کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴درجلسه معارفه«جم پیلن»چه گذشت؟«جم پیلن»بزرگترین تولیدکننده پلی‌پروپیلن، زیرمجموعه پتروشیمی جم آماده عرضه اولیه سهام دربورس/13خرداد98

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 8 دقيقه


🔴در جلسه معارفه "جم پیلن" چه گذشت؟ شرکت پلی‌پروپیلن جم بزرگترین تولیدکننده پلی‌پروپیلن و زیرمجموعه پتروشیمی جم آماده عرضه اولیه سهام دربورس تهران/13خرداد98

 

وب سایت بورس نگار - جلسه معارفه حضور در بورس شرکت "جم پیلن" یا همان پلی‌پروپیلن جم بعنوان بزرگترین تولیدکننده پلی‌پروپیلن جهان برگزار شد این شرکت که بعنوان زیرمجموعه پتروشیمی جم شرکتی با پتانسیل بالا برای سودآوری به سهامدارانش در بورس تهران محسوب می شود در ادامه چزئیات جلسه معارفه این شرکت را مرور خواهیم کرد...

 

جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی - عرضه اولیه سهام پلی‌پروپیلن جم در بورس فرش قرمز بورس برای بزرگترین تولیدکننده پلی‌پروپیلن/رکوردها در جم‌ پیلن شکسته خواهد شد

🔹شرکت پلی‌پروپیلن جم به ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع گریدهای پلی‌پروپیلن، بعنوان بزرگترین تولید کننده این محصول، سهم حدود ۳۵ درصدی از تولید پلی‌پروپیلن درکشور را دارد. در کشور ۶ واحد تولیدی پلی‌پروپیلن وجود دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها شرکت پلی‌پروپیلن جم با ظرفیت تولید ٣٠٠ هزار تن در سال می‌باشد...

🔹شرکت جم پیلن با تولید مواد اولیه سپر خودرو برای اولین بار در ایران از بین بیش از ۱۲۰ شرکت موفق، به دریافت تندیس زرین سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی شد. این شرکت در دو ماه ابتدایی سال جاری سود قابل توجهی کسب نموده و این آمار نویدبخش دستیابی به هدف ۱۶۰۰ میلیارد تومان سود خالص برای سال ۹۸ است.


رفع نگرانی حاضرین توسط مدیرعامل "جم پیلن" :
حاضرین نگرانند که با ورود و واگذاری سهام پلی پروپیلن جم در بورس ممکن است دیگر پتروشیمی جم برای تامین خوراک انگیزه ای نداشته باشد و شرکت به مشکل بخورد

مدیرعامل: هر واحدی که شرکت صنایع پتروشیمی به آن مجوز می دهد نرخ خوراک را  هم تضمین می کند

◀️ معافیت مالیاتی ۱۰ ساله شرکت تا ۱۴۰۷ تمدید شده...

⬅️ 76 میلیون تن در جهان تولید پروپیلن هست و در کشور 1.1 میلیون تن...

⬅️به خاطر مزیت پارس جنوبی بودنمان بزرگترین تولیدکننده پروپیلن هستیم

⬅️سرمایه ۲۰۰میلیارد تومان

⬅️سود تحقق یافته سال گذشته 325 تومان

⬅️ 10درصد سهام شرکت عرضه اولیه می شود ؛ ترکیب عرضه سهامداران عمده این گونه است : ۴.۹ درصد پتروشیمی جم و ۵.۱ درصد پتروشمیران...

⬅️ پذیرش شرکت در بورس استانبول منوط به پذیرش در بورس تهران شده و ما داریم کارهای لازم را پیگیری می کنیم...

⬅️ امسال رکورد تولید را خواهیم زد ؛ ۲۷۰هزار تن در سال...

⬅️ اخیرا موفق به تولید محصول گرید تر پلیمر شدیم...

⬅️ تبدیل به بزگترین تولید کننده ترپلیمر شدیم ما...

⬅️ ظرفیت تولید پروپلین ۱.۱ میلیون تن هست که ۳۴درصد آن را ما تولید می کنیم...

 

 

مدیرمالی «جم پیلن» در معارفه:

⬅️شرکت از لحاظ مالیاتی و بدهی کاملا clear است...

⬅️پلی پروپیلن جم از نقدینگی خوبی برخوردار هست ، چون همیشه فروش ما نقد است...

⬅️از دوسال قبل ،  کارهای ارزی ما از طریق بانک تجارت و صرافی تجارت انجام می شود و کاملا شفاف است...

⬅️شرکت خود صادرات مستقیم انجام می دهد و از تریدر استفاده نمی کند..

⬅️مشتریان داخلی و حتی خارجی  همه به دنبال قرارداد longterm با ما هستند...

⬅️تقاضای پلی پروپیلین خیلی در کشور زیاد است...

⬅️در تحویل محصول به مشتریان خارجی دچار هیچ مشکلی نشده ایم...

⬅️عمده صادرات «جم پیلن» به کشور ترکیه است..


شرکت پلی پروپیلن جم مهمان تازه وارد بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته با برگزاری جلسه‌ای به اهالی و کارشناسان بازار سرمایه معرفی شد. این شرکت که در سال ۸۳ بعنوان شرکت سهامی خاص تاسیس شده است از زیرمجموعه‌های پتروشیمی جم بوده که شرکت پتروشمیران با ۵۱ درصد و پتروشیمی جم با ۴۹ درصدسهامدار این شرکت می باشند.
شرکت پلی‌پروپیلن جم به ظرفیت اسمی تولید 300 هزار تن انواع گریدهای پلی‌پروپیلن در سال، سهم حدود 35 درصدی از تولید پلی‌پروپیلن کشور را دارد و بدین ترتیب بزرگترین تولیدکننده پلی‌پروپیلن در ایران محسوب می‌شود.
در این جلسه بهمن بهزادی، مدیر عامل شرکت پلی پروپیلن جم درخصوص اهم فعالیت‌های انجام شده گفت: در سال " رونق تولید " محصول " ترپلیمر " برای اولین بار در این شرکت به تولید رسیده و ازخروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده، چرا که تا پیش از این، گرید مذکور از طریق واردات تامین می شد. همچنین پلیپروپیلن جم تنها تولید کننده محصول HP564S نیز می باشد که با تولید آن حدود ۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد شده است.
 وی در ادامه افزود: موفق شده ایم محصول EP3130UV  Jampilen رانیز که مصارفی همچون سپر خودرو دارد را تولید نماییم که این محصول مورد تقدیر معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته و تاییدیه های لازم را نیز از وزارت صمت کسب کرده است. گفتنی است شرکت پلی پروپیلن جم با تولید گرید سپر خودرو برای اولین بار در ایران از بین بیش از ۱۲۰ شرکت موفق به دریافت تندیس زرین سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی شد. از این رو با دریافت تائیدیه از شرکت رنو فرانسه، امکان صادرات به تمام نقاط دنیا را نیز دارا است.


بهزادی همچنین به سودآوری و درآمدهای شرکت در سال گذشته پرداخت و گفت: در سال گذشته باوجود اورهال پتروشیمی جم و همچنین انجام اورهال در مجموعه پلی پروپیلن جم پس از ۶ سال، این شرکت ۶۵۱ میلیاردتومان سود کسب کرد که رشد تقریبا دو برابری نسبت به سال ۹۶ را نشان می‌دهد.
وی در ادامه به ورود شرکت به بازار اوراق بهادار اشاره کرد و گفت: عرضه سهام شرکت پلی پروپیلن جم در بورس باعث رونق تولید در این شرکت ودر نهایت رشد سودآوری و تامین منافع مشترک بین سهامداران و شرکت خواهد شد.
مدیرعامل پلی‌پروپیلن جم با تاکید بر رکوردزنی تولید در سال جاری گفت: در حال حاضر تست عملکرد با ۱۱۹ درصد ظرفیت اسمی با موفقیت به انجام رسیده است که در تلاشیم با افزایش بهره‌وری در سال جاری به رکورد جدیدی در تولید محصولات دست یابیم که رقمی بالغ بر ۲۷۰ هزارتن در سال است. بهزادی افزود: باتوجه به اینکه در سطح کشور و دنیا باافزایش تقاضای پلی‌پروپیلن روبرو هستیم، افزایش تولید گریدهای کوپلیمرو ترپلیمر که ارزش افزوده بالایی دارند، در دستور کار شرکت قرار دارد.
یکی دیگر از موارد مطرح شده در بخش اهداف شرکت، توسعه بازارهای صادراتی و افزایش تناژ صادراتی به کشورهای هدف بود. مدیرعامل پلی‌پروپیلن جم در این باره گفت: امکان‌سنجی مشتری‌یابی به غیر ازکشور ترکیه که در حال حاضر بزرگترین مشتری محصولات شرکت است، یکی از مهم‌ترین اهداف سال جاری جم‌پیلن است که در حال پیگیری آن هستیم.
در ادامه جلسه، مدیران شرکت به پاسخگویی سوالات حاضرین پرداختند. از مهمترین موارد مطرح شده می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:


پیش‌بینی سودآوری سال ۹۸
مدیرمالی شرکت در این باره گفت: در دو ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال گذشته به مراتب وضعیت سودآوری مناسبی وجود داشته که بدین ترتیب بودجه اصلاح شده شرکت برای دستیابی به هدف مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومانی سود خالص شرکت تهیه و ارسال گردیده است.


معافیت مالیاتی تا ۱۴۰۷
در مورد وضعیت مالیات شرکت نیز لازم به ذکر است که شرکت با کسب معافیت ۱۰ساله مجدد تا سال ۱۴۰۷ معاف از مالیات است.


تضمین دریافت قطعی خوراک
مدیرعامل درباره تضمین دریافت خوراک از پتروشیمی جم گفت: از آنجایی که قرارداد تامین خوراک با پتروشیمی جم بصورت بلندمدت طراحی شده، نگرانی از نظر تامین خوراک نیست. نکته دیگر اینکه شرکت پلی‌پروپیلن ازتخفیف ۵ درصدی نرخ خوراک در قرارداد با پتروشیمی جم برخوردار است.


مزیت برتر جم پیلن
در این جلسه، مدیرعامل به محل قرارگیری شرکت در پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶ واحد پتروشیمی اقدام به تولید پلی‌پروپیلن می‌کنند که در میان آن‌ها، پلی‌پروپیلن جم به دلیل قرارگیری در منطقه پارس جنوبی و نزدیکی به پتروشیمی جم، نسبت به سایر تولیدکنندگان در وضعیت بهتری برای تامین خوراک قرار دارد. به همین خاطر است که باتولید ۳۵ درصد پلی‌پروپیلن کشور در جایگاه نخست هستیم.


سودآوری هرچه بیشتر، اولویت جم پیلن است
میزان فروش صادراتی، یکی دیگر از سوالات مطرح شده در این جلسه بودکه مدیرعامل در جواب گفت: در بازار صادراتی نیز شرکت پلی‌پروپیلن جم حضور چشمگیر داشته، اگرچه همواره تامین نیاز صنایع داخلی کشور ازاولویت‌های شرکت بوده است. اما در مجموع افزایش صادرات گریدهای خاص و کوپلیمرها و یافتن بازارهایی با بالاترین نت‌بک برای شرکت پلی‌پروپیلن جم از سیاست‌های مورد نظر بوده است. گفتنی است شرکت پلی‌پروپیلن جم اولین صادرکننده برخی محصولات کوپلیمر ضربه‌پذیر ورندوم در کشور است.


شفافیت مالی در جم ‌پیلن حرف اول را می‌زند
مدیرمالی شرکت پلی‌پروپیلن جم در پاسخ به سوالی درخصوص گزارشگری مالی این شرکت گفت: باعث افتخار است که بگویم شرکت پلیپروپیلن جم یکی از معدود شرکت‌هایی است که بدهی معوق مالیاتی، تامین اجتماعی نداشته و سایر پرونده های مالیاتی و حقوقی این شرکت نیز شفاف است.

برچسب ها: ,,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان