کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

اصول مذاكره موفق >>> چگونه مانند یک رئیس مذاکره کنیم؟

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


اصول مذاكره موفق >>> چگونه مانند یک رئیس مذاکره کنیم؟

 

 چیزهایی در زندگی است که مردم تنها یاد می‌گیرند که از مسیر سختی آن را انجام دهند. مذاکره برای قراردادها یکی از آنهاست.  مذاکره فرآیندی دشوار محسوب می‌شود. پس از اینکه با افراد بسیاری مواجه شدم که اشتباهات متداول را مرتکب می‌شوند، در مورد نوشتن راجع به فن مذاکره احساس نیاز کردم.
برخورد مناسب مهم‌ترین دارایی است که می‌توانید به سهولت فراهم کنید و از آن منتفع شوید. اگر شما طوری رفتار کنید که نشان دهید توانایی انجام آن کار را دارید، واقعا خواهید توانست درباره این مساله فکر کنید. زمانی که این اعتماد به نفس وارد قراردادها می‌شود، قدرت آن را خواهید دید. شما باید روابطتان را مثبت نگه دارید. افرادی وجود دارند که اگر این قرارداد امضا شود مجبور خواهید بود که با آنها کار کنید. به هر حال، مردم این جنبه را نمی‌بینند. اگر تجربه مذاکره برای قرارداد نداشته‌اید، چند نکته زیر را مد نظر داشته باشید:


 1. زمان‌ بگذارید
 طبق تجربه شخصی من، قراردادهایی که به سرعت امضا شده‌اند اکثرا تبعات نامناسبی دارند. اکثر افراد از مذاکره لذت نمی‌برند و فقط می‌خواهند آن را به پایان برسانند. من این را می‌فهمم اما لطفا عجله نکنید. آنگاه نتیجه نهایی صد در صد بهتر خواهد بود.


 2. از حرفه‌ای‌ها کمک بجویید
 شاید من آنچه را که از مشورت در مورد قرارداد کسب‌وکار می‌خواهم بدانم اما دقیقا نمی‌دانم چطور قراردادی بنویسم که از علایق من حمایت کند. همواره تلاش می‌کنم تا جایی که خودم می‌توانم کارها را انجام دهم. بخشی به این دلیل که از مذاکره لذت می‌برم. من بعد از این چند سال به مهارت‌هایم اعتماد کامل دارم. اما در پایان روز به کمک یک فرد خبره نیاز دارم.


 3. به مذاکره برای یک قرارداد مانند خوردن یک فیل نگاه کنید
 شما می‌خواهید این کار را در یک مرحله و در یک زمان انجام دهید. ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنم که با طی کردن برخی جنبه‌های آسان‌تر، شروع و در دستیابی به قدرت برای حرکت تمرکز کنید. بخاطر داشته باشید که طرز برخورد شما در نگرش به فرآیند مهم است. اگر برخی مسائل را در ابتدای امر حل کنید، هر دو طرف راضی خواهید بود. پس از این، باید مسائل دشوار را حل کنید. در این صورت، مکالمه شما احتمالا آرام‌تر پیش خواهد رفت چون صراحتا هر دوی شما منتفع خواهید شد. وقتی شما زمان را بر توافق‌نامه صرف کرده‌اید. برای طرف دیگر خارج شدن از پیمان دشوارتر خواهد بود.


 4. همه چیز را محاسبه کنید
 آماده‌اید که چه مقدار به‌دست آورید؟ باید یک ایده قابل لمس داشته باشید. از شریک‌تان در مورد اطلاعاتی که برای تصمیم‌گیری نیاز دارید، بپرسید.


 5. در پاسخ به تلفن درنگ نکنید
 همه ما ایمیل‌هایی دریافت کرده‌ایم که شامل اطلاعات ناامیدکننده‌ای هستند و ما را در مورد نیات واقعی فرستنده متعجب می‌سازند. اگر ارتباطات شما به نظر بی‌ثبات می‌آید، به آن فرد زنگ بزنید و اجازه ندهید سوءتفاهم ایجاد شود.


 6. درک کنید که اولین قرارداد که دریافت می‌کنید، تنها اولین قرارداد است
 قراردادی که به پایان می‌برید بسیار دشوار خواهد بود. اختیار خود را از دست ندهید. این کار بی‌حاصل است چرا که تنها نقطه شروع است. هرچیزی قابل مذاکره است. نکته اصلی همین است. اگر چیزی را درک نمی‌کنید، توضیح بخواهید. اگر موافق نیستید، درخواست بحث در مورد موضوع را بکنید. گفت‌وگو در مورد یک موضوع، می‌تواند به سرعت بخشیدن به فرآیند کمک کند. اگر شریک شما موافق باشد که وکیل‌تان زبان شما در فرآیند قرارداد باشد، کل منافع آن را در نظر بگیرید.


 7. شخصی را برای مشورت پیدا کنید که قابل اعتماد باشد
 برخی افراد در بیان مستقیم آنچه عمل می‌کند یا عمل نمی‌کند، راحت نیستند. داشتن یک شریک می‌تواند مفید واقع شود. همسر من شریک من است. پیش از انجام هر کاری با او مشورت می‌کنم. افرادی که با آنها مذاکره می‌کنم به خوبی این موضوع را می‌دانند. می‌توانم به آنها بگویم که من نیاز به درمیان گذاشتن این موضوع با همسرم دارم.


 8. معقول باشید
 برای معقول بودن، باید بدانید که چه چیزی واقعا معقولانه است. بنابراین در این زمینه تحقیق کنید. با برخی متخصصان صنعت صحبت کنید. انتظار چه چیزی را می‌توانید داشته باشید؟ به آنچه می‌گویند گوش دهید.
 هرگز فکر کردن در مورد پایان بازی را فراموش نکنید. واقعا دنبال چه هستید؟ می‌خواهید این کار مشارکتی چگونه پیش برود؟ در واکنش می‌خواهید چه چیزی را از دست بدهید؟ اگر کسی تلاش کرد تا شما را به عجله وادارد، این یک هشدار جدی خواهد بود. اینها ملاحظات مهمی هستند، ملاحظاتی که ممکن است در طول زمان بیشتر شوند. بنابراین با احتیاط عمل کنید.// منبع: Entrepreneur
// مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان