کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

راهكارهاي مفيد مالي >>> توصیه هایی مهم از «وارن بافت» بزرگترین سرمایه ‌دار جهان ...

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه

راهكارهاي مفيد مالي >>> توصیه های مهم «وارن بافت» بزرگترین سرمایه ‌دار جهان برای ثروتمند شدن


وارن بافت سرمایه‌دار آمریکایی با حدود 62 میلیارد دلار ثروت یکی از مورد توجه‌ترین افراد دنیا است. او کار خود را با خرید سهم 50/7 دلاری برکشایر‌هاتاوی آغاز کرد تا وقتی مدیرعامل و رئیس برکشایر شد هر سهم درجه اول آن 119 هزار دلار قیمت داشته باشد. 10 توصیه‌ای که او برای ثروتمند شدن می‌کند به قرار زیر است:

1- سود به دست آمده را سرمایه‌گذاری کنید
 وقتی در بازاری مانند بازار سهام، سود به دست می‌آورید، ممکن است برای هزینه کردن آن وسوسه شوید. اما نباید این کار را بکنید. در عوض باید با این پول سرمایه‌گذاری دوباره‌ای انجام دهید. وارن بافت در کودکی با یکی از دوستانش دستگاه پینت بالی برای یکی از فروشگاه‌ها خرید و بعد با پول بدست آمده از آن ماشین‌های بیشتری خرید تا اینکه در فروشگاه‌های مختلف 8 دستگاه پینت بال داشت.
 
 2- برای متفاوت بودن آماده باشید
 تصمیم‌های خود را بر اساس کارهای دیگران نگیرید. وارن بافت مدیریت پول خود را در سال 1965 با 100 هزار دلار سرمایه دیگران شروع کرد. همه گفته بودند که او شکست می‌خورد اما او 14 سال بعد شراکتی به ارزش 100 میلیون دلار داشت. او به جای تقلید از دیگران به دنبال سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند به روش و با فکر خود بود.

 3- هیچ وقت شستتان را نخورید!
 پیش از گرفتن هر تصمیمی اطلاعات لازم را جمع کنید و از دوستی یا آشنایی بخواهید که ضرب‌الاجل شما را به شما یادآوری کند تا از آن تخطی نکنید. وارن بافت به این مفتخر است که پس از گرفتن هر تصمیمی آن را با دقت انجام داده. او مخالف هر گونه اتلاف وقت و مکیدن «انگشت شست» است. وقتی کاری به او پیشنهاد می‌شود او هیچ نظری نمی‌دهد مگر اینکه قیمتی به او پیشنهاد شده باشد.

 4- قرارداد را پیش از نهایی شدن بررسی کنید
 قدرت چانه‌زنی شما همیشه پیش از شروع به کار در یک شغل جدید بیشتر است، این زمانی است که شما می‌توانید پیشنهاد دهید. وارن بافت این درس را هم در کودکی گرفت. وارن بافت در کودکی کار سختی برای پدربزرگش انجام داد که در مقابل آن پول ناچیزی گرفت. این کار او را شوکه کرد و باعث شد همیشه پیش از شروع یک کار یا پروژه شرایط را بطور کامل مورد بررسی قرار دهد.

 5- مراقب هزینه‌های کوچک باشید
 وارن بافت همیشه در جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که مدیرانی دارد که مراقب کوچک ترین هزینه‌ها هم هستند. او مدتی در شرکتی درگیر بود که صاحب آن اندازه کاغذهای توالت را هم کنترل می‌کرد. او همچنین یک بار دوستی را که تنها یک طرف ساختمانش را که رو به خیابان بود رنگ کرده بود، مورد ستایش قرار داد. وسواس داشتن بر سر هزینه‌ها می‌تواند به پرداخت هزینه‌های سنگین کمک کند.

 6- وام گرفتن را محدود کنید
 زندگی با کارت اعتباری و وام شما را ثروتمند نمی‌کند. وارن بافت در طول عمرش هرگز میزان قابل توجهی پول قرض نکرده، نه برای سرمایه‌گذاری و نه برای مسکن. او افراد زیادی را دیده که ابتدا فکر نمی‌کرده‌اند گرفتار وام‌های خود شوند اما بعد در پیامدهای آن غرق شده‌اند.

 7- پافشاری داشته باشید
 با جدیت و پیگیری می‌توانید از یک رقیب با وضعیت بهتر پیشی بگیرید. وارن بافت در سال 1983 یک تولیدی مبلمان را خرید که توانسته بود خود را از مغازه ای کوچک به بزرگ ترین فروشگاه مبلمان آمریکای شمالی ارتقا دهد. صاحب این مغازه در حالی این کار را انجام داده بود که رقبای بزرگ بسیاری داشت. به اعتقاد بافت شجاعت و پیگیری صاحب آن مغازه کوچک چنین رشدی را ممکن کرده بود.

 8- زمان رفتن را بدانید
 وارن بافت یک بار وقتی کودک بود روی مسابقه‌ای شرط بست و باخت. بعد برای بازگرداندن پول خود دوباره شرط بست و دوباره باخت. او آنقدر باخت که دیگر تقریبا چیزی نداشت. بافت مریض شد اما درس خوبی گرفت. او دیگر این اشتباه را تکرار نکرد. همیشه باید بدانید که کی از کاری دست بکشید. نگذارید عصبانیت چشم شما را کور کند.

 9- خطرات را ارزیابی کنید
 در سال 1995 کارفرمای پسر وارن بافت متهم به دستکاری قیمتی شد. آن زمان بافت به پسرش توصیه کرد همیشه بدترین و بهترین سناریوهای ممکن را در ذهن داشته باشد. پسر او مزایا و مضرات ماندن در آن شرکت را بررسی کرد و فردای آن روز استعفا داد. بافت معتقد است که همیشه باید در زمان تقلا برای گرفتن تصمیمات بتوانید بهترین گزینه ممکن را با توجه به خطرات موجود انتخاب کنید.

 10- معنای واقعی موفقیت را بدانید
 وارن بافت به رغم ثروتمند بودن، موفقیت را با دلار اندازه نمی‌گیرد. بافت می‌گوید: «من کسانی را می‌شناسم که پول زیادی دارند، میهمانی‌های بزرگ شام می‌دهند و بیمارستان‌هایی به نام آنها است، اما هیچ کس آنها را دوست ندارد. وقتی به سن من برسید، موفقیت را با این مقیاس اندازه خواهید گرفت که مردم چقدر شما را دوست دارند. این بزرگ‌ترین امتحان زندگی است.»//دنیای اقتصاد

+بیشتربخوانید: ایده «آقای بازار» چه می گوید؟ توصیه هایی کاربردی و مهم از "وارن بافت" موفق ترین بورس باز دنیا
برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان