کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

لحظاتی قبل بیانیه جان کری درباره مذاکرات اعلام شد >>> توافق خوب را فدای ضرب‌الاجل نخواهیم کرد // 18 تیر 94 // 22:30

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

لحظاتی قبل بیانیه جان کری درباره مذاکرات اعلام شد >>> توافق خوب را فدای ضرب‌الاجل نخواهیم کرد // 18 تیر 94 // 22:30

جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا می‌گوید دستیابی به یک توافق خوب را فدای ضرب‌الاجل زمانی نخواهد کرد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز می‌گوید شتاب‌زدگی در کار نخواهد بود.
جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا در شامگاه پنجشنبه نهم ژوئیه (۱۸تیر) در مقابل هتل کوبورگ وین، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ گفت: «اگر پیشرفت‌های روشن به دست نمی‌آمد ما در این مذاکرات حضور نداشتیم.»
او افزود که البته قرار نیست مذاکرات تا بی‌نهایت ادامه یابد اما در صورت نزدیک بودن به یک توافق خوب اجازه نمی‌د‌هیم که زمان جلوی این کار را بگیرد.
کری همچنین به گفت‌وگوی خود با رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت به باراک اوباما گفتم تا ابد بر سر میز مذاکره نمی‌نشینیم و اگر طرف‌ مقابل آمادگی لازم برای تصمیم‌‌گیری‌های سخت را نداشته باشد، آماده‌ایم که مذاکرات را متوقف کنیم.
کری افزود، از سوی دیگر ما نباید تنها به خاطر این که عقربه‌های ساعت به نیمه شب نزدیک می‌شود، میز مذاکره را ترک کنیم. وزیر خارجه آمریکا گفت، کاری که ما می‌کنیم بسیار فنی است و نباید عجله کنیم.
محمد جواد ظریف نیز پیش از سخنان جان کری در توییتر خود نوشت: «ما به سختی تلاش می‌کنیم، ما شتاب‌زده عمل نخواهیم کرد، تا کار به پایان برسد.»
فابیوس: موضوع فرانسه تغییر نکرده است
لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز پیش از سخنان جان کری گفت که مذاکرات سازنده و همراه با احترام متقابل بوده است. او از ادامه مذاکره خبر داد و گفت موضع کشورش در قبال پرونده هسته‌ای ایران تغییری نکرده است.
فابیوس تصریح کرد که امشب (پنجشنبه) و فردا در وین خواهند ماند تا گفت‌وگوها ادامه یابد.
وزیر امور خارجه فرانسه همچنین افزود ما در حال طی کردن مترهای آخر هستیم اما همچنان کارهایی مانده که باید صورت گیرد. به گفته او در یک رقابت ماراتن ‌۱۰۰ متر آخر دشوارترین بخش بود.
احتمال عبور از ضرب الاجل کنگره
پیش‌تر سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، گفته بود در مذاکرات هسته‌ای گشایش حاصل شده است. او تصریح کرد که توافق نهایی با ایران در دسترس است، اما نهایی نشده و امروز (پنجشنبه) اعلام نمی‌شود.
در واکنشی دیگر یک دیپلمات ایرانی به خبرگزاری فرانسه گفت که ضرب‌الاجل کنگره ایالات متحده آمریکا اگر به معنای قربانی کردن دستیابی به توافق خوب باشد برای ایران "مقدس" نیست.
بر اساس یک مصوبه کنگره آمریکا متن توافقنامه نهایی اگر تا روز پنجشنبه نهم ژوئیه جهت بررسی در اختیار اعضای کنگره قرار نگیرد، مهلت یک ماهه بررسی و اظهارنظر در مورد توافقنامه به دو ماه افزایش خواهد یافت.

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان