کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبري مهم براي سهامداران بانک دی >>> در مجمع "بانک دی" چه گذشت؟ // 31 تیر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 6 دقيقه


خبري مهم براي سهامداران بانک دی >>> در مجمع "بانک دی" چه گذشت؟  // 31 تیر 94
 

 مصوبات مجمع "دی"

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بانک دی طی روز جاری رأس ساعت 10:00 در محل سالن تلاش با حضور بیش از 76 درصد از سهامداران رسمیت یافت.
بر اساس این گزارش، مصوبات این مجمع عبارتست از:
1- تقسیم 100 ریال سود نقدی به ازای هر سهم
2- انتخاب موسسه حسابرسی هوشیار بهمند به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس علی البدل
3-انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان عنوان روزنامه رسمی

حواشی مجمع:

مدیر عامل بانک دی با اشاره به سرمایه 500 میلیارد تومانی حال حاضر این بانک اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده و با موافقت بانک مرکزی، طی مدت شش ماه آینده افزایش سرمایه "دی" از محل سود انباشته هر سهم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکتر احمد شفیع‌ زاده همچنین از راه اندازی مجدد صرافی بانک دی خبر داد و افزود: با توجه به مصوبه یک ماه اخیر شورای پول و اعتبار، صرافی بانک دی از ابتدای مهر ماه سال جاری فعالیت مجدد خود را آغاز می‌کند.


وی یاد آور شد: در حال حاضر، جایگاه بانک دی در وضعیت قابل قبولی قرار دارد که این امر رضایت بانک مرکزی را به همراه داشته است.

شفیع زاده با اشاره به رشد 77 درصدی سود هر سهم "دی" از ابتدای سال 91 تا پایان سال مالی 93 گفت: بانک دی در سال 93 با رشد 150 درصدی میزان اعطای تسهیلات به مشتریان خود همراه بوده است این در حالی است که این بانک پیرو تاکیدات بانک مرکزی از کمترین تصدی گری بنگاه داری برخوردار می باشد و کارکردهای بانکی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه هر چند با توجه به شرایط اقتصادی کشور قیمت تمام شده پول برای بانک زیاد بوده اما ما خود را ملزم به رعایت الزمات بانک مرکزی می‌دانیم، تصریح کرد: به سهامداران اطمینان خاطر می‌دهم که همه کارکنان و مدیران بانک دی دغدغه شکوفایی بانک را داشته و خود را ملزم می‌دانند در مسیر افتخارآفرینی این مجموعه ارزش‌آفرین گام بردارند.

مدیرعامل بانک دی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، میزان مطالبات مشکوک الوصول بانک دی کمتر از یک درصد و همچنین مطالبات جاری نیز در حدود 9 درصد محاسبه شده است.

 


پیام هیات مدیره و مدیرعامل :

خداوند بزرگ را شاكریم كه بار دیگر فرصتی دست داد تا كارنامه مثبت بانک دی را در گزارش پیش روی به سهامداران ارجمند تقدیم نماییم.

بی تردید این توفیق حاصل نمیشد مگر با سعی و تلاش خالصانه همکاران متعهد و متخصص، اعتماد مشتریان گرامی و همراهی سهامداران گرانقدر بانک كه با حضور مستمر و موثر خود، ما را در مسیر موفقیت بانک حامی بوده اند. بنابراین وظیفه خود میدانیم سپاس و قدردانی خالصانه خود را از همه عزیزان اعلام داریم.

سال 3131 را در شرایطی گذراندیم كه تحریم ها و محدودیت ها همچنان بر اقتصاد كشور استمرار داشته و با وجود اینکه پنجمین سال فعالیت بانک را سپری می نماییم، با در نظر گرفتن شرایط رقابتی فشرده بازار توانستیم نتایج مثبتی را از جنبههای مختلف به شرح رئوس ذیل به دست آوریم.

در سالی كه گذشت بیشترین تلاش مدیران و كارشناسان بانک در بهبود كمی و كیفی محصولات و خدمات و ایجاد آمادگی برای ارائه خدمات مطلوب و متنوع و متناسب با نیازهای مشتریان و همچنین ارتقاء شاخصهای عملکردی بانک بوده كه نشان از تلاش و تجربه همکاران دارد.

برخی از دستاوردهای مهم و اساسی بانک در سال 1393 را میتوان به شرح زیر برشمرد:

· در سال 1393 علاوه بر پرداخت سود سهام سهامداران بانک برای سال مالی قبل، سود هر سهم نیز به میزان 78 درصد نسبت به سال مالی 1392 افزایش داشته است.

· با جلب اعتماد عمومی و تثبیت موقعیت بانک، میزان سپردههای مشتریان نزد بانک به مبلغ 85.935 میلیارد ریال در پایان سال1393رسیده است كه رشدی بالغ بر 30 درصد نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.

· میزان تسهیلات اعطایی بانک در پایان سال 93 نسبت به سال مالی قبل حدود 150 درصد افزایش داشته است.

· تسویه و مفاصاحساب مالیات عملکردوحقوق تا پایان سال 1392 نیز از دستاوردهای مهم بانک بوده است.

· مركز مطالعات بانکداری اسلامی بعنوان یکی از واحد های علمی و كاربردی بانک دی در سال 1393 تاسیس شد.

· با مجوز بانک مركزی جمهوری اسلامی ایران ، ارائه خدمات ارزی و انجام عملیات بانکداری بین المللی مرحله دوم در چارچوب مقررات و دستورالعمل های ارزی از جمله اعتبارات اسنادی ) وارداتی و صادراتی(، بروات اسنادی، صدور ضمانت نامه های ارزی توسط بانک دی برای مشتریان فراهم شد.

· بانک دی به عنوان بنگاه اقتصادی پیشرو در حوزه سرمایه انسانی، در چهارمین دوره جایزه مدیریت سلامت اداری، در بین 100 بنگاه اقتصادی، سازمان خدمات عمومی و بانک ، جایزه پیشروترین سازمان در حوزه سرمایه انسانی را دریافت كرد .

· بانک دی موفق به دریافت گواهی نامه كیفیتISO 10002:2004 در بخش مدیریت رسیدگی به شکایات شد. ISO20001 چارچوبی بین المللی برای مدیریت و برنامه ریزی در جهت رضایت مندی مشتریان است، این استاندارد باعث می شود كه با طبقه بندی نیازهای مشتریان، مجموعه گواهی گیرنده در مسیر مشتری مداری حركت كند.

· بانک دی در هشتمین كنفرانس توانمندسازی منابع انسانی، به عنوان نخستین بانک ایرانی موفق به دریافت نشان B رهبری منابع انسانی اروپا ( European HR Leadership Award 2014) از سوی آكادمی مدیریت منابع انسانی اروپا (European HR Management Academy) شد.

· جایگزینی سیستم بنکو بجای سیستم بانکیران ، انقلاب عظیمی در بانک دی ایجاد نمود. این سیستم با پوشش كامل فرایندهای بانکی منطبق بر دستورالعملهای بانک مركزی و قوانین اسلامی، بانکها و موسسات مالی را از طریق یک شبکه اطلاعاتی به پایگاه دادههای مشترک و یکپارچه به صورت متمركز بانک متصل مینماید و علاوه بر حوزه های مرتبط با بانکداری تجاری، بانکداری اسلامی، بانکداری شركتی و بانکداری خصوصی می تواند از طریق ارتباط با سایر سیستمها، حوزه های ریسک، كانالهای ارتباطی بانکی، سیستمهای ارزیابی بانکی و سیستمهای بین بانکی را پشتیبانی نماید .

· در هفدهمین همایش رتبه بندی شركت های برتر ایران كه با حضور 500 شركت برتر و بزرگ كشور برگزار شد بر اساس اطلاعات سال مالی 1392 حائز رتبه اول به لحاظ رشد فروش شد.

· بانک دی در نخستین حضور خود در فرآیند ارزیابی مدل تعالی سازمانی در دوازدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی كه بر اساس مدل EFQM از سوی سازمان مدیریت صنعتی و مركز مطالعات بهره وری و منابع انسانی و همچنین با مشاركت جمعی از نخبگان دانشگاهی، اقتصادی و صنعتی برگزار شد، موفق به دریافت ((تقدیر نامه دو ستاره)) شد.

موارد یاد شده نمونهای از فعالیتها و اقدامات انجام شده بوده كه بیتردید تمامی این دستاوردها و موفقیتهای بانک حاصل تلاش جمعی همکاران و بهرهگیری از پشتوانه اعتماد و حمایت شما یاران همیشه همراه بانک بوده است.

امید آن داریم كه در پرتو الطاف بیکران پروردگار سبحان و با حضور فعالانه شما عزیزان، بیشتر از گذشته در رشد و تعالی بانک و تحقق اهداف والای آن كه به افقهای روشن چشم دوخته است، دست یابیم و بتوانیم رضایت مشتریان گرامی و سهامداران ارجمند را بیشتر از پیش حاصل نماییم.

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان