کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

راهنماي بهترين خريد در بازار >>> نکات مهم برای خرید تبلت + قیمت انواع تبلت در بازار

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


راهنماي بهترين خريد در بازار >>> نکات مهم برای خرید تبلت + قیمت انواع تبلت در بازار

 


تبلت ها که طی سال های اخیر جای خود را میان کاربران بازکرده‌اند و حتی در مواردی زیادی به جای گوشی یا لپ‌تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند، رنج قیمتی از حدود 450 هزار تا پنج میلیون تومان در بازار لوازم دیجیتال دارند.


 بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا، تبلت‌ها که امروزه به خوبی می‌توانند نقش یک کامپیوتر مطلوب را در اندازه کوچک ایفا کنند، در انواع مختلف و متنوعی در بازار وجود دارند و شاید همین تنوع، انتخاب را برای کاربران سخت کند. به طور کلی تبلت‌ها بر اساس ویژگی‌ها، امکانات جانبی مختلف، نوع برند، گارانتی و ... از قیمت‌های متنوعی برخوردار هستند.


قیمت انواع تبلت در بازار


 تبلت‌هایی که در بازار از سوی کاربران از اقبال بیشتری برخوردارند، رنج قیمتی از حدود 450 هزار تا حدود پنج میلیون تومان دارند؛ به عنوان نمونه تبلت سامسونگ گلکسی ( GALAXY SAMSANG) با صفحه نمایش 10.1 اینچ، RAM 1.5 گیگابایت، حافظه داخلی 16 و دوربین 3 مگاپیکسل به قیمت 925 هزار تومان در بازار عرضه می شود.


 تبلت سامسونگ با صفحه نمایش 9.7 اینچ، حافظه 2 گیگابایت، دوربین 5 اینچ و سیستم اندروید نسخه 5 به قیمت یک میلیون و 130 هزار تومان فروخته می شود.


 تبلت سامسونگ گلکسی نسخه اندروید 4.4 با صفحه نمایش 7 اینچ، حافظه 1 گیگابایت و کیفیت دوربین 2 مگاپیکسل نیز 445 هزار تومان است.


 تبلت لنوو (LENOVO) با صفحه نمایش 8 اینچ، RAM 2 گیگابایت و دوربین 8 مگاپیکسل حدود 735 هزار تومان قیمت دارد.


 تبلت لنوو (LENOVO) با صفحه نمایش 8 اینچ، نسخه اندروید 4.2، حافظه 1 گیگابایت و دوربین 5 مگاپیکسل به قیمت 475 هزار تومان به فروش می‌رسد.


 تبلت توشیبا (TOSHIBA) با صفحه نمایش 8 اینچ، حافظه 2 گیگابایت و دوربین عکاسی 8 مگاپیکسل نیز 970 هزار تومان است.


 تبلت مایکروسافت (MICROSOFT) با صفحه نمایش 12 اینچ، حافظه 4 گیگابایت و دوربین 5 مگاپیکسل حدود سه میلیون و 300 هزار تومان عرضه می شود.


 تبلت مایکروسافت (MICROSOFT) با صفحه نمایش 10.6 اینچ، حافظه 8 گیگابایت و دوربین 1 مگاپیکسل به قیمت چهار میلیون و 870 هزار تومان فروخته می‌شود.


 تبلت اپل ipad با صفحه نمایش 7.9 اینچ، حافظه 1 گیگابایت و دوربین 5 مگاپیکسل نیز حدود یک میلیون و 780 هزار تومان است.


 تبلت ایسوس( ASUS) با صفحه نمایش 7 اینچ، اندروید 4.4 حافظه 1 گیگابایت و دوربین 5 مگاپیکسل حدود 512 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.


 تبلت هوآوی ( Huawei) با صفحه نمایش 7 اینچ دوربین 13 مگاپیکسل، حافظه داخلی 16 اینچ نیز 785 هزار تومان فروخته می شود.


در خرید تبلت به چه نکاتی توجه کنیم؟


 یکی از بارزترین تفاوت های تبلت ها در اندازه صفحه نمایش است که از این لحاظ می توان تبلت‌ها را سه دسته تقسیم کرد. تبلت های 7 تا 8 اینچ (تبلت های کوچک)، تبلت های 8 تا 10 اینچ (تبلت های متوسط و نیمه بزرگ) و 10 اینچ و بزرگ‌تر (تبلت های بزرگ) تقسیم می شوند.


 یکی از موارد مهمی که در خرید تبلت باید به آن توجه شود پردازنده دستگاه است. این قطعه وظیفه اصلی پردازش اطلاعات و آماده سازی آن را بر عهده دارد. البته باید به این نکته توجه کرد که پردازنده همه چیز دستگاه نیست، در واقع باید پردازنده‌ای انتخاب شود که برای نیاز کاربر کافی باشد، چون در مواقعی کاربران پردازنده‌ای را انتخاب می کنند که قیمت بالایی دارد اما ظرفیت آن بسیار بیش از نیاز و استفاده آنهاست.


 بخش دیگری که هنگام استفاده از تبلت نقش مهمی ایفا می کند، سیستم عامل دستگاه است. تنها رابط کاری کاربر با سخت افزار و بهره مندی از سخت افزار تبلت سیستم عامل است. امروزه سازندگان ترجیح می دهند در تبلت های خود از سیستم عامل های معروف و پرطرفداری همچون اندروید و IOS و ویندوز استفاده کنند.


 یکی دیگر از موارد مهم در تبلت ها، رم(RAM) آنهاست. هرچقدر رم دستگاه بالاتر باشد، سرعت کار و سرعت پاسخگویی تبلت بالاتر بوده و می توان راحت تر و با اطمینان خاطر بیشتر با تبلت کار کرد.


 نکته دیگر در تبلت ها صفحه نمایش است. صفحه نمایش تبلت ها باید وضوح و کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. نوع صفحه نمایش، نوع صفحه لمسی، وضوح و ابعاد تصویر از اصلی ترین پارامترهای صفحه نمایش است. امکانات دیگری از جمله موتور پردازشگر تصویر، انواع حسگر، تاچ چند لمسی و .... از دیگر ویژگی هایی هستند که در کنار ویژگی های اصلی قرار می گیرند و به نوعی در اکثر تبلت ها مشترک است.


 همچنین مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد، wifi یا بطور کلی شبکه های ارتباط اینترنتی است؛ با توجه به اینکه اصلی ترین کاربرد تبلت، استفاده از اینترنت است بهتر است که از نسخه wifi قوی تری پشتیبانی کند یا اگر تبلتی قابلیت نصب سیم‌کارت دارد خوب است که از شبکه های رادیویی نسل جدیدتری پشتیبانی کند. همچنین بلوتوث و دیگر روش های ارتباط بی سیم از جمله NFC و DLNA از دیگر قابلیت هایی است که بهتر است تبلت از آن برخوردار باشد.

+++++++++++++++++++++++++++++
مطالب مرتبط:

>> راهنمای جامع برای انتخاب و خرید بهترین ماشین لباسشویی ...

>> بهترین تلویزیون مناسب خانه شما چند اینچی است؟
>> راهنمای جامع برای انتخاب و خرید بهترین مارک یخچال فریزر

برچسب ها: ,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان