کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس از نگاه همایون دارابی >>> ادامه تعدیل منفی شرکت‌ها و بازگشت با تاخیر بزرگان بورس // 21 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 
بورس از نگاه همایون دارابی >>> ادامه تعدیل منفی شرکت‌ها و بازگشت با تاخیر بزرگان بورس  // 21 مرداد 94


 تعدیل منفی شرکت‌ها و روزهای نزولی بازار سهام همچنان ادامه دارد به‌طوری که روز دوشنبه نیز معامله‌گران با این مسائل دست به گریبان بودند.


 روز دوشنبه تعدیل‌های منفی شرکت‌هایی مانند پالایشگاه‌ها و حفاری شمال بازار را متاثر کرد؛ این در حالی بود که اعلام زیان بانک سرمایه در سه ماه نخست امسال نیز زنگ خطر وضعیت بانک‌ها را بیش از پیش به صدا درآورد. بانک سینا نیز در گزارش سه ماهه خود از کاهش 30 درصدی سود خالص نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 در همین حال روز دوشنبه اگرچه بازار شاهد بازگشایی نماد پالایشگاه اصفهان و بانک ملت بود اما بورس به رغم همه وعده‌های داده شده شاهد تاخیر در بازگشایی نمادها است در سال گذشته و توام با تغییرات مدیریتی در بازار وعده داده شده بود که توقف نمادها به 24ساعت محدود خواهد بود اما هنوز هم بازگشایی با تاخیر نمادها و همچنین عدم بازگشایی نمادهای بزرگی در گروه معدنی و پالایشگاهی بازار را با مشکل مواجه ساخته است. انتظار می‌رود با توجه به وضعیت بازارهای جهانی و مشکلات گذشته بازار ناشی از توقف‌های دراز مدت نمادها، تمهیدات لازم در رابطه با بازگشایی نمادهای متوقف صورت بگیرد.

 در گروه بانکی روز دوشنبه نماد بانک ملت با کاهش 10درصدی قیمت بازگشایی شد. در بازار روز دوشنبه در گروه تصفیه نفت پالایشگاه اصفهان بعد از افزایش سرمایه صد درصدی و تقسیم سود با بازدهی 4درصدی به تابلو بازگشت شپنا در سه‌ماهه 72ریال سود به ازای هر سهم ساخته است. در گروه خودرویی کمک فنر ایران جهت تعدیل EPS متوقف شد. خکمک گزارش سه ماهه خود را بابت هر سهم در سال جاری 94 ریال زیان اعلام کرد؛ این در حالی است که در بودجه شرکت این مبلغ 14 ریال سود به ازای هر سهم بود. خکمک طی سه ماه امسال نیز 23 ریال زیان به ازای هر سهم محقق ساخت. در گروه پتروشیمی هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس افزایش سرمایه ۱۰۱ درصدی از محل سود انباشته را اعلام کرده است.

 در این رابطه هیات مدیره «فارس» بعد از تصویب در 24 تیر سال جاری به تازگی اقدام به ارائه گزارش توجیهی کرده تا در صورت تایید و اخذ مجوز سازمان بورس سرمایه شرکت از 2 هزار و 478 میلیارد تومان به 5 هزار میلیارد تومان برسد.

 این تامین مالی قابل توجه از محل سود انباشته و به منظور جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و بهبود ساختار مالی به منظور جلوگیری از خروج وجه نقد و سرمایه‌گذاری در طرح کود شیمیایی اوره هرمز عملیاتی خواهد شد.

 براساس این گزارش، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ارزش روز 7/ 26 هزار میلیارد تومانی، بزرگ‌ترین‌ شرکت بورسی از لحاظ ارزش روز بازار سهام به‌شمار می‌رود و در صورت نهایی شدن افزایش سرمایه بیش از 100 درصدی به دومین شرکت بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل خواهد شد. این شرکت اولین سود سال مالی منتهی به 31 خرداد 95 را با 12 درصد کاهش نسبت به سال مالی جاری، 1839 ریال پیش‌بینی کرده است.

 در گروه تجهیزات حفاری شمال تعدیل منفی 39درصدی را در سود خود اعلام کرده است این شرکت با اعلام 474ریال سود در سه ماه 18درصد آن را محقق کرده است. در این گروه آذراب با تقسیم سود در مجمع بازگشایی شد. در مجموع بازار روز دوشنبه همانند روزهای قبل بازار ضعیف و کم‌رمق بود. در این بازار شاخص با افت 70واحدی معادل 11/ 0 درصد به رقم 65هزار و 903واحد رسید.

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان