کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بسته خبري بورس نگار؛ شنبه 30 آبان94 >>> از اولتیماتوم نهایی به موسسات غیرمجاز تا پاسخ قاطع ظریف به جان کری

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 7 دقيقه


بسته خبري بورس نگار؛ شنبه 30 آبان94

>>> از اولتیماتوم نهایی به موسسات غیرمجاز تا پاسخ قاطع ظریف به جان کری


اولتیماتوم نهایی به موسسات غیرمجاز
 صبح امروز شنبه ۱۶ مدیر بانکی دولتی و خصوصی با حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور جلسه ای برگزار و در آن در مورد مسائل مختلف بانکی و اقتصادی به بحث و بررسی پرداختند.
به گزارش مهر، در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله معوقات بانکی و نحوه فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و مشکلات و مخاطراتی که برای نظام بانکی ایجاد کرده اند، مطرح شد.
 در این جلسه عنوان شده است که موسسات غیرمجاز مالی دو راه در پیش دارند، یا باید تحت نظارت بانک مرکزی درآیند و مقررات و قوانین را رعایت کنند و یا اینکه تعطیل شوند.
 بر این اساس مقرر شد که هر چه سریع‌تر وضعیت موسسات مالی غیرمجاز تعیین تکلیف شود و مهلتی برای آنها در نظر گرفته می شود، زیرا ادامه فعالیت آنها به شکل فعلی ضربه به نظام بانکی است و اخلال در فعالیت‌های مالی کشور به‌وجود می آید.


نیویورک‌تایمز: عربستان، داعش سفید است
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» را «داعش سیاه» و عربستان را «داعش سفید» دانسته است.  روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز جمعه در گزارشی عربستان را پدر داعش و همسان با این گروه تروریستی دانسته و در تشبیه این دو به هم نوشته: «عربستان همان داعشی است که خودش ساخته است.»   
   به گزارش فارس در ابتدای یادداشت آمده: «داعش سیاه، داعش سفید. اولی، گلو می‌برد، می‌کشد، سنگسار می‌کند، آثار مشترک بشری را تخریب می‌کند و آثار باستانی و زنان را تحقیر می‌کند. دومی، لباس‌های بهتری پوشیده و مرتب‌تر است، اما همین کارها را انجام می‌دهد.»    رویکرد دوگانه غرب، در تقابل با این دو پدیده همزاد و همسان، نیز مورد توجه نیویورک‌تایمز قرار گرفته: «غرب در نبرد با تروریسم علیه یکی جنگ به پا می‌کند، اما به سوی دیگر دست دوستی دراز می‌کند. این مکانیسم انکار است و انکار، بهای گزافی دارد.» وهابیت، به توصیف نیویورک‌تایمز نوعی از افراط‌گرایی است که در قرن 18، در میان قتل عام و خونریزی شکل گرفت و با هر گونه هنر، آزادی و غیره مخالف است. با این توضیف، «عربستان، همان داعشی است که خودش ساخته است.»
   این روزنامه آمریکایی در پایان با اشاره به ریشه‌های شکل‌گیری داعش می‌نویسد: «داعش، مادر دارد: حمله به عراق؛ اما پدر هم دارد: عربستان و مجموعه صنعتی - مذهبی آن.


اوباما: بسیاری از رهبران همکار با من موهايشان را رنگ می‌کنند  
 باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در جریان سفرش به مالزی با دانشجویان دانشگاه تیلور در شهر کوالالامپور مالزی دیدار کرد. یکی از این دانشجویان تلاش کرد تا از اوباما سوالی درباره چگونگی بر طرف کردن اختلافات میان نسلهای قدیم و جدید بپرسد. با این حال او در اول سوالش حرفی غیر منتظره را مطرح کرد.
 به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ای.بی.سی، این دانشجو حرفی را زد که به یکباره انفجار خنده حضار در این سالن را در پی داشت. او گفت: " سوالی که من می‌خواهم از شما بپرسم این است، از آنجایی که خود شما به سرعت در حال پیر شدن هستید..."
 اوباما بعد از اتمام سوال این دانشجو گفت: اولین چیزی که من از جوانان می‌خواهم این است که من را پیر خطاب نکنند! شما من را با گفتن این حرف ناراحت می‌کنید!
 اوباما که در آخرین مرحله از سفر هفت روزه‌اش وارد مالزی شد در ادامه توضیحش اظهار کرد: همه ما پیر می‌شویم. وی در عین حال اذعان کرد به این که به شکلی قابل توجه ظاهرش به نسبت زمانی که در سال 2008 وارد ریاست جمهوری شده شکسته‌تر شده.
 وی ادامه داد: اگر چه من به شما می‌گویم که موهایم را رنگ نمی‌کنم اما بسیاری از رهبران همکار با من این کار را می‌کنند. من البته به شما نمی‌گویم چه کسانی اما آرایشگرانشان می‌دانند.


ظریف به کری گفت «اگر ما به عراق کمک نمی‌کردیم، داعش با شما از بغداد تماس می‌گرفت»
مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: ترکیه در سوریه با همه توان خود علیه بشار اسد کار می کند اما ما روابط دوستانه خود با سوریه را حفظ کرده ایم و این سیاست را با وجود اختلاف دیدگاه در خصوص سوریه ادامه می دهیم.
 علی اکبر ولایتی در مصاحبه ای با روزنامه السفیر به پاسخ جالب ظریف به وزیر خارجه امریکا در رابطه با داعش اشاره کرد.

 به گزارش «انتخاب»، مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: اگر ما به بشار اسد کمک نمی کردیم، و دمشق را رها می کردیم، تاکنون سقوط کرده بود و اوضاع سوریه بسیار بدتر از اوضاع لیبی می شد. آنها برنامه تقسیم سوریه به پنج کشور را داشتند همان طور که رویای تقسیم عراق به سه کشور را در سر می پروراندند. ما در مقابل این برنامه ها ایستادیم و با صراحت می گویم که اگر این موضع ایران نبود دمشق و بغداد تاکنون فروپاشیده بودند.

 مشاور رهبر معظم  انقلاب اضافه کرد: در یکی از مراحل مذاکرات هسته ای ، محمدجواد ظریف و جان کری ملاقات کردند. جان کری به آقای ظریف گفت: ما می دانیم که شما به دولت عراق کمک می کنید و آقای ظریف پاسخ داد: بله ، درست است و اما اگر ما دست به این اقدام نمی زدیم، داعش با شما به جای موصل از طریق تلفن های بغداد تماس می گرفت.

 ولایتی تصریح کرد:  داعش قصد داشت که بغداد و چه بسا دمشق را هم اشغال کند اما هرگز نگفته است که برنامه ای برای مقابله با اسراییل دارد. معنای آن ، این است که اسراییل بر بغداد و دمشق سیطره پیدا می کرد و اگر ایران به یمن کمک نمی کرد، صنعا تاکنون به دست مهاجمان سقوط کرده بود. مبالغه نیست اگر بگویم که ایران اکنون ستون فقرات منطقه و جهان اسلام است.


اشتباه‌استراتژیک‌اصولگرایان با حذف‌لاریجانی
یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با انتقاد از فعالیت ضعیف احزاب در کشور به ارزیابی از عملکرد اصولگرایان و اصلاح طلبان و اعتدالیون پرداخت.
 غلامعلی جعفرزاده با بیان این‌که «فکر می‌کنم مجموعه جریان‌هایی که در مجلس حضور دارند اکنون مقبولیت چندانی ندارند»، افزود: زیرا مردم بخشی اعظمی از مشکلات را به تندروها مخصوصا تندروهای منتسب به راست نسبت می‌دهند. معتقدم اگر این‌ها همکاری داشتند شاید مشکلات کمتر می‌شد، البته تا زمانی که احزاب قوی بوجود نیاید این مشکلات وجود دارد؛ اگرچه خوب بود اگر احزاب شکل می‌گرفتند گرچه بعید می‌دانم تا چند سال آینده در کشور این اتفاق بیفتد.

 به گزارش خبرآنلاین، وی تصریح کرد: در خصوص فعالیت احزاب معتقدم تا حدودی قوانین موجود سختگیرانه و سلیقه‌ای است. از طرف دیگر احزاب به صورت جدی نمی‌توانند ورود کنند و با این همه محدودیت‌ها و خط قرمزها و ... طبیعتا دچار مشکل می‌شوند.

 وی همچنین اظهار کرد: فعالیت نمایندگان در مجلس این‌گونه است که عمدتا در شهرستان‌ها مردم بر اساس سلایق فردی ارزیابی می‌کنند خیلی هم به گروه، جناح و حزب ربطی ندارد در واقع کمتر نوع نگاه سیاسی‌شان دخیل در انتخابات خواهد بود.

 این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان این‌که «متاسفانه گروه‌ها از جریان‌سازی فقط درگیری و تشنج را یاد گرفته‌اند»، گفت: هیچ کدام از این گروه‌ها یاد نگرفته‌اند که وفاق، دوستی و محبت را می‌توانند به جامعه تزریق کنند؛ لذا آن‌چه که الان وجود دارد یک اختلاف شدید در داخل همه این گروه‌هاست.

 وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جریان‌های موجود از جمله اصولگرا، اصلاح طلب و یا جریان موسوم به اعتدال خاطرنشان کرد: در مورد اصولگرایان با این روندی که دارند بعید می‌دانم به یک وفاق و توافقی برسند مخصوصا که زمزمه‌های حذف لاریجانی را هم دارند و این مساله به آن‌ها ضربه خواهد زد و این یک اشتباه بزرگ تاکتیکی است که اصولگرایان لاریجانی را از لیست خودشان خارج کنند. یک بخش از مساله حذف لاریجانی انتقادی است که از عملکرد وی دارند.

 وی یادآور شد: در مورد جناح اصلاح طلبان هم این احتمال وجود دارد که در زیر یک پرچم جمع شوند و همچنین اعتدالیون که فکر می‌کنم می‌توانند مجموعه یکپارچه‌ای را جمع کنند.

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان