کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

با هفت خودروی جدیدی که کانديدای ورود به ايران هستند آشنا شوید // 7 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


با هفت خودروی جدیدی که کانديدای ورود به ايران هستند آشنا شوید // 7 مرداد 94
 

در سال هايي که پاي شرکت هاي فرانسوي و کره اي چون پژو، سيتروئن، رنو، دوو و کيا به ايران باز شده بود، به يکباره با گسترده شدن سايه تحريم هاي اقتصادي - سياسي عليه ايران، پاي اين کارخانه ها از کشورمان بريده شد.
 در اين خلاء به وجود آمده، خودروسازان چيني به سمت خودروسازان ايراني آمدند تا از کمبود توليد ماشين هاي خارجي درجه يک نهايت استفاده را ببرند و با استقبال نسبي ايرانيان هر روز بر آمار فروش شان در کشورمان بيفزايند اما اگر تحريم ها برداشته شود کدام خودروهاي خارجي مي توانند جايگزين توليدات چيني يا ايراني - چيني شوند؟

 به گزارش هفت صبح این سوالي است که در ادامه به آن پاسخ خواهيم داد.

 1- پاندا
 يکي از ارزان ترين خودروها در بازار اروپا فيات پانداست؛ خودرويي در قد و قواره پرايد که در پايين ترين مدل در ايتاليا 9 هزار يورو (36 ميليون و 630 هزار تومان) قيمت دارد. اگر شرايط فراهم شود و اين خودرو بتواند در ايران به توليد يا مونتاژ برسد، در بازه قيمتي بين 37 تا 40 ميليون تومان به فروش خواهد رسيد.

 

 2- لوگا
 خودرو ارزان ديگر بازار اروپا، لوگان (که در ايران با نام تندر شناخته مي شود) است. در حالي که نسل اول اين اتومبيل فرانسوي در ايران توليد مي شود، نسل سوم آن در اروپا عرضه مي شود. قيمت لوگان نسل سوم حدود 10 هزار يورو (37 ميليون تومان) است. اين خودرو نيز مي تواند با توليد در ايران با قيمتي بين 38 تا 42 ميليون تومان فروخته شود.

 

 3- سيتي گو
 خودرو اشکودا سيتي گو که هم اندازه پرايد است، يکي ديگر از خودروهاي ارزان اروپايي به شمار مي رود. اين خودرو در ارزان ترين مدل 9 هزار و 30 يورو (33 ميليون و 411 هزار تومان) قيمت دارد. اشکودا کارخانه اي در کور چ است که زيرمجموعه شرکت فولکس واگن محسوب مي شود. اين خودرو نيز به راحتي مي تواند در ايران توليد يا مونتاژ شده و قيمتي حدود 35 تا 37 ميليون تومان داشته باشد.

 

 4- پولو
 در ميان خودروهاي آلماني فولکس پولو از ارزان ترين مدل هاست که قيمتي برابر با 15 هزار يورو (55 ميليون و 500 هزار تومان) دارد. اين خودرو که با پژو 206 هم کلاس بوده و مي تواند با توليد يا مخونتاژ در ايران به قيمت 57 تا 62 ميليون تومان فروخته شود.

 

 5- پژو 208
 پژو 208 را مي توان نوه پژو 206 دانست. اين اتومبيل فرانسوي در بازار اروپا در ارزان ترين مدل 12 هزار يورو (44 ميليون و 400 هزار تومان) قيمت دارد. اگر لغو تحريم ها، پاي پژو را به ايران باز کند، پژو 208 مي تواند با توليد در ايران، قيمتي بين 45 تا 49 ميليون تومان داشته باشد.

 

 6- اپسيلون
 لانچيا يکي از زيرمجموعه هاي فيات است که به توليد خودروهاي ارزان قيمت در اروپا مي پردازد. قيمت اين خودرو حدود 9 هزار يورو (33 ميليون و 300 هزار تومان) است. با توليد لانچيا در ايران قيمت 34 تا 36 ميليون توماني مي تواند خريداران خوبي براي اين خودرو فراهم کند.

 

 7- ميتو
 آلفا رومئو، خودروساز ايتاليايي نيز يکي از توليدکنندگان اتومبيل نسبتا ارزان قيمت اروپا است. ميتو که از توليدات اين شرکت ايتاليايي است، هم اکنون در اروپا با قيمت 14 هزار يورو (51 ميليون و 800 هزار تومان) به فروش مي رسد. اين خودرو با مونتاژ يا توليد در خاک کشورمان مي تواند با قيمتي بين 53 تا 55 ميليون تومان فروخته شود.

 زنگ خطر
 با حضور پاندا، سيتي گو، اپسيلون و لوگان نسل سوم مي توانند زنگ خطر را براي ام وي ام 315، ليفان 630 و ام وي ام 530 به صدا درآورند. همچنين خودروهاي برليانس اچ 330، جک جي 5 و ام وي ام 550 نيز بايد نگران حضور پژو 208، پولو و ميتو باشند.

 

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان