کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بازگشایی پالایشی ها با صف های خرید سنگین >>> علت اقبال امروز بازار به پالایشگاه ها چه بود؟؟ / 1 تیر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

 
بازگشایی پالایشی ها با صف های خرید سنگین >>> علت اقبال امروز بازار به پالایشگاه ها چه بود؟؟  / 1 تیر 94

 

 بازگشایی پالایشی ها با صف های خرید سنگین >>> علت اقبال امروز بازار به پالایشگاه ها چه بود؟؟  

دو مقام مسئول علت اقبال سرمایه گذاران به سهام پالایشگاه ها که با صف خرید سنگینی همراه شده و همچنین عامل اصلی اختلاف در محاسبات یارانه ای را اعلام کردند.

 در پی انتشار مواضع رسمی 5 پالایشگاه و همچنین سازمان بورس درباره اعلامیه های متناقض وزارت نفت، نماد 5 پالایشگاه اصفهان ، بندرعباس، تبریز، شیراز و لاوان به همراه پالایشگاه تهران ( بعد از افزایش سرمایه و با دامنه نوسان 50 درصدی) پیش از ظهر امروز باز و با استقبال شدید سرمایه گذاران همراه شذ.
بر اساس این گزارش، در این میان سهام این شرکت های دارای حاشیه در شرایطی با صف خرید سنگین و چند میلیون سهمی و رشد 5 درصدی قیمت هر سهم روبرو شد که مدیر یکی از شرکت های بزرگ فعال در صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی درباره علت این اقبال شدید بازار به سهام پالایشگاه ها به بورس پرس گفت: علاوه بر اثر بهبود شرایط بازار در روزهای اخیر، بحث احتمال صدور اعلامیه جدید از سوی وزارت نفت در روزهای آینده مطرح شده است.
وی ادامه داد: در این رابطه برخی به وجود چنین احتمالی معتقد بوده و حتی دو مدیر پالایشگاهی هم به طورر ضمنی چنین احتمالی را تایید کرده اند.
وی با بیان اینکه اعلامیه اول وزارت نفت در مورد افزایش پرداخت یارانه ها می توانست باعث افزایش شدید سودآوری شرکت ها شود، ادامه داد: با آن اعلامیه درآمد پالایشگاه ها به طور فزاینده ایی رشد می کرد و غیر واقعی می شد. چرا که با مختصات ارایه شده وزارت نفت ، درآمد پالایشگاه هایی چون تبریز و شیراز 700 و 400 میلیارد تومان افزایش می یافت.

از سوی دیگر یک مقام مسئول هم درباره علت اصلی صدور اعلامیه و سپس لغو آن توسط وزارت نفت به بورس پرس گفت: این عامل ناشی از یکی از بندهای قانون بودجه سال 94 است که طبق آن وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش ملکف اند مابه تفاوت قیمت 5 فراورده و سوخت هوایی تولیدی پالایشگاه ها را محاسبه و پرداخت کنند.

وی ادامه داد: این موضوع در حالی توسط گروه های مختلف با تفسیرهای متفاوتی همراه شده که سازمان حسابرسی باید اقدام به روشنگری کند تا مورد اختلاف بین سه طرف وزارت نفت ، شرکت ملی پالایش و پخش و پالایشگاه ها برطرف شود.
براساس این گزارش، بنابراین با توضیحات این دو مقام مسئول ، احتمال دارد وزارت نفت در هفته ها و ماه های آینده دست به صدور اعلامیه جدید بزند. هرچند که ممکن است مانند این نوبت، در عرض چند روز از چنین اقدامی پیشمان شود.
//پایگاه خبری بورس پرس

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان