کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

اجرای طرح ترابردپذیری شماره های موبایل >>> ترابردپذیری شماره های موبایل به چه معناست؟ // 2 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه


اجرای طرح ترابردپذیری شماره های موبایل >>> ترابردپذیری شماره های موبایل به چه معناست؟ // 2 شهریور 94

 

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طرح جا‏به‏ جایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره تلفن مشترک - ترابردپذیری شماره - طی روزهای آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.


صادق عباسی شاهکوه از بررسی اجرای طرح جابه‌جایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره مشترک خبر داد و گفت: با هماهنگی اپراتورها و سایر دستگاه‌های مربوطه، پیش‌بینی می‌شود طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این طرح اوایل سال آینده عملیاتی شود. وی با اشاره به جلسه هماهنگی اجرای این طرح همزمان با هفته دولت خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این جلسه، اجرای این طرح وارد فاز عملیاتی خواهد شد. عباسی شاهکوه در مورد آخرین وضعیت اپراتورهای مجازی موبایل نیز گفت: مهلت ارائه تقاضا برای فعالیت در بازار اپراتورهای مجازی موبایل ۱۵ مرداد به اتمام رسید و طبق بررسی‌های رگولاتوری، ۵۱ شرکت تقاضای خود را برای دریافت مجوز اپراتور مجازی موبایل اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بررسی این تقاضاها را به‌زودی آغاز خواهیم کرد افزود: تا دو ماه آینده این تقاضاها تعیین تکلیف شده و اجرای این پروژه نیز وارد فاز اجرایی خواهد شد. «ترابردپذیری شماره تلفن همراه» فرآیندی است که مشترک تلفن همراه می‏تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود، از یک خدمات‌دهنده تلفن همراه به خدمات‌دهنده دیگر تلفن همراه کوچ کند.
با اجرایی شدن این پروژه، امکانی به‌وجود می‏آید که مشترکان می‏توانند ۲ بار در سال، بدون تغییر شماره خود اپراتور موبایلشان را تغییر دهند. این تکنولوژی قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم‌اکنون در بیش از ۷۰ کشور در دنیا انجام می‏شود.//مهر

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان