کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي // سه شنبه 17 شهريور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه

 

جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي // سه شنبه 17 شهريور 94

 

 در این گزارش، وضعیت نمادهای «تکمبا» «ثباغ» «قشرین»، «سفارس»، «ذوب» و «وپاسار» براساس آخرین اطلاعات منتشرشده آنها بررسی شده‌اند...

 

پیش‌بینی جدید سودباغمیشه برای سال 95

 شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه سود هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریورماه 95 را مبلغ 563 ریال پیش‌بینی کرد. این مبلغ در مقایسه با سال 94 از 3 درصد افزایش برخوردار است. به گزارش بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی‌های سال 95 این شرکت نسبت به سال قبل با افزایش همراه است و بیشترین افزایش مربوط به درآمدهای عملیاتی شرکت با 181 درصد رشد است.
شرکت درآمدهای عملیاتی سال 95 را 3 هزار و 624 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده در حالی که این رقم در سال 94 معادل یک هزار و 288 ریال بوده است. بر همین اساس هزینه‌های مالی شرکت نیز با افزایش از 30 هزار میلیارد ریال به 42 هزار میلیارد ریال معادل 36 درصد افزایش نشان می‌دهد. «باغمیشه» فروش سال 95 را 860 میلیارد ریال و سود پس از کسر مالیات را 450 میلیاردریال پیش‌بینی کرده است.

 

افزایش زیان «قشرین»

 شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان پیش‌بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد 9 ماهه را ارائه داده است. «قشرین» که با توجه به تعدیل با اهمیت سود هر سهم از تاریخ یک شهریور متوقف است، در آخرین پیش‌بینی سال مالی منتهی به شهریور 94 مقدار برآورد زیان هر سهم را از مبلغ 830 ریال به1541 ریال افزایش داده است. این شرکت دلیل تعدیل خود را کاهش شدید قیمت فروش محصولات و افزایش قیمت خرید مواد اولیه عنوان کرده است.


 پیشنهاد تقسیم سود «سفارس»

 هیات‌‌مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان قصد دارد بر اساس عملکرد سال مالی و با توجه به منابع مالی در اختیار و سیاست‌های تامین مالی حداقل 10 درصد از سود خالص سال مالی را میان سهامداران خود تقسیم کند. بر‌اساس آخرین صورت‌های مالی ارائه شده این شرکت، 424 ریال سود برای سال مالی منتهی به اردیبهشت 94 محقق ساخته است.


 تعمیق زیان «ذوب»

 شرکت ذوب آهن اصفهان که با توجه به تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سود خالص، نماد آن دو روز قبل متوقف شده بود، روز گذشته صورت‌های پیش‌بینی جدید خود را منتشر کرد. بر این اساس، «ذوب» که در اولین پیش‌بینی، سود هر سهم را 86 ریال در نظر گرفته بود، در پیش‌بینی بر اساس عملکرد سه ماهه زیان 742 ریالی را برای سال 94 پیش‌بینی کرده است. کاهش 7 درصدی مقدار فروش و همچنین کاهش 15درصدی مبلغ فروش بر سودآوری این شرکت فشار وارد کرده است. این شرکت برای دوره سه ماهه 222 ریال زیان را محقق ساخته است. در این خصوص، کاهش فوق‌العاده ساخت‌وساز باعث کاهش تقاضا و نرخ آهن آلات شده است. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری نیز با افت مواجه شده است. مشکلات فروش باعث شده است که این شرکت در تسویه بخشی از بدهی بانکی با مشکل مواجه شود، در نتیجه، هزینه‌های مالی معادل 18 درصد افزایش یافته است.


 توضیحات «وپاسار»

 بانک پاسارگاد با انتشار اطلاعیه‌ای روی سامانه «کدال» توضیحاتی درخصوص پیش‌بینی عملکرد منتهی به اسفند 94 منتشر کرده است. بر این اساس،‌ تفاوت میزان سود خالص با مقدار سود پیش‌بینی‌شده در بیانیه ثبت ناشی از به دست آوردن اطلاعات جدید و تغییر در مفروضات است، همچنین شرایط حاکم بر بازار پولی کشور نیز بر میزان سودآوری این بانک اثرگذار خواهد بود. بر این اساس، این تغییرات در زمینه‌های متفاوت و از جمله تعهدات ارزی و کاهش نرخ شدید در بازار بین بانکی است. این موضوع موجب تغییر در سود تسهیلات بانکی و رقابت شدید در جذب سپرده‌های جدید است و همچنین امکان کاهش در درآمدها و افزایش هزینه‌های بانک ناشی از سود پرداختی به سپرده‌گذاران بانکی است. بر این اساس، شرکت که در بیانیه ثبت سود هر سهم پس از افزایش سرمایه را 84/ 336 ریال پیش‌بینی کرده بود، پیش‌بینی سود هر سهم را با سرمایه جدید مبلغ 1/ 285 ریال عنوان کرده است.

 

پوشش 11 درصدی تکمبا

شرکت کمباین سازی ایران در دوره سه ماهه نخست امسال با اختصاص 7 ریال سود به ازای هر سهم معادل 11 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد. شرکت کمباین سازی ایران پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 را با سرمایه یک هزار و 723 میلیارد و 27 میلیون ریال مبلغ 61 ریال اعلام کرده است. این شرکتطی دوره سه ماهه نخست امسال با اختصاص 7 ریال سود به ازای هر سهم معادل 11 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.
گفتنی است "تکمبا" در دوره یاد شده معادل 17 درصد از فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته، 16 درصد از سود ناخالص، 15 درصد از سود عملیاتی و 11 درصد از سود خالص را محقق کرد.

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان