کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

آخرین وضعیت صنعت سیمان و آلومینیوم >>> آلومینیوم ایران و سیمان خزر دلایل تعدیل منفی سنگینشان را اعلام کردند // 5 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


آخرین وضعیت صنعت سیمان و آلومینیوم

>>> آلومینیوم ایران و سیمان خزر دلایل تعدیل منفی سنگینشان را اعلام کردند // 5 مرداد 94


یک شرکت بورسی سود سال جاری را تعدیل سنگین و منفی ۷۶.۵ درصدی داد و مدیرعامل آن دلایل این رویداد ناخوشایند را اعلام کرد...

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،قبل از شروع معاملات دوشنبه گذشته ، نماد معاملاتی شرکت سیمان خزر با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد که ناشی از وضعیت سخت و پیچیده صنعت و تعدیل منفی بود.

 براساس این گزارش، حال بعد از چند روز از توقف نماد " سخزر" و در شرایطی این شرکت در هفته های گذشته به دلیل پابرجا بودن صف فروش مشمول گره معاملاتی شده که منصور قدمی مدیرعامل این شرکت 23 میلیارد تومانی از تعدیل سنگین و 76.5 درصدی خبر داده ( از 542 به 127 ریال) و دلایل آن را اعلام کرده است.

 وی با اشاره به اطلاعات و عملکرد واقعی 3 ماهه اول و پیش بینی تا پایان سال 94 این شرکت، درباره علل کاهش EPS نسبت به EPS پیش بینی اولیه سال جاری توضیحاتی به شرح ذیل داد:

 1- علیرغم تولید کلینکر بیش از بودجه مصوب در سه ماهه اول، بدلیل کاهش تقاضا تولید سیمان به میزان 33 درصد کاهش یافته و مازاد کلینکر ناشی از کاهش میزان فروش، در محوطه کارخانه دپو گردیده است.

 2- به دلیل کاهش تقاضای خرید سیمان در سه ماهه اول تناژ فروش به میزان 36 درصد نسبت به بودجه مصوب انحراف منفی داشته است.

 3-با توجه به کاهش تقاضای خرید سیمان و رقابت بین تولیدکنندگان سیمان، این شرکت نیز ناچار به اعطای تخفیفات تا میزان 22 درصد شده است.

 4- در 9 ماهه آتی به دلیل استفاده از تیم متخصص در فروش و بازاریابی و استفاده از مهندسی فروش میزان تولید و فروش سیمان به همان میزان پیش بینی بودجه مصوب در نظر گرفته شده است.

 5- با توجه به رقابت بازار در 9 ماهه آتی، درصد تخفیفات به میزان 20 درصد در نظر گرفته شده است.

 6- با توجه به توضیحات فوق: الف) بهای فروش محصولات به میزان 17 درصد نسبت به پیش بینی اولیه کاهش یافته است. ب) با توجه به افزایش هزینه ها در پیش بینی بودجه و سه ماهه اول و همچنین کاهش بهای فروش محصولات طبق بند فوق الذکر سود ناخالص به میزان 44 درصد نسبت به پیش بینی اولیه کاهش یافته است. ج) با توجه به کاهش تولید محصولات، هزینه های جذب نشده در تولید نسبت به پیش بینی اولیه به میزان 10 درصد افزایش یافته است. د) سود سرمایه گذاریهای ناشی از کاهش سود سپرده های بانکی بدلیل کاهش نقدینگی شرکت به میزان درصد نسبت به پیش بینی اولیه کاهش یافته است.

 در نهایت با توجه به کلیه موارد مطرح شده، منجر به کاهش EPS پیش بینی شده اولیه سال 94 از مبلغ 542 ریال به مبلغ 127 ریال شده است.                

انتهای پیام

++++++++++++++++++++

در عملکرد سه ماهه و به ۳ دلیل رخ داد:
تکرار تغییر جهت۱۸۰ درجه ایی یک شرکت از سود ۱۱۰ تومانی به زیان ۱۰ تومانی

یک شرکت بورسی که برای سال جاری ۱۱۰ تومان سود برای هر سهم پیش بینی کرده بود، در عملکرد سه ماه، به ۳ دلیل برای هر سهم ۱۰ تومان زیان کنار گذاشت. اقدامی که سال گذشته هم رخ داده بود.


 به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت آلومینیوم ایران که از جمله شرکت های معروف مشمول اصل 44 حاضر در بورس بشمار می رود، در اقدامی تکراری ، سود هر سهم سال مالی جاری را در عملکرد سه ماهه ، به زیان تغییر داد.

 براساس این گزارش، "فایرا" درحالی سه ماه سال گذشته از سود محقق شده 1813 ریالی هر سهم 49 ریال زیان پوشش داد که در عملکرد سه ماه اول سال جاری هم این رفتار را تکرار کرد و 102 ریال زیان برای هر سهم در نظر گرفت. درحالی پیش بینی هر سهم آن 1101 ریال سود اعلام شده است.

 در این رابطه امیر میرزایی معاون مالی آلومینیوم ایران با ارسال نامه ایی به سازمان بورس سه دلیل را برای این رویداد اعلام کرد.

 به گفته وی این سه دلیل شامل کاهش 6 درصدی مبلغ فروش به دلیل کاهش قیمت در بورس فلزات لندن (LME) و در نتیجه کاهش نرخ های فروش داخلی  و همچنین استقرار سیستم بهین یاب در بورس کالا، کاهش 405 درصدی کالای فروش رفته به دلیل کاهش نرخ مواد متاثر از نرخ بورس فلزات لندن (LME)  و افزایش 26.5 درصدی هزینه های مالی ناشی از افزایش جرایم در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی هستند.

 با این اوصاف باید منتظر واکنش سهامداران این شرکت به بازگشایی نماد فایرا ( که از 23 تیر به دلیل مجمع سالانه متوقف شده ) ماند.

 

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان