کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

از آغاز عملیات نظامی فرانسه علیه داعش تا هشدار جدی آمریکا به روسیه // 16 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه


از آغاز عملیات نظامی فرانسه علیه داعش تا هشدار جدی آمریکا به روسیه // 16 شهریور 94


 نیویورک‌تایمز: جان کری، وزیر خارجه آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود نسبت به تشدید فعالیت‌های نظامی در سوریه توسط روسیه و حملات هوایی در این کشور هشدار داد. گزارش شده که روسیه یک هیات نظامی برای کمک به بشار اسد به سوریه اعزام کرده است. بر اساس این گزارش اقامتگاه‌های پیش‌ساخته برای صدها نفر و نیز یک ایستگاه سیار کنترل پرواز به فرودگاهی در نزدیکی بندر لاذقیه ارسال شده است.


 پس از انتشار این گزارش، جان کری، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود نسبت به هرگونه ارسال کمک نظامی به سوریه هشدار داد. کری در این گفت‌وگوی تلفنی که شنبه شب صورت گرفت، به صراحت «نگرانی» آمریکا را درباره خبرهایی حاکی از تحرکات نظامی روسیه در حمایت از بشار اسد به لاوروف اعلام کرد. وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد که چنین اقدامی می‌تواند باعث تشدید بحران در سوریه شود.

 

خبرگزاری آلمان: فرانسه قصد دارد مواضع تروریست‌های داعش را در سوریه بمباران کند. روزنامه فرانسوی «لوموند» در شماره روز شنبه خود فاش کرد که دولت فرانسه قصد دارد در عملیات هوایی حمله به پایگاه‌های داعش در سوریه شرکت کند.


 به نوشته این روزنامه در این باره فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه با فرماندهان نظامی نشستی مشورتی داشته تا وضعیت و امکانات حمله هوایی را بررسی کند. این خبر هنوز به‌طور رسمی اعلان نشده، اما گفته می‌شود که رئیس‌جمهوری فرانسه قصد دارد امروز این خبر را طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کند.

 فرانسه در عملیات مبارزه با تروریست‌های داعش در عراق شرکت دارد؛ اما تا کنون از پیوستن به عملیات نظامی در سوریه خودداری کرده است. //دنیای‌اقتصاد

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان