کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> بررسی هفتگی گروه های مختلف بورسی؛ // 29 آبان 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه

 

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> بررسی هفتگی گروه های مختلف بورسی؛ // 29 آبان 94


وب سایت بورس نگار - شاخص بازار سهام در هفته جاری عليرغم اينكه با بلوك هاي مثبت نيم ساعتهاي پاياني توانسته بود چهار روز خودش را بالاي 63 هزار واحد نگه دارد در نهايت در روز چهارشنبه بدون بلوكهاي مثبت حمايتي با كاهش 142 واحدي به كانال 62 هزاري افتاد.

نكات برجسته هفته افزايش ادامه دار نرخ دلار در كانال 3500 تا 3600 تومان و لمس سطح جديد 3600 تومان بود. هرچند از صعود پرشتاب دلار نسبت به روزهاي قبل كاسته شده ولي بنظر ميرسد دلار درحال تثبيت قيمت بالاي 3500 تومان است، با توجه به گمانه زني ها درباره نرخ دلار در بودجه 95 نيز بنظر نميرسد دلار مجددا به نرخهاي 3200 تومان برگردد.  


 در گروه خورو؛ اقبال گذرا بابت وام 25 ميليوني خودرو اين هفته بازهم جايگزين معاملات راكد شد تا سهامداران منتظر بمانند تا تغييرات در صورت هاي مالي خودروسازان پس از فروش هاي پيش بيني نشده اخير را چگونه خواهد بود.


درگروه لاستيك سازان؛ پس از مدتها انتشار خبری مبنی بر محدود شدن واردات لاستیک طی بخشنامه سازمان توسعه تجارت ایران سبب اقبال به گروه لاستيكي در بورس درهفته قبل شد.


در گروه بانكي؛ اطلاعیه افزایش سرمایه بانک پارسیان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها هفته گذشته روی کدال نشست تا سرمايه سهامداران اين بانك 50 درصد افزايش يابد و شرايط برای گشايش نماد اين بانك پس از متوقف شدن در تيرماه مهيا شود.  


در گروه قندي؛ پس نزديك به دوماه يكه تازي اين هفته طوفان عرضه ها را شاهد بودند و در اين ميان فقط قند قزوين بود كه حتي با قانون گره 15 درصدي نيز هيچ عرضه اي نداشت و صف خريدش بيشتر و بيشتر هم شد. حضور سفته‌بازان از قديم در اين گروه مشهود بوده. در اين گروه بنياد درحال خروج كامل از قزوين و قچار است و بلوكهاي مديريتي را در آذرماه روي ميز فروش قرار مي دهد هنوز به طور كامل مشخص نيست آيا اين يك معامله درون گروهي با خريدار مشخص خواهد بود يا بنياد قصد خروج كامل از صنعت قند وشكر را دارد.


در گروه شيميايي؛ برخي نمادها بطور كاملا نامحسوس رشدهاي خوبي را رقم زده اند و تحركاتي مثبتي در گروه مشاهده ميشود از صعود پاكسان به بالاي 300 تومان گرفته تا تشكيل صف هاي خريد براي شفارس و شكلر. حتي نماد تازه وارد شليا هم بعد از تقسيم سود 10 توماني در مجمع ضمن قيمت خوردن مناسب در روز بازگشايي صف خريد هم تشكيل داد.


در گروه پالايش؛ هفته را خوب شروع کردند حتی شاوان به بالای 900 تومان هم رسید ولی آخر هفته صعودشان را پس دادند.


در گروه سنگ آهن؛ سنگ آهنی ها همچنان در بدترین وضعیت تاریخ خودشان در بورس قرار دارند و عدم شفافیت داخلی در کنار کاهش قیمتها در بازارهای جهانی این رگوه را با شرایط سختی مواجه کرده است.


در گروه معدني؛ این هفته با انتشار خبری در رابطه با تصمیم دولت به بالابردن سقف تعرفه واردات ذغال سنگ با اقبال در نمادهای کشرق و کطبس مواجه بودند که رشد خوبی را بعد از مدتها به ثبت رساندند.


در گروه پتروشيمي؛ گرچه رشد دلار باعث تحرکاتی در برخی از نمادها شد ولی نرخ خوراک نقطه مجهول این گروه است در حالیکه هشتمین ماه از سال 94 را هم پشت سر می گذاریم هنوز نرخ خوراک آنها نامشخص است و هر سری عدد و رقم جدیدی اعلام میشود و همین عامل ورود سرمایه گذاران جدید به گروه را با تاخیر مواجه کرده است.


در گروه دارو؛ انتشار زمزمه هایی مبنی بر اینکه در شش ماهه دوم سال با افزایش نرخ دارو موافقت نخواهد شد گروه را به فاز خنثی برد.


در گروه ساختمان؛ هفته ای آرام و کم نوسان را داشتند که با توقف وساخت و ثنوسا برای تعدیل منفی، کل گروه بازهم به رکود وارد شد و فقط برخی تک سهمها مثل ثابد خودی نشان دادند.


در گروه لوازم خانگي؛ با انتشار پرداخت وام خريد كالاي ايراني به ميزان 10 ميليون اين گروه با اقبال موقتي مواجه شد كه دليل آن هم ابهام در چگونگي پرداخت اين وام بوده است.


در سایر گروهها؛ نظیر گروه فلزي گروه بیمه، گروه برق، حمل ونقل، گروه هلدینگی ها و سرمایه گذاری ها خثنی بوده و اتفاق قابل ذکری رخ نداد.

پیروز باشید، پایدار و سربلند - بورس نگار ...
 ++++++++++++++++
جهت عضویت در کانال تلگرامی بورس نگار روی لینک زیر کلیک و سپس گزینه Join را بزنید:

https://telegram.me/boursenegar_ir

++++++++++++++++++

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان