کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبري مهم براي سهامداران ایران ترانسفو >>> دلیل عرضه‌های ممتد حقوقی در نماد "بترانس" مشخص شد / 13 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


خبري مهم براي سهامداران ایران ترانسفو >>> دلیل عرضه‌های ممتد حقوقی در نماد "بترانس" مشخص شد / 13 مرداد 94
 


با وجود خروج شرکت ایران ترانسفو از فهرست تحریم ها اما عرضه های ممتد سهام از سوی حقوقی این شرکت امان سهامداران را بریده است.

 
به گزارش فارس ؛ نماد معاملاتی شرکت ایران ترانسفو «بترانس» پس از بازگشت از مجمع عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی 35 تومانی به ازای هر سهم در حالی با عرضه های ممتد سهامدار عمده خود مواجه شده که اغلب سهامداران معتقدند سهامدار حقوقی این شرکت مانع رشد منطقی  قیمت این سهم پس از توافق وین شده است.

براساس این گزارش شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی کمتر از 29 میلیون سهم ایران ترانسفو را طی روزهای اخیر در بازار سهام عرضه کرده است.

در همین ارتباط یک کارشناس در گروه توسعه ملی با بیان اینکه سهامدار عمده ایران ترانسفو همواره به ارزندگی و ضریب نقد شوندگی سهام در بازار توجه می کند، به خبرنگار فارس گفت : پس از بازگشایی نماد معاملاتی "بترانس" قیمت هر سهم این شرکت حدود 20 درصد افزایش یافته و این در حالی است که نسبت قیمت بر درآمدی هر سهم در این نماد معاملاتی به کمتر از 13 واحد رسیده است.

وی با بیان اینکه گروه توسعه ملی همسو با افزایش نقد شوندگی و همچنین پاسخگویی به تقاضای خریداران در نماد ایران ترانسفو عرضه کننده سهام است، عنوان کرد: نسبت پی بر ایی این سهم در حال حاضر نمایانگر قیمت مدیریتی سهم در بازار است و می بایست برای معاملات خرد سهام تعدیل شود. این در حالی است که سازمان خصوصی سازی نیز برای عرضه بلوک 28 درصدی ایران ترانسفو قیمت هر سهم را 820 تومان اعلام کرده است. بنابراین قیمت خرده فروشی سهام ایران ترانسفو در بازار حول و حوش همین قیمت است.

به باور این کارشناس سهامداران باید بررسی کنند که آثار انتظاری از بابت توافق وین تا چه حد می تواند سود برآوردی هر سهم "بترانس" را جابجا کند.

گروه توسعه ملی هم اینک به دنبال انجام فعالیت های اقتصادی است و افزایش قیمت سهام به نفع "وبانک" و "وتوسم" نیز هست.

وی با بیان اینکه گروه توسعه ملی به دنبال تخریب قیمت سهام "بترانس" نیست ،افزود: مجموعه سرمایه گذاری گروه توسعه ملی همواره از نشستن در صف های خرید و فروش سهام پرهیز کرده و دنباله رو دارایی های مالی برخوردار از معاملات هیجانی و سفته بازانه نیست.

به گزارش فارس اظهارات این کارشناس در حالی است که همزمان با اعلام جمع بندی توافق وین در تیرماه جاری نام بسیاری از شرکت ها از فهرست تحریم های غرب خارج شده است.

شورای اتحادیه اروپا در آذر ماه 1392 تحریم شرکت ایران ترانسفو را لغو کرده بود.

به گزارش فارس خالص ارزش دارایی های هر سهم "وبانک" تا به امروز در حدود 630 تومان برآورد می شود. همچنین خالص ارزش دارایی های هر سهم " وتوسم" به عنوان اصلی ترین شرکت سرمایه گذاری "وبانک " مبلغ 210 تومان محاسبه شده است.

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان