کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

کف قیمتی دلار شکست >>> سقوط به کانال 3200 تومانی / 26 خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


کف قیمتی دلار شکست >>> سقوط به کانال 3200 تومانی / 26 خرداد 94


 


دنیای اقتصاد: روز دوشنبه شاخص بازار ارز در ادامه روند کاهشی 4 روزه، با 10 تومان افت دیگر از کانال 3300 تومان خارج و به قیمت 3295 تومان رسید تا کف قیمتی این ارز پس از گذشت 68 روز شکسته شود. به گفته فعالان، برخلاف انتظار شماری از معامله‌گران عواملی چون «عدم تقاضا»، «خروج و عدم فعالیت برخی از معامله‌گران بزرگ» و «افزایش حجم عرضه» به شکسته شدن سطح حمایتی دلار کمک کرد؛ روند قیمتی دلار در روزهای آینده ناشی از جهت‌گیری‌ها و انتظارات فعالان خواهد بود.


با کاهش بهای دلار، سکه نیز 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 908 هزار تومان رسید. آخرین‌بار که سکه روی این قیمت ایستاده بود، 22 آبان 93 بود. دیگر خبر مهم روز دوشنبه افزایش 4تومانی نرخ رسمی دلار در مرکز مبادلات ارزی و رسیدن آن به قیمت 2909 تومان بود، عاملی که موجب شد اختلاف نرخ دلار مبادله‌ای با بازار آزاد به 386 تومان(معادل 12 درصد) برسد.


رکورد 70 روزه دلار

جنب و جوش بازار ارز غیررسمی روز دوشنبه به دلیل شکسته شدن سطح قیمتی 3300 تومان کمی بیشتر از روزهای پیشین بود. پایین رفتن دلار از سطح حمایتی حدودا 70 روزه موجب هراس معامله‌گران ارزی از افت قیمتی بیشتر و در نتیجه افزایش حجم فروش ارز از سوی آنها شد.

روز دوشنبه دلار معاملات خود را با قیمت 3305 تومان آغاز کرد که تغییری نسبت به روز یکشنبه نداشت. با این وجود مدت چندانی از شروع بازار نگذشت که دلار با 5 تومان افت روی کف کانال 3300 تومان قرار گرفت و در ادامه روند کاهشی خود، تا پیش از ساعت 12 ظهر به زیر 3300 تومان رسید. پس از رسیدن به کانال پایین‌تر هیجان کاهشی بازار کمی آرام گرفت تا در ادامه روز تغییر خاصی در قیمت‌ مشاهده نشود و دلار نهایتا با 10 تومان کاهش نسبت به روز یکشنبه چهارمین روز کاهشی خود را پشت‌سر بگذارد و به قیمت 3295 تومان برسد که کمترین قیمت این ارز در 68 روز گذشته و از تاریخ 18 فروردین بود. این مقطع، مقطع پس از اعلام تفاهم لوزان بود. به گفته فعالان کاهش تقاضا، پایین آمدن قیمت درهم، خروج و عدم فعالیت برخی از معامله‌گران بزرگ و افزایش حجم عرضه در بازار از عوامل شکسته‌شدن سطح 3300 تومان بود. دلار از اواسط فروردین بالای 3300 تومان معامله‌شده بود.

به اعتقاد فعالان، به دلیل فضای انتظاری موجود در بازار ارز، اکثر معامله‌گران خریدهای ارزی خود را به پس از آشکار شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای موکول کرده‌اند. پایین آمدن قیمت درهم امارات عامل دیگری بود که جهت معامله‌گران داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد. به گفته فعالان، نوسانات محدود دلار در دو ماه گذشته و شکل‌گیری فضای انتظاری در نزدیکی آشکار شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای موجب شده که برخی از معامله‌گران ارزی ترجیح دهند سرمایه خود را از بازار ارز خارج کنند و به دنبال راه‌های دیگری برای کسب سود باشند. در فضای کم‌کشش کنونی، فعالیت معامله‌گران آتی نیز کاهش یافته و حجم معاملات و فاصله نرخ خرید و فروش آنها با بازار نقدی دلار به کمترین مقدار در دو ماه گذشته رسیده است. بازیگران بازارساز رسمی نیز به دلیل کاهش حجم معاملات و تقاضا در بازار ارز، در روزهای اخیر فعالیت چندانی نداشته‌اند. روز دوشنبه کاهش قیمت دلار بازار سکه را نیز تحت‌تاثیر قرار داد تا در روزی که بهای اونس تا ساعت 3 بعدازظهر مقداری افت کرد، سکه 2 هزار تومان افت دیگر را تجربه کند و به قیمت 908 هزار تومان برسد.
 

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان