کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> پالایشگاهی های بورس، بازار را به آتش کشیدند...!!!!

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 

 بورس تهران از نگاه بورس نگار >>>

 

پالایشگاهی های بورس، بازار را به آتش کشیدند...!!! 

 

از دلایل افت سنگین پالایشگاهی ها تا امیدواری به مذاکرات هسته ای لوزان ...  
 


بورس نگار - بررسی روزانه بازار - در حالیکه به پایان سال 93 نزدیک می شویم و فردا آخرین روز معاملات را در پیش داریم در روز جاری سرانجام طلسم نمادهای پالایشی شکست و نمادشان بازگشایی شد و تا با 5.5 درصد سقوط شاخص، سنگین ترین سقوط تاریخ بورس را شاهد باشیم. هرچند این بازگشایی با توجه به کاهش قیمتی سنگینی که داشتند نه تنها کام سهامداران پالایشگاهی را تلخ کرد بلکه سبب شد تا جو منفی دامن گیر کل بازار شود و سقوط دسته جمعی اکثریت نمادها را شاهد باشیم. البته حمایتهای شکل گرفته در انتهای بازار باعث امیدواری سهامداران شده حداقل فردا روز مثبتی را برای بازار انتظار داشته باشند و ما هم امیدوار هستیم که این حمایتها برای فردا هم ادامه داشته باشد.

اما با نگاهی به گزارشات شرکتهای پالایشی کماکان ابهام را میتوان متصور بود ولی به اعتقاد اکثر کارشناسان یکی از دلایل افت سنگین در روز بازگشایی، عدم کاهش قیمت پالایشی ها در دوران افت قیمتی کل بازار عنوان می شود که تفاوتش با افت سایر نمادها در افت ناگهانی آنها بوده و الا سایر نمادها هم به صورت تدریجی از ابتدای سال تا به اینجا کاهش قیمتی 50 تا 70 درصدی (بعضا کمتر و یا بیشتر هم داشته ایم) را تجربه کرده اند. البته هم افت تدریجی و هم افت ناگهانی هر دو آن برای سهامداران ناراحت کننده است.
 
امروز تداوم مذاکرات هسته ای را در لوزان شاهد بودیم در این رابطه امروز علی اکبر صالحی گفته: در بحث  گزینه های فنی در مذاکرات هسته ای دو موضوع باقی مانده است که تلاش می کنیم در فرصت باقی مانده تا روز جمعه، آن دو را حل و فصل کنیم و 90 درصد مسائل فنی را با وزیر انرژی امریکا حل کرده ایم.



در تالار بورس چه خبر بود؟

معاملات امروز در بازار تحت الشعاع بازگشایی پالایشی ها بود و افزایش عرضه را در اکثر نمادها شاهد بودیم

در گروه بانکی، برای وبصادر همانطور که در روزهای قبل گفته شد ماندن بالای سطح 80 تومان بسایر مهم است بر این اساس در صورتیکه فردا سهم نتواند خودش را بالای این سطح نگه دارد باید انتظار رسیدن به سطوح حماتی 74 تومان را داشته باشیم البته روند معاملات سهم در نیم ساعت پایانی نشاندهنده این سناریو نیست و میتوان حرکت به سمت تارگت نزدیک 88 تومانی را برای سهم همچنان متصور بود.

در گروه ساختمانی، برخی سهام مجدد به سطوح حمایتی مهمی نزدیک شده اند که انتظار بازگشت را برایشان از فردا خواهیم داشت یکی از این نمادها آ اس پ است که به حمایت مهم 120 تومان نزدیک شده و دیگری ثاخت است که فردا به حمایت مهم 135 تومان می رسد . البته ثتران و حمایت مهم 220 تومانی اش را هم نباید فراموش کرد.

گروه خودرو هم امروز حال خوشی نداشتند اما حمایتهای خوبی بر روی خودرو شاهد بودیم که سهم را مجدد به سطح مهم 270 برگرداند . در شرایط فعلی برای خاور انتظار پایین تر آمدن از 730 را نداریم و همین انتظار را هم فعلن از خکاوه و سطح 100 تومانی اش داریم. 

در سایر نمادهای بازار حفاری شمال بعد از مدنها رکود و صف فروش امروز به گره رفت و با 12 درصد کاهش قیمت روی 450 تومان بسته شد حمایت مهم حفاری 400 تومان خواهد بود.
 

موفق و پیروز باشید / وب سایت بورس نگار http://boursenegar.ir

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان