کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

تاثیر توافق هسته ای بر بازار فلزات >>> کدام فلز بیشترین تاثیر را از مذاکرات هسته‌ای می‌گیرد؟ ... / 20 تیر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه

تاثیر توافق هسته ای بر بازار فلزات >>>​ کدام فلز بیشترین تاثیر را از مذاکرات هسته‌ای می‌گیرد؟ ... / 20 تیر 94


قیمت فلزات دچار نوسانی بسیاری است اما در چند وقت اخیر قیمت فلزات گرانبها و پایه روند نزولی به خود گرفته‌اند. در حال حاضر خیلی‌ها منتظر هستند تا ببینند بیشترین تغییر قیمت بعد از مذاکرات هسته‌ای در کدام فلز خواهد بود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت فلزات گرانبها و پایه در چند وقت اخیر رو به کاهش بوده است. اما پس از اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای این رویه چه تغییری خواهد کرد؟

هومن تفضلی، یکی از فعالان حوزه بازار فلزات گفت: از نظر من اگر ما به توافق برسیم قیمت فلزات گرانبها و پایه در بازار جهانی تغییر نخواهد کرد اما در بازار ایران شاهد تغییر قیمت در تمام فلزات گرانبها و پایه خواهیم بود.

تفضلی افزود: قیمت فلزات پایه بیشتر بستگی به قیمت دلار خواهد داشت و اگر ما به توافق برسیم و قیمت دلار هم تغییر کند در این صورت قیمت تمام فلزات پایه با توجه به قیمت دلار تغییر خواهد کرد.

در همین مورد حسن حسین‌قلی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی به اقتصادنیوز گفت: به نظر من اگر ما به توافق برسیم، در قیمت بازارهای جهانی تاثیری نخواهد داشت اما در کل به یک آرامشی در بازار داخلی خواهیم رسید.

او ادامه داد: در صورتی که به توافق برسیم در میان فلزات پایه مس تغییر قیمت بیشتری دارد و مس روند صعودی به خود پیدا می‌کند و در میان فلزات گرانبها هم بیشترین تغییر را طلا و نقره خواهند داشت که آنها هم روند صعودی به خود می‌گیرند.

در همین مورد گیتی‌فرد، مدیر فنی شرکت امین صنعت پویا در گفت‌وگو با اقتصادنیوز گفت: به نظر بنده اگر در مذاکرات ما به توافق برسیم بیشترین تغییر قیمت را فلز آلومینیوم خواهد داشت و قیمت آلومینیوم رو به کاهش خواهد رفت و روند نزولی پیدا خواهد کرد./اقتصادنیوز/

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان