانی که تمایل دارند، لذت می‌برند، اما این وضعیت برای بیشتر افراد وضعیتی واقعی نیست. این مساله‌ای است که افراد به لحاظ مالی شاد می‌دانند. آنها به بودجه‌ای مشخص پایبند هستند، بودجه‌ای که چگونگی اجتناب آنها از بدهکار شدن و داشتن درآمد کافی برای پرداخت هزینه‌ها را تعیین می‌کند.

 3- حفظ اعتبار:  به لحاظ مالی شادمان بودن با به لحاظ مالی مسوول بودن شروع می‌شود. چنین افرادی خطرهای کارت‌های اعتباری و اهمیت حفظ اعتبار را درک می‌کنند. آنها ممکن است تنها در مواقع واقعا ضروری از کارت‌های اعتباری استفاده کنند. عادت پرداخت کردن به موقع یکی از عادت‌های مهم افراد به لحاظ مالی شاد است. چنین افرادی تنها چیزی را می‌خرند که واقعا توانایی مالی آن را دارند. هیچ خریدی نباید توازن مالی افراد و خانواده‌ها را به هم بریزد. حفظ درآمد و نداشتن بدهی مساله مهمی است.

 4- برنامه‌ریزی برای ناگواری‌های مالی:  شاید به نظر برسد که افراد به لحاظ مالی شاد هیچ نگرانی مالی‌ای ندارند. اما آنها می‌دانند که احتمال رخدادهای ناگوار مالی همیشه وجود دارد. آنها گام‌هایی برای محافظت از خود و خانواده خود در صورت رخ دادن رویدادهای پیش‌بینی نشده برمی‌دارند. برای مثال، آنها بیمه عمر دارند تا همسرانشان و فرزندانشان پس از فوت نابهنگام آنها دچار دردسر نشوند و آنها همیشه پس اندازی نقدی به‌عنوان وجه تضمین در هنگام بحران مالی دارند. آمادگی محتاطانه، آرامش ذهن را به همراه دارد.

 5- عدم سنجش موفقیت با میزان پس‌انداز بانکی: در حالی که این افراد به سختی کار می‌کنند تا از خود و خانواده خود محافظت کنند، شادی و موفقیت را لزوما با تعداد صفرهای حساب‌های بانکی خود نمی‌سنجند. آنها خطر پایه‌ریزی موفقیت بر‌اساس میزان پول را درک می‌کنند، چراکه چنین نوع تفکری می‌تواند به راحتی به نارضایتی منجر شود. شادی مالی از دانستن این واقعیت می‌آید که رفتن راه درست و گرفتن تصمیم‌های مسوولانه کاری است که باید انجام شود.

 6- رضایت از داشته‌ها: افراد به لحاظ مالی شاد با لوازم در دسترس خود زندگی می‌کنند و هوس زندگی کردن مانند دیگران را نادیده می‌گیرند. سطوح درآمدی افراد با هم متفاوت است و چنین افرادی این موضوع را درک می‌کنند. هوس‌بازی مالی بیشتر از آنکه خوشی همراه بیاورد، می‌تواند باعث مشکلاتی جدی شود. افراد به لحاظ مالی شاد، کارها و برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس درآمد خود طراحی می‌کنند و از زندگی خود رضایت دارند. رضایت به معنای راضی بودن از رانندگی کردن با خودرویی خوب اما معمولی و زندگی کردن در خانه‌ای کوچک‌تر از آرزوها است.

 7- کنترل هزینه‌های آنی: هزینه‌های ناگهانی می‌تواند بودجه خانواده را تحت فشار قرار دهد و اوضاع مالی را بدتر کند. شخصی که به لحاظ مالی شاد است بوالهوسانه خرید نمی‌کند و متوجه است که چنین کاری دستورالعمل نرسیدن به اهداف مالی است. آنها عموما خرید‌های خود را برنامه ریزی می‌کنند و تنها بر اساس بودجه خود خرج می‌کنند.

 8- آگاهانه وام گرفتن:  چنین افرادی چه به فکر گرفتن کارت اعتباری باشند چه به فکر گرفتن وام مسکن، همیشه موارد مختلف موجود را با یکدیگر مقایسه می‌کنند تا مطمئن شوند که بهترین توافق موجود را بدست می‌آورند. آنها اگر با یک پیشنهاد بانکی احساس آسودگی نکنند، از رد شدن از آن پیشنهاد هراسی ندارند.

 9- تفکر در مورد بازنشستگی: اگر در دهه سوم یا چهارم زندگی خود باشید، برنامه ریزی برای بازنشستگی ممکن است در ذهن شما جایی نداشته باشد. اما اگر می‌خواهید به لحاظ مالی شاد باشید، باید از همین حالا شروع کنید. برنامه‌ریزی برای بازنشستگی چیزی نیست که تا میانه‌های دهه چهارم زندگی خود آن را کنار بگذارید. سنی که شما در آن شروع به فکر کردن درباره بازنشستگی می‌کنید، کیفیت زندگی شما در سنین بازنشستگی را تعیین می‌کند. افراد به لحاظ مالی شاد، بلندمدت فکر می‌کنند و می‌دانند که تصمیم‌های آنها در امروز است که بر آینده مالی آنها تاثیر عمده‌ای دارد.

 10- تسلیم نشدن: حتی با یک برنامه مالی خوب نیز، اتفاق‌های بد ممکن است رخ دهد. از دست دادن شغل و زندگی با پس انداز می‌تواند زندگی شما در سال‌های پیش رو را تحت تاثیر قرار دهد. همین یک بیماری ناگهانی می‌تواند شما را از اهدافتان دور کند. با این حال، یک شخص به لحاظ مالی شاد، می‌داند که زندگی در هر حال در جریان است و اوضاع لزوما آن گونه که شما دوست دارید پیش نمی‌رود. آنها باور دارند که در صورت رخدادی ناگوار باید تسلیم نشد و هر آنچه می‌توان برای حرکت در مسیر اهداف انجام داد.//دنیای اقتصاد

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان