کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبري مهم براي سهامداران سایپا >>> در مجمع سایپا چه گذشت؟ // 3 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

خبري مهم براي سهامداران سایپا >>> در مجمع سایپا چه گذشت؟  // 3 مرداد 94


مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سایپا، برای سال مالی منتهی به 29/ 12/ 93 با حضور صاحبان بیش از 80 درصد سهام یا نمایندگان قانونی آنان برگزار شد.


در این جلسه، مهدی جمالی، مدیر‌عامل گروه خودرو‌سازی با اشاره به مشکلات پیش آمده در شرکت سایپا در سه سال گذشته گفت: در چند سال گذشته با تحریم‌هایی که از سمت کشور‌های غربی صورت گرفت، صنعت خودرو با مشکلات زیادی روبه‌رو‌ شد که خوشبختانه با استقرار دولت تدبیر و امید و نتیجه مثبت مذاکرات بین‌المللی آینده خوبی پیش روی صنعت خودرو قرار دارد.


وی خاطر‌نشان کرد: صنعت خودرو که یک صنعت اشتغال‌زا و مولد است و لکوموتیو سایر صنایع به حساب می‌آید، با شروع تحریم‌ها دچار مشکل شد. این در حالی است که علاوه بر شرکت‌های خودرو‌ساز سایر صنایع وابسته به خودرو‌سازی نیز با چالش‌هایی روبه‌رو‌ شدند و علاوه بر این، برخی اشتباهات در گذشته نیز مشکلات مضاعفی را برای سهامداران سایپا به وجود آورد. جمالی افزود: شرکت سایپا از لحاظ نقدینگی نسبت به چند سال گذشته مشکلات زیادی دارد. وی افزود: پرداخت سود بالا، افزایش حقوق و دستمزد و همچنین تثبیت قیمت خودرو، شرکت سایپا و سهامداران را از کسب سود مناسب و منطقی بی‌بهره کرده است و امیدواریم سازمان‌های نظارتی و مسوولان ذی‌ربط روش‌های اجرای صحیح قیمت‌گذاری را مورد توجه قرار دهند. وی خاطر نشان کرد: جهت برون‌رفت از بحران در سایپا پیگیری و رایزنی‌های مناسبی با سیستم‌های مالی و بانکی کشور صورت گرفته است و همچنین برای کسب نقدینگی، فروش دارایی‌های مازاد توسط کمیته ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته که قطعا منجر به چابک‌سازی سازمان خواهد شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: از دیگر راه‌های برون رفت از این معضل افزایش تولید است که با اجرای برنامه جهش تولید نسبت به گذشته، تولید از 1300 دستگاه به 1800 دستگاه افزایش پیدا کرده است و به زودی تولید به 2500 دستگاه در روز خواهد رسید که در این خصوص قطعه سازان و مدیران تولید نقش مهمی را ایفا کرده‌اند. جمالی یادآور شد: باوجود تمام مشکلات و مطالبات، قطعه‌سازان در سایپا همکاری بسیار خوبی داشته‌اند که منجر به افزایش تولید شده است. مدیر‌عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در حال حاضر افزایش صادرات نقطه قوت شرکت سایپا است چرا‌که سایپا تا‌کنون 80 درصد صادرات خودرویی کشور را به عهده داشته و با روند مثبتی که در مذاکرات صورت گرفت، افزایش صادرات و کسب سهم بیشتری از بازار صادراتی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.


وی به عدم توسعه محصول در زمان رونق شرکت سایپا اشاره کرد و گفت: باید از گذشته درس گرفت و از فرصت پیش آمده در راستای کسب دانش فنی روز دنیا و تولید محصولات متنوع استفاده مناسب کرد. مدیر‌عامل گروه خودرو‌سازی سایپا تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهاد‌های خوبی از طرف خودرو‌سازان مطرح دنیا دریافت کرده‌ایم و مذاکرات خوبی نیز انجام شده که امید است از این همکاری‌های دوجانبه با شرکت‌های اروپایی در جهت پیشبرد اهداف گروه سایپا و کسب رضایت سهامداران به نحو شایسته استفاده شود.

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان