کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بسته خبري چهارشنبه 18 آذر94 >>> از استقرار سامانه موشکی «اس 400» در قطب شمال تا رونمایی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین ناوشکن آمریکایی+عکس

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 10 دقيقه


بسته خبري چهارشنبه 18 آذر94

>>> از استقرار سامانه موشکی «اس 400» در قطب شمال تا رونمایی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین ناوشکن آمریکایی+عکس

 

XX  سامانه های اس ۴۰۰ روسیه سر از قطب شمال درآوردند
نشریه انگلیسی «دیلی اکسپرس» در گزارشی به حضور گسترده ادوات نظامی روسیه در قطب شمال بعد از پایان جنگ سرد اشاره کرد و نوشت: روسیه کار استقرار انبوه سخت افزار، ادوات و پرسنل نظامی خود را در پایگاه‌های نظامی‌اش در قطب شمال به پایان رسانید ، اقدامی که به مثابه احیا قدرت این کشور در منطقه مورد مشاجره بوده و چنین حجم جابجایی نظامی در این منطقه تاکنون بعد از خاتمه جنگ سرد مشاهده نشده.بر اساس این گزارش، نیروها، جنگنده‌ها، کشتی‌ها و ادوات زرهی روسیه اینک وارد ۶ پایگاه نظامی این کشور در قطب شمال شده‌اند و در اقدامی قابل توجه دو سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ که مشابه آن‌ها اینک در سوریه فعال می‌باشد، در قطب شمال مستقر شده است.  
یک منبع نظامی روسیه در ستاد کل نیروهای مسلح این کشور اعلام کرد که سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ در منطقه نوایازملیا و بندر یوکاتین در اقیانوس منجمد شمالی مستقر شده‌اند. در شرق و در جزیره ورانگل و کیپ اشمیت در چوکوتکا نیز نیروهای روسی اینک آماده حمله می‌باشند. همچنین دیگر پایگاه‌های روسیه در غرب قطب شمال چون نوایا و فرانتزجوزفلند به ادوات نظامی مجهز شده‌اند. دیلی اکسپرس نوشت: «ولادیمیر پوتین» ، رییس جمهور روسیه اینک در سوریه و در پایگاه‌های هوایی و دریایی عرض اندام می‌کند و مواضع داعش را هدف می‌گیرد . اقدام این کشور در اعزام نیرو و تجهیزات به قطب شمال  نشان از آمادگی این کشور در استقرار نظامی در ۴ گوشه قاره آسیا دارد. اقدامی که چالشی نظامی هم برای واشنگتن و هم پکن محسوب می‌شود.
در خاتمه این گزارش آمده : مسکو امید دارد ایجاد پایگاه نظامی در نزدیکی سواحل آمریکا  به این کشور  در هرگونه رویارویی نظامی با آمریکا برتری ‌بخشد. روسیه رزمایش‌هایی را در سال جاری در قطب شمال برگزار کرد. این کشور در پی ایجاد شبکه‌ای از تاسیسات دریایی در منطقه متشکل از زیردریایی‌ و ناو‌ به عنوان راهبرد نظامی این کشور تا سال ۲۰۲۰ است. روسیه اینک پایگاه‌های نظامی را شرق اروپا و آسیای مرکزی چون گرجستان، بلاروس، قزاقستان و ویتنام برپا داشته است.


XX  العبادی خواستار دخالت ناتو برای خروج نظامیان ترک از عراق
 «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق خواستار دخالت ناتو برای عقب نشینی نیروهای نظامی ترکیه از شمال عراق شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، بر اساس این گزارش، العبادی در این ارتباط تصریح کرد: ناتو باید از اختیارات خود استفاده کرده و نظامیان ترک را وادار به عقب نشینی از شمال عراق کند. از سوی دیگر، «سعد الحدیثی» سخنگوی نخست وزیری عراق ضمن ابراز تأسف از ادامه حضور نظامی ترکیه در عراق اظهار داشت: در صورت ادامه حضور نیروهای نظامی ترکیه در عراق، موضع خود را تشدید و گزینه های قاطعانه ای را اتخاذ خواهیم کرد. وی همچنین اظهار داشت: اگر راهکارهای قانونی منجر به خروج ترکیه از خاک عراق نشود، آنگاه بغداد گزینه های دیگری را در اختیار داشته و برای دفاع از حاکمیت ملی خود از آنها استفاده خواهد کرد.


XX  نماینده آلمانی: عربستان تحریم اقتصادی شود
به نوشته روزنامه دویچه وله، آنتون هوفرایتر رئیس فراکسیون پارلمانی حزب سبزهای آلمان از غرب خواست که اِعمال تحریم های اقتصادی علیه عربستان را مد نظر قرار دهند.
هوفرایتر در مصاحبه با روزنامه ساربروکر سایتونگ چاپ آلمان گفت: عربستان سعودی نَه تنها کشوری دیکتاتور است و در آن مخالفان شدیداً سرکوب و گاه کشته می شوند، بلکه این کشور از گروه های اسلام‌گرای (افراطی) در سراسر جهان حمایت مالی کلان می کند.
هوفرایتر گفت: علاوه بر لزوم استفاده از عربستان برای حل مناقشات کشورهای عربی، باید برای تغییر سیاست ها و رفتارهای مقامات سعودی با آنها مذاکره کرد.هوفرایتر افزود: اگر مقامات سعودی تغییری در سیاست ها ورفتارهای خود ندهند، غرب باید با جدیت به بررسی مساله تحریم اقتصادی عربستان بپردازد.
زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون آنگلا مرکل صدر اعظم و توماس اوبرمن رئیس فراکسیون پارلمانی حزب سوسیال دمکرات آلمان نیز اوایل هفته کنونی از عربستان انتقاد کردند و درباره حمایت مالی آل سعود از "اسلامگرایان" افراطی آلمان هشدار دادند.


XX  استقرار زیردریایی روسیه در سواحل سوریه
زیردریایی روسی مجهز به موشک های کروز در دریای مدیترانه نزدیک سواحل سوریه مستقر شد.یک فروند زیردریایی روسیه مجهز به موشکهای کروز وارد بخش شرقی دریای مدیترانه و نزدیک مرزهای سوریه شد. شبکه تلویزیونی الحدث  گزارش داد: زیردریایی روسی مجهز به موشک های کروز در دریای مدیترانه نزدیک سواحل سوریه مستقر شد. خبرگزاری اینترفاکس روسیه با اعلام این خبر به نقل از یک منبع روس گفت: این زیردریایی مجهز به موشک هایی شبیه موشک هایی است که ناوگان دریایی روسیه در دریای خزر از آنها برای هدف قرار دادن مواضع داعش استفاده کرده بود.


XX  داووداغلو: آماده تحریم روسیه هستیم
 «احمد داووداغلو» نخست وزیر ترکیه در سخنانی اعلام کرد آنکارا آماده است تا روسیه را در صورت لزوم تحریم کند. به گزارش مهر به نقل از پایگاه النشره، «احمد داووداغلو» نخست وزیر ترکیه امروز سه شنبه با اشاره به تحریم های اقتصادی مسکو علیه این کشور تصریح کرد: آنکارا نیز آمادگی دارد تا در صورت نیاز تحریم هایی را علیه مسکو وضع کند. بر اساس این گزارش، وی در این ارتباط تصریح کرد: دولت ترکیه اخیرا سلسله اقداماتی را که می توان علیه مسکو انجام داد، مورد بررسی قرار داده اند و ممکن است اعمال تحریم یکی از گزینه ها باشد. نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه آنکارا از هرگونه گفتگو با مسکو استقبال می کند، اظهار داشت: اگر روسیه از تأمین انرژی مورد نیاز ترکیه خودداری کند، آنکارا قادر به جایگزینی منابع تأمین انرژی خود است. داووداغلو همچنین بدون توجه به اقدامات تنش آفرین ترکیه در منطقه، در سخنانی تعجب برانگیز مدعی شد: در صورت ادامه خصومت های ایران علیه ترکیه، روابط میان دو کشور آسیب جدی خواهد دید. وی همچنین ضمن ابراز تمایل برای سفر به بغداد در سریع ترین وقت ممکن، مدعی شد: نیروهای نظامی ترکیه به منظور مقابله با داعش وارد شمال عراق شده اند. این اظهارات در حالی مطرح می شود که ترکیه با اعزام نیروهای نظامی به خاک عراق بدون هماهنگی با دولت این کشور، حاکمیت ملی آن را نقض کرده است.


XX  رونمایی از پیشرفته‌ترین ناوشکن آمریکایی
 بزرگترین ناوشکن که تا به حال برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده، روز گذشته از مسیر رود کِنبک در ایالت مِین، رهسپار اقیانوس شد. به گزارش فرارو؛ ناوشکن یو‌اس‌اس زوموالت، غولی 185 متری و 15000 تنی است که پیش از آنکه در سال آینده به ناوگان ایالات متحده بپیوندد، بناست دوره‌ای را به صورت آزمایشی در دریا بگذراند.
 قیمت تمام شدۀ این ناوشکن، 4.4 میلیارد دلار بوده است و کاپیتان جیمز کِرک، ناخدای کشتی، می‌گوید که ناوشکن زوموالت نهایتاً رهسپار اقیانوس اطلس خواهد شد. او می‌گوید: "ما خیلی هیجان داریم که زوموالت را در عمل ببینیم. برای خدمه و همۀ آنهایی که در طراحی، ساخت و آماده‌سازی کشتی فوق‌العاده سهیم بوده‌اند، این لحظه لحظۀ بزرگی است."
  قابلیتهای رادارگریزی زوموالت چنان پیشرفته است که روی صفحۀ رادار به شکل یک شناور کوچک، در حدود اندازۀ یک قایق ماهیگیری، دیده می‌شود. این ناوشکن حدود 33 متر طویل‌تر و 6.5 متر عریض‌تر از کلاس فعلی ناوشکن‌هاست و از تسلیحات پیشرفته‌تری نیز برخوردار است. سیستم موشکی این ناوشکن که از هدایت کامپیوتری برخوردار است می‌تواند اهدافی در فاصلۀ 100 کیلومتری را منهدم کند و در نهایت به یک سلاح لیزی یا پرتابگر الکترومغناطیسی مجهز خواهد شد. تکنولوژی‌های پیشرفتۀ به کار رفته در زوموالت به این معناست که این کشتی می‌تواند با نیمی از خدمه‌ای که پیشتر برای کشتی‌ای به این بزرگی نیاز بود، عملیات کند. این کشتی به افتخار آدمیرال المو زوموالت، افسر برجستۀ نیروی دریایی آمریکا، که در سال 2000 درگذشت، نامگذاری شده است.


XX  آمریکا علیه چین اعلام شکایت کرد
 دولت آمریکا روز سه شنبه علیه چین به سازمان تجارت جهانی به علت اعمال تبعیض در دریافت مالیات از شرکت های هواپیمایی خارجی شکایت کرد.  دولت آمریکا امروز با تنظیم شکایتی نزد سازمان تجارت جهانی از این نهاد بین المللی خواست تا از دولت چین برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شرکت های هواپیما ساز آمریکا و معاف کردن شرکت های اروپایی از این مالیات توضیح بخواهد.
 به گزارش ایرنا، دولت چین از شرکت های هواپیما سازی اروپایی که در چین به تولید قطعات هواپیما می پردازند، مالیات دریافت نمی کند، در صورتی که برای شرکت بوئینگ و قطعات وارداتی از آمریکا مالیات تعیین کرده است. در حال حاضر سهم شرکت بوئینگ و رقیب اروپایی آن ایرباس در بازار هوانوردی چین تقریبا یکسان است. این درحالی است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا در دوم مهرماه امسال اعلام کرد، مقامات این شرکت از طرف یک گروه از شرکت های چینی سفارش تاریخی خرید 300 فروند هواپیما به ارزش 38 میلیارد دلار دریافت کرده اند. قرارداد امضا شده میان گروه شرکت های چینی و شرکت آمریکایی بوئینگ شامل خرید 190 فروند هواپیمای تک راهرو 737 و پنجاه فروند هواپیمای مسافربری پهن پیکر است. شرکت بوئینگ 60 فروند هواپیما نیز به صورت لیزینگ در اختیار شرکت های چینی قرار خواهد داد.
 پیش از این نیز گروهی از شرکت های چینی موسوم به CASC توافق نامه های خرید 300 فروند بوئینگ با مسئولان این شرکت آمریکایی امضا کرده بودند. شرکت بوئینگ همچنین با شرکت دولتی کوماک Comac چین توافق نامه همکاری امضا کرده و بر اساس آن متعهد شده است مرکز تکمیل هواپیماهای میان پرواز B737 را در چین احداث کند.
 شرکت ایرباس نیز از سال 2008 کارخانه مونتاژ هواپیماهای میان پرواز A320 را در منطقه تیانجین در شمال شرقی چین راه اندازی کرد، اما مسئولان این شرکت در نظر دارند مرکز تکمیل هواپیماهای عظیم A330 را نیز در خاک چین احداث کنند.


XX  هوای سرد و خشک کشور را فرا می گیرد
کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: با بررسی نقشه های هواشناسی از اواخر وقت امروز به تدریج از ناپایداری ها در شمال شرق و شرق کشور کاسته می شود و توده هوای سرد و خشک بیشتر کشور را فرا می گیرد. «کبری رفیعی» عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز چهارشنبه (فردا) با گذر یک موج تازه، بارش برف و باران در سواحل دریای خزر رخ می دهد و در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز برف می بارد.
 به گزارش ایرنا به گفته وی، این موج بارشی از بعدازظهر روز پنجشنبه این هفته از کشور خارج می شود. همچنین از امروز دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است و به دلیل وزش باد شدید، دریای عمان نیز از روز چهارشنبه متلاطم می شود. رفیعی درباره وضع هوای تهران یادآوری کرد: روز چهارشنبه در پاره ای از نقاط تهران غبار صبحگاهی خواهیم داشت و از بعدازظهر چهارشنبه وزش باد در ارتفاعات افزایش می یابد. این کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: بیشینه دمای هوای تهران امروز به هشت درجه می رسد و کمینه آن نیز به منفی یک درجه کاهش می یابد.

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان