کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

در مجمع حفاری شمال چه گذشت؟ >>> شرکتهای سرمایه گذاری پیشرو، انرژی گستر سینا، نفت و گاز تامین، ساتا و بنیاد در هیات مدیره / 30 خرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 18 دقيقه

 

در مجمع حفاری شمال چه گذشت؟ >>> شرکتهای سرمایه گذاری پیشرو، انرژی گستر سینا، نفت و گاز تامین، ساتا و بنیاد در هیات مدیره / 30 خرداد 94
 

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حفاری شمال( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز شنبه مورخ 1394.03.30درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 76 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای اسد عزیزی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان مرسلی و خالق و به دبیری آقای محمد بیگی تشکیل شد.

همچنین آقای انصاری نماینده سازمان بورس و آقای قادری نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای خادمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 750 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس اصلی

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- انتخاب اعضای هیئت مدیره برای مدت دو سال به شرح ذیل:

    شرکت های مالی سرمایه گذاری پیشرو
    انرژی گستر سینا
    بنیاد
    نفت و گاز تأمین اجتماعی
    سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیرو های مسلح(ساتا)

پیام هیئت مدیره:

منابع و ذخایر زیرزمینی هر کشور به مثابه نعمات خدادادی محسوب می شوند که می تواند منجر به رشد و شکوفایی اقتصاد و ارتقاء منابع انسانی و تحرک اجتماعی شهروندان آن کشور گردد. بدون شك ایران یکی از سرآمدترین کشورهای جهان در خصوص ثروت های طبیعی و منابع زیرزمینی و برخی از معادن می باشد. رتبه اول در مخازن گازی و چهارم مخازن نفت در جهان جایگاه ویژه ای از نظر تأمین انرژی در جهان به ایران بخشیده است.

آنچه مسلم است برنامه ریزی جهت برداشت صیانتی از مخازن نفت و گاز کشور بالاخص مخازن مشترک امری اجتناب ناپذیر است که با اجرای طرح های توسعه ای و تسریع طرح های تولید نفت و گاز با اولویت میادین مشترک در قالب سند راهبردی و برنامه بلندمدت، می توان از این سرمایه ملی نهایت بهره برداری را نمود.

از سویی ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در تولید منابع هیدروکربوری نقشی خاص در عرصه تصمیم گیری های بنیادین انرژی جهان داشته و طراحان استراتژی های کلان ایران با درک این تاثیرگذاری و جایگاه ممتاز کشور در سطح جهان برنامه های راهبردی را در راستای نیل به اهداف کلان کشور تدوین می نمایند و برای تحقق بخشیدن به این اهداف و رسیدن به سر منزل نهایی شایسته است که کلیه صنایع، شرکت ها و سازمان ها عزم خود را جزم نمایند و در راستای این برنامه ها فعالیت های خود را طبقه بندی و در مسیر پیشرفت و توسعه گام بردارند.

در اساسی ترین برنامه راهبردی کشور ، در سند چشم انداز 20 ساله ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری می توان به سه بند اساسی و مهم در توسعه صنعت نفت اشاره نمود :

· حفظ جایگاه ظرفیت دومین تولید کننده نفت خام در اوپك که مستلام حفظ فاصله مناسب از نظر ایجاد ظرفیت تولید با سایر رقبای این جایگاه می باشد.

· دستیابی به جایگاه دوم جهانی در ظرفیت تولید گاز طبیعی با توجه به ضرورت استفاده از مخازن مشترک

· نیل به جایگاه اول فناوری نفت و گاز در منطقه

از سویی در برنامه پنجم توسعه ( 1390 الی 1394 ) بر توسعه میدان های نفت و گاز بالاخص میادین مشترک نیز تاکید شده است.

بر اساس اطلاعات موجود ، مدیریت در برداشت میادین مشترک نفت و گاز ، که منافع ملی همه مردم ایران را در بر میگیرد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در سالهای اخیر با اینکه پرداختن به این موضوع از دغدغه های اصلی مسئولین بوده است ولی نتایج حاصله از عملکردها مطلوب به نظر نمی رسد.

براساس آخرین آمار، ایران در سه منطقه دارای 28 میدان مشترک با 7 کشور همسایه می باشد که از این تعداد 18 میدان نفتی، 4 میدان گازی، و 6 میدان نفتی و گازی وجود دارد.از این تعداد 15 میدان در آب های خلیج فارس و 13 مخزن در خشکی قرار دارند.

در طول مرز مشترک آبی ایران با کشورهای عربستان، کویت، امارت متحده عربی و عمان میدان های نفتی مهمی از جمله اسفندیار، فروزان، فرزاد A ، فرزاد B ، میدان نفتی و گازی آرش ، میدان نفتی فرزم، میدان نفتی نصرت، میدان نفتی مبارک و میدان نفتی سلمان در وضعیت اشتراک با همسایگان جنوبی خلیج فارس قرار دارد که شتاب بخشی به توسعه تولید از این میادین با حفر چاه های بیشتر امروز یك " ضرورت انکار ناپذیر ملی " در صنعت نفت ایران قلمداد می شود.

هم اکنون نیز در دریای عمان، ذخایر انرژی نامتعارف (هیدرات های گازی) شناسایی شده که استحصال آن ها نیازمند دستیابی به تکنولوژی حفاری در آب های عمیق است، ذخایری که در صورت بهره برداری می تواند تضمین کننده منابع انرژی کشور در 100 سال آینده باشد. به موازات، اهمیت توسعه حفاری در حوزه دریای مازندران هم با وجود کشف اولیه میدان گازی سردار جنگل به دلیل موقعیت استراتژیك این دریاچه عظیم و تاثیر آن در وزن کشی سیاسی و اقتصادی قابل توجه می باشد.

اجرای این سیاست ها و استراتژی ها نیز البته تنها در پرتو دستیابی به فن آوری های برتر و توسعه زیرساخت ها در صنایع بالادستی نفت و گاز؛ ممکن و میسر است که اعتلای صنعت حفاری به عنوان مقدمه توسعه صنعت نفت و کلید فتح مخازن هیدروکربوری، جزیی لاینفك از زیرساخت های اساسی این صنعت محسوب می شود. می توان به جرات گفت صنعت حفاری مهم ترین و پر مخاطره ترین حوزه در صنعت نفت، بالاخص در صنایع بالادستی به شمار می آید که تخصص، تجربه، دانش، در کنار تکنولوژی سخت افزاری و نرم افزاری از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. خوشبختانه صنعت حفاری پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران توانست با اتکا به خداوند متعال و نیروهای متخصص داخلی، قابلیت ها و توان مندی های خود را به عرصه ظهور برساند و با بهبود مستمر آن ها دستاوردهای چشم گیری در صنعت نفت کشور را کسب نمایند که این امر حتی موج صادرات دانش و تخصص و تکنولوژی به خارج از مرزهای ایران گردیده است. به عبارت دیگر می توان گفت صنعت حفاری کشور در مرحله بلوغ خود به سر می برد که نه تنها توانایی تامین کلیه نیازهای داخلی را دارا می باشد، بلکه می تواند در بازارهای بین المللی نیز نقش تعیین کننده ای ایفا نماید.

از این رو شرکت حفاری شمال بزرگترین شرکت خصوصی در صنعت حفاری و پیشگام در اجرای اصل 33 قانون اساسی و همچنین تنها شرکت بین المللی حفاری در ایران، تمام تلاش خود را به منظور تحقق اهداف کلان کشور و اقتصاد مقاومتی در راستای لبیك گفتن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت توسعه و ارتقا صنایع و اثبات توانمندی های داخلی از هیچ تلاشی فروگذار ننموده و با وجود چالش های متعدد داخلی و خارجی توانسته افتخارات بسیاری را کسب نماید، که می توان به طور مختصر به شرح ذیل بیان نمود:

· توانمند در مدیریت و راهبری انواع دستگاه های حفاری در دریا و خشکی .

· صدور خدمات فنی مهندسی به خارج از کشور و تنها شرکت بین المللی در صنعت حفاری ایران

· اولین شرکت توانمند در حفاری آب های عمیق در خاورمیانه و عضو اوپك و تنها شرکت مسلط به حفاری در آبهای با عمق بالاتر از 750 متر در آسیا .

· کشف نخستین میدان هیدروکربوری در آبهای عمیق داخلی دریای خزر.

· تنها شرکت وارد کننده دستگاه های حفاری دریایی ملکی نو پس از 28 سال بمنظور توسعه میادین مشترک در خلیج فارس

· توانمند در نظارت بر ساخت دکلهای حفاری در بخش خشکی و دریا

· انجام عملیات خدمات دریایی )مارین(

· حصول توانمندی درارائه خدمات مشاوره مهندسی حفاری

همامان با فعالیت های فنی و عملیاتی گسترده؛ حضور حفاری شمال در بازار سرمایه ایران نیا بسیار قابل توجه بوده است؛ در یك سال گذشته و بر اساس سیاست های کلی سازمانی تلاش شد تا اطلاعات مطمئن و صحیحی با تکیه بر مستندات به بورس ارائه داده و از ارائه گزارش های غیر مستند که می تواند تاثیری منفی بر بازار بگذارد، خودداری شده است.

در حال حاضر شرکت حفاری شمال به عنوان شرکتی شناخته شده در صنعت حفاری منطقه شرکتی است که در بازار سرمایه (بورس) ایران و در بخش خصوصی عملیات اصلی حفاری چاه های نفت و گاز را انجام داده و به عبارتی پرچم دار صنعت حفاری در بازار سرمایه کشور است.

شرکت حفاری شمال به عنوان یك بنگاه اقتصادی حرفه ای، روند تحولات نظام های مدیریتی را با دقت رصد کرده و همواره تلاش کرده است تا خود را با شیوه های جدید و مدرن تفکر سازمانی همگام سازد، به گونه ای که تفکر استراتژیك را به جای مدیریت استراتژیك در تمامی سطوح سازمانی جاری و ساری نموده است.

در همین راستا حفاری شمال با درک تغییرات صورت گرفته در اندیشه مدیریت روزآمد جهان، به سوی داشتن سازمانی حرکت می کند که سرمایه اصلی اش تفکر و دانش موجود در آن است و بر این اساس راهبردهای مبتنی بر ارتقای ارزش های ناشی از تفکر و

دانش در تمامی تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های حفاری شمال آشکار و مشهود می باشد. امید است این شرکت با تلاش و پشتکار همیشگی مدیران و کارکنان توانمند خود بتواند بر مشکلات و چالش های موجود و پیش رو فائق آید و در مسیر رشد، ارتقا و بالندگی خود،بتواند افتخارات دیگری را کسب نماید.

فعالیت عمده شرکت:

ناوگان حفاري

این شرکت در حال حاضر با مالکیت 9 دستگاه سکوی حفاری خشکی سنگین و 3دستگاه سکوی حفاری دریایی پایه دار ، دو فروند شناور یدک کش، 9 دستگاه پمپ تراک سیمان زنی و یك دستگاه نمودارگیری از گل حفاری ، مسئولیت اجرایی عملیات حفاری به منظور اکتشاف، تولید و بهره برداری از مخازن نفت و گاز و نیز تعمیرات آنها و انجام خدمات فنی در داخل و خارج از کشور را بر عهده دارد . همچنین این شرکت هدایت و راهبری دستگاه نیمه شناور مدرن و فوق تخصصی ایران امیر کبیر را برای اولین بار بطور انحصاری در خاورمیانه و در آبهای عمیق داخلی دریای خزر و نیز هدایت و راهبری سه فروند شناور یدک کش 16000 اسب بخار را عهده دار می باشد.

شرکت حفاری شمال در حال حاضر خدمات فنی و حفاری گسترده ای را در زمینه حفاری، خدمات سیمانکاری و اسیدکاری، خدمات حفاری انحرافی، نمودارگیری از چاه ها، خدمات راندن لوله های جداری، خدمات اباار و لوازم در گرد ، مهندسی گل و سیمان ، مدیریت خدمات پسماند حفاری، خدمات چاه پیمایی ، کنترل عملیات حفاری (Mud Logging) و ... را به شرکت نفت خزر و شرکت دراگون اویل (Dragon Oil) در آبهای کشور ترکمنستان در دریای خزر، شرکت پترو پارس در خلیج فارس و شرکت نفت مناطق مرکای در خشکی ارائه می نماید.

پروژه های حفاری دریایی شرکت حفاری شمال

- پروژه های حفاری در دریای خزر :

دکل دریایی پایه دار (Jack up) الیما ( ایران خزر سابق)

دکل مذکور در سال 1384 فعالیت خود را در آبهای کشور ترکمنستان تحت قرارداد بین المللی با شرکت دراگون اویل ( به عنوان تنها قرارداد بین المللی صنعت نفت ایران در بخش حفاری ) آغاز کرده است. با توجه به اینکه صدور خدمات فنی و حضور قدرتمند در عرصه بین المللی صنعت نفت همواره یکی از دغدغه های مهم کشور بوده و تاپایان سال 1393 توانسته

حدود 56 حلقه چاه با متراژی بیش از 177.650 متر را با رعایت استانداردهای ایمنی و بین المللی توسط دستگاه الیما (ایران خزر) در آب های خزر در کشور ترکمنستان حفاری نماید. عملکرد شرکت در بخش بین المللی به گونه ای بوده که کارفرمای خارجی امتیازات ویژه ای از جمله تمدید قرارداد با افزایش نرخ روزانه، پاداش های عملکرد و جلوافتادگی از برنامه چاه، پرداخت نرخ کامل قرارداد در زمان بازسازی دستگاه به این شرکت اعطا نموده است. همچنین دستگاه الیما (ایران خزر)

توانسته با رکوردی بی سابقه در سال گذشته ظرف مدت یك سال 10 حلقه چاه را تکمیل نماید که بیانگر توانایی بالای حفار مردان و متخصصین این شرکت در بخش بین المللی می باشد.

سکوی نیمه شناور فوق مدرن ایران امیرکبیر

شرکت حفاری شمال مفتخر است با عنایت به حضور ناموفق نیروهای شرکت های خارجی با بهره گیری از توان داخلی و نیروهای متخصص و مجرب خود با راه اندازی، مدیریت و راهبری دستگاه فوق مدرن ایران امیرکبیر برای اولین بار در کشور و خاورمیانه حفاری در آبهای عمیق دریای خزر (بیش از 750 متر) را عهده دار گردد. با کسب این موفقیت ایران تنها کشور آسیایی عضو اوپك و برخوردار از این دانش می باشد و با بومی سازی دانش حفاری در آبهای عمیق به تعداد محدودی از کشورهای جهان پیوسته است که این تخصص را دارا می باشند. این دستاورد بزرگ توسط نیروهای داخلی ادامه دار بوده و توانستند در آذر ماه سال 1391 اولین مخزن هیدروکربوری در آبهای عمیق بخش داخلی دریای خزر را پس از گذشت 104

سال از کشف نخستین چاه نفت ایران، با تخصص و تعهد خود کشف نمایند که این عنوان در تاریخ ملی و صنعت نفت کشور با نام حفاری شمال به جاودان خواهد ماند.

پروژه های حفاری در خلیج فارس :

دکل دریایی پایه دار(Jack up) سحر I

با وجود موفقیت های کسب شده، شرکت حفاری شمال دست از تلاش و همت مضاعف برنداشت و بمنظور تحقق اهداف کلان کشور با وجود مشکلات عدیده ای دستگاه حفاری پایه دار ملکی نو با نام سحر I را با بروزترین تکنولوژی دنیا را جهت سرعت بخشیدن به حفاری در میادین مشترک نفتی و گازی پس از 28 سال دراسفند ماه سال 1390 وارد آبهای خلیج فارس نموده و بر روی میدان فرزاد شروع به کارگردید. دستگاه مذکور پس از اتمام کار در میدان فرزاد A و تکمیل یك حلقه چاه اکتشافی به میدان گازی پارس جنوبی در تاریخ 19 شهریور ماه 1392 جابجا گردید و فعالیت خود را در این میدان آغاز نمود. سکوی سحر I در فاز 12 به انجام عملیات حفاری مشغول شد و توانست حفاری یك حلقه چاه اکتشافی را به اتمام برساند و پس از آن به Plat Form B فاز 13 انتقال یافت.

در Plat Form B فاز 13 طبق برنامه کارفرما مشغول به حفاری 11 حلقه چاه (8 حلقه چاه توسعه ای بصورت کامل و حفر 3 حلقه چاه تا حفره 32 اینچ) به روش Batch Drilling (فعالیت حفاری همزمان بر روی چند چاه) مشغول بوده است.

همچنین در مدت زمان فعالیت خود، رکوردهای سرعت حفاری را در حفره های مختلف که تا قبل از آن در اختیار خارجی ها بوده بهبود ببخشد که بارها توسط کارفرمای محترم رسانه ای و به عنوان یك دستاورد مهم تلقی گردید، از جمله آن می توان به رکورد دستگاه مذکور اشاره کرد که توانسته در چاه شماره 8 در مجموع حفاری حفره 32 اینچ، راندن جداری و سیمانکاری

را ظرف مدت 14 ساعت انجام دهد درحالیکه این رکورد قبلا 22 ساعت و برای دستگاه خارجی آبان 8 بوده است .

دکل دریایی پایه دار(Jack up) سحر II :

دستگاه حفاری دریایی پایه دار سحر II ، دومین دستگاه حفاری جدید ملکی حفاری شمال می باشد که درتاریخ 1392.02.01 وارد آبهای خلیج فارس گردید و در فاز 19 پارس جنوبی مستقر و پس از راه اندازی در تاریخ 1392.03.03 مشغول عملیات حفاری گردید. این دستگاه حفاری تا پایان سال 1393 توانسته 19.874 متر حفاری نماید. هم اکنون نیز در فاز 19 پارس جنوبی بصورت Batch Drilling (فعالیت حفاری همزمان بر روی چند چاه) مشغول انجام عملیات حفاری بر روی 5 حلقه چاه توسعه ای می باشد.

همچنین دستگاه سحر II توانسته با ثبت رکوردی جدید، در فاز 19 پارس جنوبی Plat Form A چاه شماره 6 در 24 ساعت 322 متر در حفره 1.2-8 اینچی را حفاری نماید که بیشترین رکورد 242 متر در مدت زمان و حفره مشابه در اختیار دکل خارجی آبان 8 بوده است .

شایان ذکر است با ورود هر یك از این دو دستگاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حدود 500 نفر اشتغال زایی گردید و زمینه ای برای بروز و ارتقا استعدادها و توانمندی های نیروهای داخلی کشور شده است.

پروژه های حفاری خشکی شرکت حفاری شمال

دکل های خشکی :

در کنار فعالیت قدرتمند شرکت حفاری شمال در بخش دریا، این شرکت با در اختیار داشتن 9 دستگاه حفاری سنگین در خشکی در پهنه وسیعی از جغرافیای کشور ( استانهای خراسان ، فارس، ایلام، خوزستان، بوشهر و ... ) ، خدمات فنی و حفاری گسترده ای را در زمینه حفاری، خدمات سیمانکاری، راندن لوله جداری، اسید کاری، خدمات حفاری انحرافی، نمودارگیری از

گل حفاری خدمات ابزار و لوازم در گردش ، مهندسی سیالات حفاری، مدیریت خدمات پسماند حفاری، خدمات چاه پیمایی به کارفرمایان ارائه می نماید که در مدت فعالیت خود توانسته 87 حلقه چاه با متراژی بیش از 276.687 متر حفاری نماید.

سرمايه و تاريخچه افزايش سرمايه

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ یك میلیون ریال (شامل تعداد 1.000 سهم، به ارز اسمی هر سهم 1000 ریال) بوده که طی دو مرحله به شرح زیر به مبلغ 2.605.405 میلیون ریال (شامل تعداد 2.605.405.000 سهم، به ارز اسمی هر سهم 1000 ریال) افزایش یافته است.

آخرين ترکیب سهامداران شرکت :

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از 1 درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تایید گزارش به شرح جدول زیر است:

++++++++++++

در حال حاضر شرکت جزء واحدهای فرعی شرکت مالی و سرمایه گذاری پیشرو ایران و واحد تجاری نهایی بنیاد مستضعفان می باشد.

برنامه ریزی کلان شرکت

در دنیای پر تلاطم اقتصادی امروز ، با توجه به تغییرات سریع تکنولوژی، نوآوری در تولید و طراحی محصول، تغییرات شدید محیطی و دیگر عوامل، هر روز فشارهای بیشتری به صنایع مختلف وارد می شود. شرکت های مختلف با ابعاد متفاوت به محدوده صنایع وارد میشوند و یا در حال فعالیت هستند، در چنین شرایطی، سازمان ها برای اداره خود ، نیازمند شناخت دقیق و کاملی از صنعتی که به آن وارد میشوند دارند. از طرفی شرکت ها هر روزه خود را به روشهای جدیدی برای کسب برتری در بازار تجهیز می کنند و رقابت موجود شدیدتر می شود. آنچه موج بقای سازمان ها در دنیای کنونی می شود، درجه سازگاری و تطبیق آنها با

شرایط پیچیده محیطی است و سازمانهایی که محیط را ماهرانه اداره و کنترل می کنند در مقایسه با سایر سازمان ها کامیاب ترند. لذا بنگاه ها باید فعالیت های خود را متناسب با شرایط رقابتی سازماندهی کرده و برای سامان بخشیدن به فعالیت های خود ملزم به تدوین استراتژی می باشند.

تدوین چشم انداز و ماموریت

آنچه بعنوان چشم انداز شرکت حفاری شمال تعریف شده است، عبارتست از:

· ارج نهادن به منافع و خواسته های همه ذینفعان .

· کیفیت اندیشی، خلاقیت، تعهد و احترام به خواسته های مشتریان .

· تبدیل شدن به شریك استراتژیك مشتریان از طریق حذف کامل زمان تلف شده تولید.

· شناخته شدن بعنوان الگوی کیفیت و بهره وری انجام کلیه خدمات حفاری در منطقه .

· ارائه کلیه خدمات مربوط صنعت حفاری، با بالاترین استانداردها و کیفیت و راندمان و سازگار با مویط زیست .

· شناخته شدن به عنوان یکی از برترین ارائه دهنده های خدمات حفاری در منطقه جنوب غرب آسیا .

که جمع بندی آن عبارتست از: «الگوی کیفیت و بهره وری، در ردیف برترین نامهای تجاری در صنعت حفاری منطقه ومعتبر در سطح جهان»

همچنین در راستای تبیین ماموریت این شرکت حفاری نیز، موارد ذیل مطرح می شود:

· ارائه کلیه خدمات مربوط به حفاری و تعمیرات چاه های نفت، گاز و آب اعم از دریایی و خشکی به بازارهای داخلی و خارجی با درنظرداشتن بالاترین استانداردهای مربوط به HSE و تمامیت داراییها در کنار عنایت ویژه به سلامت کارکنان در محل عملیات .

· فراهم ساختن خدمات جانبی حفاری و تعمیرات چاه های نفت، گاز و آب .

· توسعه و عملیاتی کردن سودآوری کسب و کار در صنعت حفاری با توجه به ایمنی و نوآوری .

که می توان آنها را بدین صورت، جمع بندی نمود: «ارایه کلیه خدمات صنعت حفاری با مطلوبترین کیفیت و بالاترین راندمان بصورتی سالم، ایمن و سازگار با محیط زیست، با اتکا به فناوری روز و مناسب و برخوردار از سرمایه انسانی متخصص و کارآمد در راستای ارز آفرینی برای ذینفعان».

برنامه توسعه آینده:

· به روز رسانی تعیین نیاز مشاغل ستادی و عملیاتی.

· بازنگری استانداردهای آموزشی.

· طراحی دوره های آموزشی جدید.

· بازنگری محتوای دوره های آموزشی موجود.

· تدوین تقویم آموزشی جهت پرسنل درون سازمانی و خارج از سازمان.

· بازنگری و تدوین کارراهه شغلی کارآموزان و نیروهای بدو استخدام عملیاتی و ستادی.

· برنامه ریزی جهت خرید شبیه ساز دستگاه حفاری یا ساخت واقعیت مجازی حفاری با همکاری دانشگاه های معتبر .

· خرید نرم افزارهای آموزشی.

· تجهیز و ساماندهی دوره های مجازی آموزشگاه بین المللی.

· تجهیز و ساماندهی کتابخانه مجازی آموزشگاه بین المللی.

· برگزاری قوی تر دورههای آموزشی حین کار (بر روی دستگاه حفاری).
//بورس نیوز

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان