کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

کنگره به اوباما نامه نوشت >>> زمان اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های ایران چه زمانی خواهد بود؟ // 28 تیر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 
کنگره به اوباما نامه نوشت >>> زمان اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های ایران چه زمانی خواهد بود؟ // 28 تیر 94


زمان اجرای قطعنامه لغو تحریم‌های ایران
 
یکی از روزنامه‌های پرتیراژ آمریکا در مقاله‌ای به جزئیات پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی 1+5 در خصوص رفع تحریم‌های ایران پرداخته و گفته که بین روز تصویب و روز شروع مراحل اجرایی این قطعنامه، 90 روز زمان وجود خواهد داشت.

 پس از تقدیم پیش‌نویس قطعنامه جدید ایران به شورای امنیت از سوی اعضای 1+5 و انتظار بررسی این سند در اواسط هفته جاری، حالا نیویورک‌تایمز از فاصله زمانی 3 ماهه تصویب احتمالی تا اجرای این قطعنامه می‌گوید.

 به گزارش فارس، دیشب هم «وندی شرمن» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری وزارت خارجه از وجود یک فرصت 60 تا 90 روزه و امکان بررسی توافق ایران توسط کنگره آمریکا در این برهه زمانی خبر داده بود.

 بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، اعضای دائم شورای امنیت قول داده‌اند که «در صورت نیاز، بند مربوط به بازگشت فوری تحریم‌های ایران را نیز، 5 سال پس از دوره اولیه 10 ساله اجرای توافق تمدید کنند.»

 

نامه کنگره به اوبامادرباره پرونده هسته‌ای ایران


نمایندگان آمریکایی از هر دو حزب از باراک اوباما خواستند تا رای گیری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص توافق هسته‌ای با ایران را متوقف کند.
 نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی با ارسال نامه ای به باراک اوباما از وی خواستند تا رای گیری در خصوص توافقنامه هسته ای ایران در شورای امنیت سازمان ملل را که قرار است هفته آینده برگزار شود، به تاخیر بیندازد تا نمایندگان آمریکایی بتوانند این توافقنامه را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند.

 به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه واشنگتن پست، باب کورکر سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته روابط خارجی و بنیامین کاردین سناتور ارشد دموکرات در این نامه از باراک اوباما خواسته اند تا رای گیری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص توافق هسته ای ایران را تا زمانی به تاخیر بیندازد که کنگره بتواند این توافق را مورد بررسی قرار داده و ارزیابی نهایی خود را در خصوص آن اعلام کند.

 رئیس کمیته امور خارجی و امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز چهارشنبه نامه مشابهی را برای کاخ سفید ارسال کرده بود.

 کورکر پس از نشست مشترک نمایندگان آمریکایی با جو بایدن معاون رئیس جمهور این کشور، تاکید کرد که رای گیری در خصوص توافق هسته ای در سازمان ملل، توهین به مردم آمریکا است.

 مقام های دولت اوباما نگرانی های مطرح شده در خصوص زودتر برگزار شدن رای گیری سازمان ملل نسبت به کنگره آمریکا را رد کرده و بر این باورند که قطعنامه سازمان ملل به مدت 90 روز اجرا نخواهد شد و این مساله فرصت و زمان کافی را برای نمایندگان آمریکایی به وجود خواهد آورد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافقنامه هسته ای ایران اعلام کنند.

 بر اساس توافق صورت گرفته با کنگره، اوباما قبول کرده است تا از قدرت خود برای لغو تحریم های ایران حداقل به مدت 60 روز پس از دستیابی به توافق استفاده نکند.

 پس از ارائه متن توافقنامه به کنگره، نمایندگان آمریکایی 60 روز فرصت خواهند داشت تا به این توافقنامه رای دهند. اوباما گفته است که هرگونه طرح کنگره در مخالفت با توافقنامه هسته ای ایران را وتو خواهد کرد.

 اریک شولتز معاون سخنگوی کاخ سفید نیز تاکید کرد که ما اجرای این توافقنامه را تا پس از پایان مهلت بازنگری آن توسط کنگره، اجرا نخواهیم کرد.

 مقام های آمریکایی تاکید کردند: تاخیر 90 روزه همچنین به ایران زمان کافی را خواهد داد تا اقدامات لازم برای اجرای توافقنامه را آغاز کند و به آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اجازه می دهد تا برای اجرای نقش بازرسی و راستی آزمایی آماده شود.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان