کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

گام به گام با مذاکرات هسته ای تا 10 تیر >>> واشنگتن: ایران و ۱+۵ برای دسترسی به سایت‌های «مشکوک» توافق کردند / 9 تیر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 8 دقيقه

 

گام به گام با مذاکرات هسته ای تا 10 تیر >>> واشنگتن: ایران و ۱+۵ برای دسترسی به سایت‌های «مشکوک» توافق کردند / 9 تیر 94

 

 
واشنگتن: ایران و ۱+۵ برای دسترسی به سایت‌های «مشکوک» توافق کردند / 00:30
 
یک مقام ارشد آمریکایی می‌گوید مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هنوز بر رسیدن به توافق هسته‌ای در همین دور مذاکرات هسته‌ای متمرکز هستند.

یک مقام ارشد آمریکا می‌گوید مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هنوز بر توافق در دور جاری مذاکرات هسته‌ای تمرکز دارند.

به گزارش فارس ، طبق گزارش رویترز، این مقام ارشد آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده اضافه کرده دیپلمات‌ها انتظار دارند همچنان با فراز و فرود در گفت‌وگوهای هسته‌ای مواجه باشند. او گفت: «ما می‌دانیم به چه نیاز داریم و با آنچه پیش می‌آید، مقابله می‌کنیم.»

مقام ارشد آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شده ایران و ۱+۵ به سر سازو کاری برای دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سایت‌های مشکوک دست یافته‌اند.

وی گفت: «گام اولیه این نیست که ما باید بتوانیم وارد همه سایت‌های نظامی شویم، زیرا آمریکا (نیز) به هر کسی اجازه نمی‌دهد وارد هر سایت نظامی شود.»

او افزود: «اما برای توافق، آژانس متعقد است که به دسترسی نیاز دارد و برای این دسترسی هم دلیل دارد.»

مقام ارشد آمریکایی تصریح کرد: «ما به فرایندی رسیده‌ایم که به باور ما تضمین می‌کند آژانس می‌تواند به سایت‌هایی که نیاز دارد دسترسی داشته باشد.»

شهر وین اتریش از دو هفته قبل میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 است. این گفت‌وگوها از روز شنبه در سطح وزرای خارجه پیگیری شد و دیشب موقتا متوقف شد. قرار است وزرای خارجه این کشورها از روز سه‌شنبه بار دیگر مذاکرات را از سر گیرند.
 

کاخ سفید: مذاکرات بعد از ضرب‌الاجل ادامه می‌یابد /  9 تیر 94 / 00:00


سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه تصریح کرد پیش‌بینی می‌کند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ بعد از ضرب‌الاجل خود خوانده ۳۰ ژوئن ادامه می‌یابد.

به گزارش فارس ؛ جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه گفت که مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بعد از ضرب‌الاجل خود خوانده 30 ژوئن ادامه می‌یابد.

++++++++++++++++++++++

احتمال تمدید مذاکرات هسته ای تا ۹ ژوئن/  9 تیر 94 / 00:00
 
 
شبکه تلوزیونی سی سی تی وی چین در گزارشی درباره مذاکرات هسته ای از احتمال تمدید مذاکرات هسته ای تا ۹ ژوئن خبر داد.

همچنین در این گزارش آمده است: هرچند احتمال تمدید مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع وجود دارد، اما با توجه به اختلافات موجود این احتمال می‌رود که اسرائیل درخواست‌های خود را برای حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران، با صدای بلندتری تکرار کند.

در ادامه این گزارش با اشاره به موانع و اختلافات بین طرف ایرانی و طرف غربی در این گزارش آمده است: با وجود این، در حال حاضر چانه زنی‌های سخت و فشرده در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی، همچنان ادامه دارد.

 

+++++++++++++++++++++++


اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ایران
 
موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به افشای اختلافات آمریکا و این رژیم درباره مذاکرات هسته ای با ایران پرداخت
به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به تشریح اختلاف دیدگاه آمریکا و این رژیم درباره ایران پرداخت.

«موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: اختلاف میان آمریکا و اسراییل درباره ایران این است که آمریکا ایران را بخشی از راه حل مشکلات در منطقه می داند؛ درحالیکه اسراییل ایران را به عنوان یک مشکل در منطقه محسوب می کند.

یعلون که در دفتر خود با خبرنگاران صحبت می کرد در ادامه گفت: روایت آمریکا درباره ایران را قبول ندارم. اختلاف اصلی ما با آمریکا این است که ایران بخشی از مشکلات یا بخشی از راه حل مشکلات در منطقه است.

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس افزود: در مقطع زمانی کنونی، اسراییل و آمریکا در انتخاب میان تشدید تحریم ها علیه ایران و یا پیگیری رسیدن به توافق هسته ای با ایران اختلاف دارند.

وی در تحلیلی غیر واقع بینانه به اهتمام این رژیم به تداوم فشارها علیه ایران اشاره کرد و ادامه داد: ادعای ما این است که تشدید تحریم ها علیه ایران، این کشور را بر سر دوراهی یا بمب هسته ای و یا نجات از مشکلات قرار خواهد داد.

او از طرف های مذاکره کننده هسته ای انتقاد کرد و گفت: تداوم مذاکرات هسته ای با ایران، دوراهی مذکور را برای ایران از بین می برد؛ زیرا توافق هسته ای با ایران نابود کننده این دو راهی خواهد بود.


++++++++++++++++++

از کنگره تا کوبورگ وین
 
 کنگره وین کنفرانسی متشکل از سفیران دولت‌های اروپایی به ریاست کلمنز ونزل فون مترنیخ، سیاستمدار برجسته اتریشی، بود که از سپتامبر 1814 تا ژوئن 1815 در وین تشکیل شد. هدف از این کنفرانس تأمین صلحی طولانی مدت در اروپا از طریق حل و فصل مسائل مهم ناشی از جنگ‌های انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی بود.

هدف از این مذاکرات تنها احیای مرزهای قدیمی نبود بلکه هدف تغییر اندازه کشورهای بزرگ بود تا بتوانند با یکدیگر موازنه‌ای برقرار کرده و در صلح بمانند. در پایان این نشست فرانسه تمام سرزمین‌هایی که اشغال کرده بود را از دست داد،‌ و در همین حین پروس، اتریش و روسیه سرزمین‌های بسیاری را به خود ملحق کردند.

پل شرودر،‌ تاریخ‌نگار نامی، می‌گوید که فرمول‌های قدیمی "موازنه قوا" بسیار بی‌ثبات کننده و منسوخ بودند. وی معتقد است که کنگره وین از این قواعد اجتناب ورزید و بجای آن قانون‌هایی جدید فراهم آورد تا تعادلی پایا پدید آورد. کنگره وین اولین نشست از مجموعه دیدارهای بین‌المللی بود که بعدها با عنوان کنسرت اروپا شناخته شدند، تلاشی برای ایجاد توازن صلح‌آمیز قدرت در اروپا. این کنسرت به عنوان مدلی برای سازمان‌های بعدی به مانند اتحادیه ملل در سال 1919 و نیز سازمان ملل در سال 1945 مورد استفاده واقع شد.

این کنگره بلافاصله پس از شکست فرانسه ناپلئون و تسلیم آن در می 1814 آغاز شد. در این زمان بود که جنگ 25 ساله تقریبا مداوم در اروپا متوقف گشت. "قانون نهایی" این کنگره نه روز پیش از شکست قطعی ناپلئون در نبرد واترلو و در تاریخ 18 ژوئن 1815 امضاء شد.

کنگره وین از منظر فنی یک کنگره نبود. هیچگاه نشستی عمومی نبود و بخش اعظمی از مباحث در نشست‌های غیررسمی بین قدرت‌های بزرگ یعنی اتریش، بریتانیا، فرانسه، روسیه و گهگاه پروس صورت گرفت. از سوی دیگر،‌ این کنگره اولین رویداد در تاریخ بود که طی آن در مقیاس قاره‌ای نمایندگان ملی دور هم گرد آمدند تا به جای تکیه بر انتقال پیام بین چند پایتخت، نمایندگان ملی دور هم گرد آیند تا معاهدات را تدوین کنند.

اگرچه انتقادات بسیاری متوجه این مکانیزم شده بود اما بسیاری از تاریخ‌نگاران در قرن بیستم دولتمردان در این کنگره را تمجید کردند زیرا فعالیت‌های آنها بود که باعث گشت برای تقریبا صد سال (1815 تا 1914) اروپا دیگر شاهد جنگی نباشد.

اکنون دقیقا دویست سال از آن دوران گذشته و این بار نمایندگان شش قدرت جهانی به همراه مذاکره کنندگان ایرانی در وین گرد هم آمده‌اند تا شاید بتوانند با دستیابی به راه‌حلی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان یکی از مجادله‌برانگیزترین مسائل بین‌المللی را که بیش از یک دهه به طول انجامیده است برطرف سازند.

30 ژوئن 2015 (9 تیر 1394) فردا به پایان خواهد رسید. سخنان دیپلمات‌ها نشان می‌دهد که تمدید چند روزه گفتگوها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و طی روزهای باقیمانده قدرت‌های بزرگ جهان نه بر موازنه قدرت بلکه باید بر تعدیل مواضع‌شان متمرکز باشند تا بتوانند پس از 200 سال بار دیگر وین را شهری تاریخی سازند.

توافق هسته‌ای ایران نه تنها بحرانی ساختگی را بر طرف کرده و به رویارویی غرب و ایران در حوزه هسته‌ای پایان خواهد داد بلکه چارچوب‌هایی برای یکی از مناقشه‌برانگیزترین مسائل جهان فراهم خواهد آورد: انرژی هسته‌ای. ایران تنها کشور مستقل غیر غربی است که به سمت تولید انرژی هسته‌ای بومی حرکت کرده و همین استقلال مخالفت‌های بسیاری از جانب مراکز قدرت در پی داشته است.

اما مقاومت مردم ایران اکنون خط‌ سیر جدیدی را برای سایر کشورهای جهان که خواهان دستیای به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هستند فراهم آورد. قدرت‌های جهان متوجه شدند که نمی‌توانند ملت ایران را از مسیری که برگزیده‌اند بازگردانند و اکنون در پی دستیابی به توافقی با ایران هستند که مفاد آن در آینده چراغ راه ملت‌هایی خواهد بود که خواهان روشنایی حاصل از شکافت اتم‌ها هستند. کنگره وین سرنوشت اروپا را تغییر داد و کوبورگ وین طی روزهای آینده شاید مکانی شود که در آن آینده انرژی هسته‌ای در وسعتی جهانی رقم می‌خورد.

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان