کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

کدام مالکان مسکن تخفیف بیشتری مي‌دهند؟ ... / 9 تیر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

کدام مالکان مسکن تخفیف بیشتری مي‌دهند؟ ... / 9 تیر 94


دفاتر مشاور املاک روزهای نسبتا مناسبي را به لحاظ حجم معاملات سپری می‌کنند. حتی ماه رمضان که طبق رسم هر ساله کمی بازار مسکن را تحت تاثیر قرار می‌دهد فعلا در بازار تابستانه مسکن تاثیر چندانی نداشته است.

برخی مشاوران املاک به روزهای پیش رو خوش‌بین هستند و برخی دیگر معتقدند رونق تابستانه موقتی است و بیشتر صندلی دفاتر مشاور املاک توسط موجران و مستاجران پر شده است. اما در میان انبوه قراردادهای اجاره برخی از فعالان بازار مسکن از افزایش تنظیم قولنامه‌های خرید می‌گویند.


مقایسه نرخ‌های اعلام شده نسبت به سال گذشته نشان از رشد قیمت‌ها دارد. برخی از مشاوران املاک که انصاف بیشتری دارند افزایش قیمت‌ها را ایجاد جو روانی توسط گروهی دیگر از مشاوران املاک می‌دانند و برخی معتقدند به دلیل ورود خریدارانی که منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها بودند اما به دلیل افزایش میزان وام بانکی احتمال افزایش قیمت مسکن را می‌دهند، به بازار و افزایش تعداد خریداران، مالکان کمتر از گذشته تخفیف می‌دهند. اما مالکان برخی از آپارتمان‌ها بیش از سایر املاک با خریداران کنار می‌آیند و تخفیف بهتری می‌دهند.


به گفته یکی از مشاوران املاک خانه‌هایی که در کنار مدرسه قرار دارند به دلیل سر و صدا و شلوغی وترافیک تا متری 500هزار تومان هم نسبت به سایر املاک از ارزش کمتری برخوردار هستند. آپارتمان‌هاي فاقد پارکینگ و انباری که به سختی فروش می‌روند، به‌طور میانگین متری 200 هزار تومان از قیمت آپارتمان کم می‌کند. البته در برخی از مناطق این نرخ بسیار بالاتر از 200 هزار تومان است. به‌طور مثال به گفته یکی از مشاوران املاک محله ظفر در این منطقه نبود پارکینگ از 50 میلیون تا 70 میلیون سبب کاهش قیمت آپارتمان‌ها می‌شود.


شمالی و جنوبی بودن املاک هم در میزان مرغوبیت آپارتمان‌ها تاثیرگذار است. آپارتمان‌هایی که بیشتر در معرض نور قرار دارند بهتر و با قیمت مناسب‌تری به فروش می روند. نمای ساختمان هم می‌تواند یکی از ویژگی‌هایی باشد که خریداران از مالکان تخفیف بیشتری بگیرند. خانه‌هایی که نمای سنگ دارند معمولا گران‌تر از آپارتمان‌های آجری یا شیشه‌ای هستند.


آپارتمان‌هایی که فاقد آسانسور هستند و در طبقات بالا قرار دارند هم معمولا تخفیف بیشتری به خریداران می‌دهند. معمولا طبقات 4 و 5 آپارتمان‌های فاقد آسانسور تا 150 هزار تومان هم تخفیف می‌دهند. به گفته یکی از مشاوران املاک در منطقه 7تیر،آپارتمانی با عمر 12 سال که در طبقه 4 یک مجتمع واقع است و در نزدیکی یک مدرسه قرار دارد که آسانسور و پارکینگ ندارد و نمایی قدیمی هم دارد بين 1 تا 5/ 1 میلیون تومان ارزان‌تر (به لحاظ متري) از واحد‌های مشابه خود است./دنیای اقتصاد/

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان