کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

جزئیات جدول اقساط خودرو در طرح وام 25 ميليوني >>> جزئیات میزان اقساط وام 25 میلیونی خودرو، نحوه دریافت و پیش پرداخت آن // 22 آبان94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 12 دقيقه


انتشار جزئیاتی جدید از وام 25 میلیونی >>> جزئیات میزان اقساط وام 25 میلیونی خودرو، نحوه دریافت و پیش پرداخت آن // 22 آبان94

 جدول اقساط خودرو در طرح وام 25 ميليوني >>> قيمت هر خودرو چقدر برای مشتری تمام می‌شود؟ // 22 آبان94


وب سایت بورس نگار - جدول اقساط وام خودرو تا سقف ۲۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۱۶ درصد و بازپرداخت حداکثر ۷ ساله ( حداکثر ۸۴ قسط) برای ۲۱ مدل خودرو منتشر شد.هر فردی که کوچکترین تصمیمی در ذهن برای خرید یا تعویض خودروی خود داشته باشد، شاید بهترین موقعیت را پیش رو دارد تا بلکه بتواند خودرویی با شرایط مناسب خرید کند.

حال دولت بعد از رکود طولانی مدت در صنعت خودرو تصمیم گرفته است تا تکانی به بازار راکد و سرسخت خودرو بدهد. بر این اساس، از فردا قرار است مردم فقط به مدت ۶ ماه تا سقف ۸۰ درصد قیمت خودرو را به صورت وام از دولت دریافت کند. این فرصت طلایی شاید هم زودتر تمام شود، یعنی اگر استقبال مردم زیاد باشد، شاید بانک‌ها به یکباره پا پس کشند و از ادامه تامین مالی برای خریداران خودرو سر باز زنند، موضوعی که در ایران چندان بی‌سابقه هم نیست.


حال بازار خودرو، چشم انتظار رونقی است که البته مردم باید آن را رقم بزنند؛ رونقی که حداقل ۶ ماهی هست که از آن خبری نیست و درست در روزهایی که اوج مسافرت‌های تابستانی بود و خودروسازان و فروشندگان بازار تصور می‌کردند که باید بازار رونق داشته باشد، رکود سایه سنگین خود را بر سر آنها انداخت.

اکنون دولت اعلام کرده که حاضر است با نرخ سود ۱۶ درصدی، خودرو به مردم بفروشد و منابع لازم را هم برای پرداخت مابه التفاوت نرخ سود ۱۶ درصدی را خود از جیب بپردازد، یعنی مردم به راحتی بروند و خودروهای دلخواه خود را انتخاب کرده و با شراکت دولت، خودرویی را خریداری کنند که بخش عمده آن وام است و تنها با پرداخت ۲۰ درصد پیش‌پرداخت، می توانند آن را صاحب شوند. ضمن اینکه اقساط را هم در دوره‌ای ۷ ساله بپردازند. در حالی که تا پیش از این، وام خودرو حداکثر ۱۵ میلیون تومان، در دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه و با نرخ سود ۲۰ درصدی بود. پس این به نوعی فرصت طلایی به شمار می‌رود.


اصل بخشنامه دولت برای وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو چه بود؟
براساس طرحی که دولت برای پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو در نظر گرفته، بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو را تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و حداکثر تا ۸۰ درصد بهای فروش هر دستگاه خودرو، در قالب عقد خرید دین با نرخ ۱۶ درصد خریداری می‌کند.

منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه ۱۴ درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود. به عبارت دیگر، در این شیوه متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان ۱۳۹۴ با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز، نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا ۲۵۰ میلیون ریال که بیش از ۸۰ درصد بهای آن نباشد، در قبال ارایه اسناد تجاری و اقساط حداکثر ۸۴ ماه با احتساب سالانه ۱۶ درصد به صورت چک یا سفته به نمایندگی مجاز پرداخت کنند.

در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی نموده و به بانک های عامل ارایه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری ارایه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ ۱۶ درصد خریداری نموده و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.  فهرست نمایندگی‌های مجاز و خودروها و ماشین‌آلات مشمول طرح قرار است که از تاریخ هجدهم آبان از سوی دولت، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.  

اما حتما یکی دو روزی طول می‌کشد که نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو و سایپا، خود را برای اجرای این طرح آماده کنند و بنابراین مردم در روزهای آینده به صورت رسمی می‌توانند به نمایندگی‌های مجاز خودروسازان داخلی مراجعه کرده و صاحب خودرو شوند.


وام ۲۵ میلیونی، متقاضی را با چه پیش‌پرداختی صاحب خودرو می‌کند؟
هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در نمایندگی های گروه صنعتی ایران خودرو ۲۸ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰ میلیون و ۷۱۷ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۵ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۲ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۴میلیون و ۴۵۲ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۴ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان، رانا ۳۳میلیون و ۲۳۳ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۳۷میلیون و ۲۹۲هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۴۷ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۴۳۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۹۷۳ هزار تومان است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۲۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۱۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، تیبا ۲۴ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.


جدول میزان اقساط و پیش پرداخت خودروها با وام ۲۵ میلیون تومانی
در حالی بازار برای اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی از هجدهم آبان ماه آماده می شود که سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی هم در خصوص تسهیلات خرید خودرو اعلام کرده برای خرید خودرو، نیازی به مراجعه مردم به بانک‌ها نیست بلکه متقاضیان باید به نمایندگی‌های مجاز که در سایت بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام می‌شود، مراجعه کنند.

وی به این نکته اشاره کرده که فهرست نمایندگی‌های مجاز و مشمول این طرح، در جلسه نهایی امروز با خودروسازان مشخص می شود و از روز ۱۸ آبان مردم می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه کنند، این در حالی است که تسهیلات خودرو با نرخ سود ۱۶ درصد و قسط ماهیانه حداکثر ۷۰۸ هزار تومان (اگر ۴ ساله تسویه شود) خواهد بود.

برهمین اساس، مبلغ اقساط ماهیانه خرید خودرو بستگی به مدت زمان بازپرداخت دارد و در صورتی ۷ ساله باشد، به شرح جدول ذیل است ولی اگر مدت زمان بازپرداخت با تمایل خریدار کمتر باشد، مبلغ اقساط پرداختی طبیعتا بیشتر خواهد بود.

انتشار جزئیاتی جدید از وام 25 میلیونی خودرو

 با مشخص شدن تقریبی سازوکار پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو، مشتریان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز، اقدام به خرید خودروهای موردنظر خود کنند. با توجه به گنجانده شدن نام خودروسازان بخش خصوصی در جمع مشمولان تسهیلات، مشتریان خودروهای مونتاژی نیز امکان استفاده از تسهیلات موردنظر را خواهند داشت. آن طور که مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرده، تسهیلات جدید تنها به خودروهای زیر 50 میلیون تومان تعلق می‌گیرد؛ هرچند خودروسازان خصوصی می‌گویند سقف قیمت خودرو در این طرح،60 میلیون تومان است.

 پس از کلی کش و قوس، ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو بالاخره آغاز شد، این در حالی است که تعیین سازوکار پرداخت تسهیلات مربوطه، تا دقیقه 90 طول کشید و تا بعدازظهر دیروز کمتر کسی از مفاد دقیق این سازوکار خبر داشت. از حدود یک ماه پیش که دولت تصمیم به تحریک بازار خودرو به واسطه تسهیلات 25 میلیون تومانی گرفت، اخبار ضد و نقیضی در این مورد انتشار یافت، اما چون سازوکار پرداخت تسهیلات موردنظر مشخص نبود، مشتریان به نوعی دچار سرگیجه شدند و به اصطلاح تکلیف خود را (برای استفاده از تسهیلات) نمی‌دانستند.

 

 با این حال،دیروز سرانجام سازوکار پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو تقریبا مشخص شد و از امروز مشتریان می‌توانند برای خرید خودرو قسطی، اقدام کنند. سازوکار در نظر گرفته شده برای این تسهیلات اما به‌ این شکل است که مشتریان با مراجعه به نمایندگی‌های خودروسازان، نسبت به ثبت‌نام خودرو موردنظر خود اقدام کرده و بانک‌های عامل نیز اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو را تا سقف 25 میلیون تومان و حداکثر تا ۸۰ درصد قیمت خودرو (در قالب عقد خرید دین)، با نرخ ۱۶ درصد خریداری می‌کنند. به عبارت بهتر، مشتریان هنگام ثبت نام، 80 درصد قیمت خودرو را تا سقف 25 میلیون تومان، تسهیلات دریافت می‌کنند و مابقی مبلغ را خود می‌پردازند. آن طور که در سازوکار مربوطه آمده، حداکثر بازه زمانی برای پرداخت اقساط تسهیلات 25 میلیونی، هفت سال معادل 84 ماه است، هرچند بانک مرکزی تنها 48 ماه آن را پشتیبانی خواهد کرد. با این شرایط، خودروسازان مختارند که تسهیلات موردنظر را چهار ساله در اختیار مشتریان قرار دهند یا بازه زمانی بیشتری (تا سقف هفت سال) در نظر بگیرند. طبق محاسبه‌ای که خبرگزاری مهر انجام داده، مشتریان در صورت استفاده از اقساط هفت ساله، ماهی 496 هزار تومان، اقساط 6 ساله،ماهی 542 هزار تومان، اقساط پنج‌ساله ماهی 608 هزار تومان و اقساط چهار ساله ماهی 708 هزار تومان پرداخت خواهند کرد. آن طور که میرمحمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو با «ایسنا» اعلام کرده، این بانک تنها تا چهار سال اول،پرداخت تسهیلات 25‌میلیونی را تامین مالی می‌کند و این دیگر سیاست خودروسازها است که بخواهند تسهیلات خرید خودرو را بیشتر (مثلا هفت ساله) کنند. وی با بیان اینکه سیاست اعلام شده از سوی بانک مرکزی، پرداخت ماه به ماه اقساط است، تاکید کرده که خودروساز می‌تواند به میل خود در این مورد رفتار کرده و مثلا از مشتری چک‌های سه ماهه دریافت کند. به گفته مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، مشتریان می‌توانند برای سال اول 12 چک یک ماهه و سه چک سالانه برای سه سال بعد بدهند و در ابتدای هر سال چک‌های سالانه خود را تبدیل به 12 چک یک ماهه کنند تا لازم نباشد در ابتدا تعداد زیادی چک تحویل خودروساز دهند.

 

 میرمحمد صادقی این را هم گفته که بانک مرکزی علاوه بر چک، برای متقاضیان سفته نیز در نظر گرفته است، سفته‌ای که معادل قیمت خودرو بوده و پرداخت‌ها بر اساس سررسید آن انجام خواهد شد. وی در نهایت تاکید کرده که پرداخت اعتبار به طرح فروش اقساطی خودرو، ناگهان متوقف نخواهد شد. این گفته وی در شرایطی است که ظاهرا اعتباری یک و نیم هزار میلیاردی برای تسهیلات خودرو در نظر گرفته شده و با این حساب، تنها 60 هزار خودرو در قالب تسهیلات مورد نظر، فروخته خواهد شد. حالا با توجه به اینکه معاون اعتبارات بانک مرکزی می‌گوید پرداخت تسهیلات، ناگهانی متوقف نخواهد شد، این احتمال وجود دارد که تسهیلاتی دوباره در اختیار متقاضیان قرار گیرد. اما آن طور که ‌هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران خودرو دیروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر اعلام کرده، خودروهای بالای ۵۰ میلیون تومان در طرح خرید خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی قرار نمی‌گیرند. وی همچنین تاکید کرده که تمامی نمایندگی‌های ایران خودرو در طرح فروش تسهیلاتی شرکت داده شده‌اند. اظهارات وی در شرایطی است که خودروسازان بخش خصوصی عنوان می‌کنند سقف قیمتی استفاده از تسهیلات خودرو، 60 میلیون تومان است. به گفته آنها، خودروهایی مانند جک و ام‌وی‌ام مدل 550 نیز که قیمتی بیش از 50 میلیون تومان دارند،مشمول دریافت تسهیلات خودرو هستند.هر چه هست، در هر دو صورت خودروهایی مانند سوزوکی گرندویتارا، مزدا3، هایما، تیگو5، دانگ فنگ و سراتو به دلیل قیمت بالایی که دارند، قطعا مشمول تسهیلات 25 میلیون تومانی نخواهند شد. اما بشنویم از مدیر بازاریابی و فروش سایپا که تاکید کرده مشتریان برای ثبت نام خودرو و استفاده از تسهیلات 25 میلیون تومانی، فقط به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند. رضا تقوی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه تمام خودروهای خانواده پراید، تیبا، تندر ۹۰، پارس تندر، برلیانس، وانت پراید، وانت نیسان و آریو در طرح موردنظر شرکت دارند، گفته که مشتریان از هرگونه مراجعه به دفاتر و سایت‌های اینترنتی برای ثبت‌نام و حضور در این طرح خودداری کنند.به گفته تقوی، براساس نوع خودرو و زمان مدنظر مشتری برای بازپرداخت وام، چند فقره چک دریافت می‌شود تا پرونده تکمیل شده و پس از طی مراحل آن، خودرو به مشتری تحویل داده شود.//دنیای اقتصاد

جدید 22 آبان 94 : 

جدول اقساط چهارساله خودرو در طرح وام 25 ميليوني >>> قيمت هر خودرو چقدر برای مشتری تمام می‌شود؟ // 22 آبان94


 طبق ؛آمار های ارائه شده از سوی دو شرکت بزرگ خودروساز کشور همزمان با استقبال مشتریان از تسهیلات 25 میلیونی خودرو بیش از نیمی از تسهیلات 100 هزار عددی در نظرگرفته شده به فروش رفته است. پیش از این جدول اقساط بصورت 7 ساله عنوان شده بود اما خبرها از حداکثر 4 ساله شدن بازپرداخت تسهیلات خبر می دهد.
برای آگاهی متقاضیان تسهیلات خودرو جدول کامل اقساط وام خودرو ۶ تا ۲۵ میلیون تومانی با نرخ سود بانکی بیش از ۱۶ درصدی و دوره‌های بازپرداخت ۱۲ماهه، ۲۴ماهه، ۳۶ ماهه و ۴۸ ماهه را منتشر می کنیم در این جداول، نرخ سود، مدت بازپرداخت، تعداد و فاصله چک‌ها، دریافت ارزش افزوده با پیش دریافت، مبلغ هر چک و اقساط ماهیانه مشخص شده است.

 

     
برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان