کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

مدیر سرمایه گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه >>> رفتار نوسانی برخی سهامداران تعادل بورس را بر هم می زند ... / 10 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

مدیر سرمایه گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه >>> رفتار نوسانی برخی سهامداران تعادل بورس را بر هم می زند ... / 10 مرداد 94

 

 با گذشت زمان باید علت نوسانات قیمتی سهام موجود در بازار به سودآوری و شرایط بنیادی شرکت ها بازگردد و با تعدیل های مثبت و منفی این شرکت ها، رشد یا افت داشته باشد چرا که بازار بورس به عنوان نماگر واقعیت های اقتصادی بوده و توافق حاصل شده نیز نمای بنیادی اقتصاد به گونه ای پیش می رود که کشور را وارد فضای جدیدی خواهد کرد.

بازار سرمایه به دلیل پویایی بسیاری از اخبار و اتفاقات مثبت ناشی از انجام توافق هسته ای را قبل از وقوع به اصطلاع پیشخور کرده و باعث افت قیمت سهام بعد از توافق شده است.

مدیر سرمایه گذاری صندوق توسعه بازار سرمایه ضمن بیان مطلب فوق، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با گذشت زمان باید علت نوسانات قیمتی سهام موجود در بازار به سودآوری و شرایط بنیادی شرکت ها بازگردد و با تعدیل های مثبت و منفی این شرکت ها، رشد یا افت داشته باشد چرا که بازار بورس به عنوان نماگر واقعیت های اقتصادی بوده و توافق حاصل شده نیز نمای بنیادی اقتصاد به گونه ای پیش می رود که کشور را وارد فضای جدیدی خواهد کرد.

محمد حسین صدرایی در ادامه افزود: با توجه به اخباری که در رابطه با ورود سرمایه گذاران خارجی به صنایع و شرکت های مختلف به گوش می رسد باید گفت این سرمایه گذاری ها به دو صورت می تواند باشد: 1- سرمایه گذاری خارجی در پرتفوی (FPI) 2- سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI)

سرمایه گذاری خارجی در پرتفوی، سرمایه گذاری های یک شخص حقیقی یا حقوقی مقیم در یک کشور، در اوراق بهادار یک شرکت در کشور دیگر را در بر می گیرد که اگر این نوع سرمایه گذاری در بازار ثانویه صورت پذیرد تنها در کوتاه مدت باعث رشد قیمت سهام خواهد شد و در بلند مدت تأثیری بر اقتصاد شرکت و کشور ندارد، اما در صورتیکه این سرمایه گذاری در اوراق مشارکت، اوراق با درآمد ثابت و یا بازار اولیه انجام گیرد با تأمین مالی پروژه های شرکتی و صنایع به صورت سرمایه مولد در اقتصاد عمل کرده که در بلند مدت باعث بهبود اوضاع اقتصادی خواهد شد.

وی در رابطه با سرمایه گذاری مستقیم خارجی و تأثیر آن بر اقتصاد گفت: سرمایه گذاری مستقیم خارجی صرفاً یک سرمایه گذاری نبوده، بلکه انتقال تکنولوژی، تجربه و مهارت را می تواند به همراه داشته باشد، که ممکن است اهمیت آن برای کشور مهمتر از ورود سرمایه صرف باشد. در بلند مدت این چنین سرمایه گذاری های قطعاً فاکتورهای بنیادی اقتصاد کشور را تحت تإثیر قرار خواهد داد ولی در کوتاه مدت انتظار هیچ رشدی از این طریق نمی رود.

صدرایی با تأکید بر انجام شخصی تحلیل از جانب سهامداران و فعالان بازار سرمایه برای ورود به سهام شرکت های مختلف گفت: افراد باید شخصاً به تحلیل در سهام شرکت ها بپردازند و تنها شنونده تحلیل ها و نظرات کارشناسان دیگر باشند چرا که این نظرات همواره با رفتار در روحیات افراد همراه بوده و ممکن جانب دارانه باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه افزود: اگر دیدگاه سرمایه گذاری در اقتصاد کشور داشته باشیم بهتر است دیدگاه بلند مدت و سهامداری را به عنوان یکی از رویه های صحیح سرمایه گذاری در پیش بگیریم و مخاطرات کوتاه مدت را بپذیریم و افرادی که این ریسک را نمی پذیرند از بازار خارج شوند یا دیدگاه خود را تغییر دهند چرا که رفتار نوسانی این افراد باعث بر هم خوردن تعادل بازار بورس می شود.

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان