کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴عرضه اولیه"تاصیکو"در بورس؛ نگاهی به پرتفوی سرمایه گذارى صدرتامین ازمس باهنر تا فولاد اکسین،بانک رفاه وتوسعه معادن طلا کردستان/ اردیبهشت98

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 9 دقيقه


🔴به بهانه عرضه اولیه "تاصیکو" در بورس؛ نگاهی به پرتفوی شرکت سرمایه گذارى صدر تامین از مس باهنر و املاح تا فولاد اکسین، بانک رفاه وتوسعه معادن طلاي کردستان/ 1 اردیبهشت98

تکمیلی 4 اردیبهشت98:
>>جزئیات زمان عرضه اولیه ١٠ درصد سهام «تاصیکو» در بورس مشخص شد

وب سایت بورس نگار - در آستانه عرضه اولیه نماد  "تاصیکو" در بورس (شرکت سرمایه گذارى صدر تامین) نگاهی به پرتفوی این هلدینگ خواهیم داشت شرکتهایی همچون فولاد مبارکه، مس باهنر، املاح ایران، کاشی الوند، فولاد اکسین، بانک رفاه، و توسعه معادن طلاي کردستان با قیمت تمام شده پایین بخشی از پرتفوی غنی این هلدینگ است ...

 

نگاهی به شرکت سرمايه گذاري صدر تامين "تاصيکو" در آستانه عرضه در بورس
جدیدترین خبرها از عرضه های اولیه بورسی - شرکت سرمایه گذارى صدر تامین با نماد بورسى "تاصیکو" در تاریخ 27 اسفند 97 بعنوان پانصد و سى و دومین شرکت در بازار دوم بورس تهران درج شد و در استانه عرضه اولیه قرار دارد و معارفه آن هم این هفته برگزار میشود .
شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین در سال 1378 ، با سرمایه ثبتی یک میلیارد ريال ، تحت پوشش شرکت سرمایه­ گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یکی از هلدینگ های تخصصی در حوزه صنایع کاشی وسرامیک در قالب سهامی خاص تاسیس شد. در سال 1387 و با توجه به سند چشم­ انداز شرکت سرمایه­ گذاری تامین اجتماعی (شستا) ، جهت­ گیری جدیدی برای هلدینگ صدرتامین تعیین و ورود به حوزه صنعت کانی­های فلزی و غیرفلزی در دستور کار این هلدینگ قرار گرفت. صنایع معدنی در کنار پتروشیمی جز صنایع استراتژیک کشور محسوب می شود و به دلیل مزیت نسبی ایران و میزان ذخایر قابل توجه کشور ، این صنعت در دسته ی صنایع برتر و پیشرو در اقتصاد ملی می باشد. معدن و صنایع وابسته به آن حاشیه سود بسیار مناسبی نسبت به سایر صنایع دارد و تداوم رشد آن همواره در ایران و جهان قابل ملاحظه است.


شرکتهای بورسی "تاصیکو" شرکت سرمايه گذاري صدر تامين  
ملي صنايع مس ايران، فولاد مبارکه اصفهان، هلدينگ توسعه معادن و فلزات، مس شهيد باهنر، صنايع کاشي و سراميک الوند، صنايع خاک چيني ايران، کاشي و سراميک سعدي، فرآورده هاي نسوز ايران، لعابيران، پشم شيشه ايران، فولاد خوزستان، معدني املاح ايران، ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان، هلدينگ گروه صنعتي سديد، کاشي نيلو


شرکتهای بورسی "تاصیکو" شرکت سرمايه گذاري صدر تامين  

نام شركت

درصد مالکیت

بهای تمام شده هر سهم (ریال)

ملي صنايع مس ايران

7.42

۱,۸۹۴

فولاد مبارکه اصفهان

2.4

۱,۴۴۹

هلدينگ توسعه معادن و فلزات

8.3

۱,۴۳۷

مس شهيد باهنر

78.23

۹۴۰

صنايع کاشي و سراميک الوند

89.01

۱,۱۱۸

صنايع خاک چيني ايران

78.26

۱,۱۷۸

کاشي و سراميک سعدي

47.74

۱,۳۷۷

فرآورده هاي نسوز ايران

64.61

۶۳۰

لعابيران

63.64

۱,۳۴۲

پشم شيشه ايران

54.35

۱,۵۰۶

فولاد خوزستان

0.3

۲,۱۹۸

معدني املاح ايران

76.57

۴۷۹

ذوب آهن اصفهان

0.47

۸۱۹

توکا فولاد

10.92

۴,۶۲۲

هلدينگ گروه صنعتي سديد

5.05

۲,۹۴۳

کاشي نيلو

0.24

۱,۳۲۳

جمع

 

 

 

 

شرکتهای خارج از بورس "تاصیکو" شرکت سرمايه گذاري صدر تامين  
بانک رفاه کارگران: 10 درصد
فولاد اکسين خوزستان: 30 درصد
کارخانه هاي لوله سازي اهواز: 25.5 درصد
لوله سازي ماهشهر: 27 درصد
توسعه معادن طلاي کردستان سهامي خاص: 75 درصد
صنايع سرام آرا: 60 درصد
توسعه معادن پارس تأمين: 80 درصد


برنامه های راهبردی‏
چشم انداز :

دسترسی به 15 درصد بازار رده اول و دوم فولاد ، رده اول و دوم مس و رده اول طلا در طی 5 سال آتی (393 - 1397)  از طریق سرمایه گذاری در صنایع معدنی و فلزی حداقل به میزان 105،000 میلیارد ریال در طی 5 سال ( 1393- 1397 ) به نحوی که ارزش روز سرمایه گذاری در پایان دوره به 315،000 میلیارد ریال برسد.


ماموریت :
        شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (سهامی عام) ماموریت خود را ارزش آفرینی برای کلیه ذی نفعان و ارتقاء ارزش بلند مدت دارایی سهامداران از طریق اداره شرکت ها در حوزه تخصصی صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی؛ و از طریق ایجاد، مالک شدن و اداره شرکت های دارای پتانسیل قوی در خلق ارزش در حوزه پی جویی، شناسایی، اکتشاف، استخراج و فرآوری کانی های فلزی و غیر فلزی و صنایع وابسته و بهره گیری از کلیه امکانات وتوانمندی های هلدینگ به منظور سرآمدکردن شرکت ها در صنعت مرتبط می داند. برای این منظور هلدینگ صدرتامین در 5 سال ( 1393 – 1397 ) آتی اقدام   به سرمایه گذاری جدید به میزان 105،000 میلیارد ریال خواهد نمود.


اهداف :
    دسترسی به 15 درصد بازار رده اول و دوم فولاد، رده اول و دوم مس و رده اول طلا در طی 5 سال آتی
     خروج از سرمایه گذاری های غیر مرتبط
     بهینه سازی نسبت های اهرمی
     ارتقاء بهره وری و کارآیی

     ارتقاء نظام های کسب و کار هلدینگ


    راهبردهای اصلی شرکت :
    با عنایت به توسعه فعالیت های شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در بخش صنایع معدنی، جهت گیری های اصلی همچون حفظ و ارتقاء، توانمندسازی و توسعه ای در ارائه راهبردها در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است از آنجائیکه مقرر است شرکت به صورت تخصصی در فعالیت های بخش معدن و صنایع معدنی حضور داشته باشد، در نظر دارد در طی برنامه 5 ساله، زنجیره ارزش فعالیت های خویش را در این حوزه تکمیل نماید. بر همین اساس راهبردهای اصلی شرکت در چهار رویکرد بازنگری شده زیر ارائه شده است.
        توسعه سرمایه گذاری در حوزه های جذاب صنعت ( در مقیاس مناسب )
        ارتقاء و بهینه سازی سبد سرمایه گذاری ( فعلی ) با تاکید بر توان خلق ارزش
        ارتقاء بازدهی با بهره گیری از توسعه زنجیره ارزش و ابزارهای مالی
        ارتقاء توانمندی ها


ارزشهای محوری :
ارزش های حاکم و نافذ بر کلیه فعالیت های شرکت مبتنی بر ارزش های محوری ذیل می باشد که  با توجه به ارزش های محوری شستا در نظر گرفته شده است.

    مسئولیت­پذیری و پاسخگویی
    شفافیت در ارائه اطلاعات  با حفظ حفاظت و صیانت از آن
    همکاری، همدلی، مشارکت و هم­افزایی
    تعالی و بهبود مستمر کلیه فعالیت های
    صحت، دقت، سرعت در تولید و ارائه اطلاعات
    رضایت ذی­نفعان درونی و بیرونی

+++

تکمیلی 4 اردیبهشت98:
>>جزئیات زمان عرضه اولیه ١٠ درصد سهام «تاصیکو» در بورس مشخص شد
عرضه اولیه 10 درصد سهام صدر تامین با نماد «تاصیکو» دوشنبه ۹ اردیبهشت با قیمت ۲۲۰تومان و حداکثرسهم هر کد ۷هزار سهم تعیین گردید.

مدیران هلدینگ سرمایه‌گذاری صدر تامین از عرضه تا ۱۰ درصدی سهام این مجموعه به بورس اوراق بهادار تهران خبر دادند. احمد زمانی مدیرعامل «تاصیکو» در جمع سهامداران، سرمایه این شرکت را ۲۰ هزار میلیارد ریال در قالب ۲۰ هزار سهم عادی با نام اعلام کرد و گفت: عرضه سهام این هلدینگ در راستای سیاست دولت و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر عرضه سهام زیر‌مجموعه شستا و خروج از بنگاهداری است.

زمانی با بیان اینکه ۹۰ درصد سهام «تاصیکو» به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و ۱۰ درصد آن به سرمایه‌گذاری صبا تامین تعلق دارد، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین بیشتر در حوزه‌های معدنی، کانی‌های فلزی و غیر‌فلزی و زنجیره وابسته فعال است که در سال ۱۳۹۲ از بخش کاشی و سرامیک خارج و به سمت حوزه‌های معدنی حرکت کرده است. وی با اشاره به اینکه عرضه سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری صدر تامین نخستین عرضه سهام در سال ۹۸ است، گفت: سهام شرکت در اواخر اسفند ماه سال گذشته در صنعت استخراج کانی‌های فلزی و در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شده بود.

زمانی اظهار کرد: پرتفوی بورسی این هلدینگ در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۷ معادل ۵ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان و پرتفوی غیربورسی آن ۷۴۲ میلیارد تومان بوده که بر این اساس پرتفوی بورسی ۸۸ درصد و غیربورسی آن ۱۲ درصد از کل هلدینگ را تشکیل می‌دهد. همچنین پرتفوی بورسی شرکت در تاریخ ۳۱ فروردین ۹۸ به ۶ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان رسیده است. وی بیان کرد: سود سرمایه‌گذاری شرکت منتهی به پایان اردیبهشت ماه ۹۷ معادل ۲۲۷ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان اردیبهشت ماه ۹۸ معادل ۶۴۵ میلیارد تومان باشد.وی درباره طرح‌های توسعه‌ای شرکت بیان کرد: اولین کارخانه برای بهره‌برداری از معادن کردستان در دست طراحی است که می‌تواند در سال اول ۵۰۰ کیلو و در سال‌های بعد یک تن طلا تولید کند. زمانی اعلام کرد: در معادن طلای کردستان بر اساس گواهی کشف زمین‌شناسی حدود ۱۷ تن طلا قابل استخراج است که پیش‌بینی می‌شود فرآیند استخراج از این معادن تا پایان سال ۱۳۹۹ آغاز شود. وی درباره طلب یک هزار میلیارد تومانی این هلدینگ از شستا اعلام کرد: در ماه‌های آبان و آذر با سهام مربوط به حوزه فعالیت این هلدینگ این طلب تسویه شده و دیگر هیچ طلبی ندارند.

در ادامه این مراسم بهروز خالق، مدیر امور مجامع شستا با بیان اینکه در تلاش هستیم که به سمت سیاست‌های خروج از بنگاهداری حرکت کنیم، گفت: تقریبا از دو سال گذشته در حال برنامه‌ریزی برای اجرای این سیاست هستیم. همچنین یکی دیگر از سیاست‌های شستا بحث اطلاع‌رسانی و ایجاد شفافیت در حوزه فعالیت بنگاه‌های خود است که در این زمینه نیز سعی کرده‌ایم شفافیت را در شرکت‌های غیر‌بورسی خود رعایت کنیم.وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ درصد از شرکت‌های شستا غیر‌بورسی هستند، گفت: در حال مذاکره هستیم تا برخی از این شرکت‌ها را در بورس عرضه کنیم. بر اساس اخبار رسیده به احتمال زیاد عرضه اولیه این شرکت در روز ۴ اردیبهشت انجام خواهد شد، اما هنوز اطلاعیه رسمی آن توسط بورس منتشر نشده است.صدر تامین با تولید یک میلیون و ٣٦٠ هزار تن زغال‌سنگ سهم ٤٧ درصدی در تولید این ماده در کشور دارد. این شرکت همچنین سالانه ٣١ هزار تن تولید آلومینیومی نورد و اکستروژن دارد و سهم ٤٣ درصدی تولید کشور را در اختیار دارد. «تاصیکو» با سهم ٨٨ درصدی تولید سولفات سدیم، سهم ٦٢ درصدی تولید پشم شیشه کشور را برعهده گرفته است. همچنین ٢٨ درصد از سهام ملی مس، ۲۲ درصد ومعادن و ۱۱ درصد فولاد مبارکه از آن این شرکت است. ارزش روز پرتفوی صدر تامین ٥٦ هزار و ٧٥٢ میلیارد ریال است.

++بیشتربخوانید: برای مشاهده سود سهام پرداختی شرکتها در سال 98 اینجا کلیک کنید ...
++بیشتربخوانید:>>برای مشاهده سود سهام پرداختی شرکتها در سال 97 اینجا کلیک کنید ...
++بیشتربخوانید: چه خبر از مجامع سال 98 شرکتهای بورسی؟ برای اطلاع ازجدیدترین مجامع 98 "کلیک" کنید 
برچسب ها: ,,,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان