کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

علت توقف نماد «ایران خودرو» چه بود؟ >>> ازضعف درسیستم معاملاتی تا ارائه اطلاعات بااهمیت؛ "خودرو" چه زمان بازگشایی میشود؟ // 19 بهمن94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


علت توقف نماد «خودرو» درمعاملات امروز بورس چه بود؟

>>> ازضعف درسیستم معاملاتی تا ارائه اطلاعات بااهمیت؛ "خودرو" چه زمان بازگشایی میشود؟ // 19 بهمن94
 

 
با توجه به ابهاماتی که در خصوص اطلاعات منتشر شده شرکت ایران خورو روی سایت کدال ایجاد شده است، از این مجموعه درخواست کرده ایم تا اطلاعاتی تکمیلی را به این سازمان ارئه کند و به صورت دقیق اثرات شفاف سازی که در خصوص بسته حمایتی خسارتی پژو ارائه کرده، را تعیین نمایند.

معاملات نماد معاملاتی "خودرو" که از ابتدای روز جاری با وقفه و وضعیت مجاز - محفوظ همراه شده بود در ساعات پایانی معاملات با اعلام پیغام مدیریت بازار با توجه به ابهام در اطلاعات ارائه شده، متوقف شد.  مدیریت نظارت بر ناشران بورسی در رابطه با توقف این نماد و زمان بازگشایی آن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به ابهاماتی که در خصوص اطلاعات منتشر شده شرکت ایران خودرو روی سایت کدال منتشر شده است، از این مجموعه درخواست کرده ایم تا اطلاعاتی تکمیلی را به این سازمان ارائه کند و به صورت دقیق اثرات شفاف سازی که در خصوص بسته حمایتی خسارتی پژو ارائه کرده، را تعیین نمایند. سعید محمدعلیزاده تأکید کرد: بازگشت این نماد به تابلوی معاملات بستگی به ارائه اطلاعات تکمیلی از طرف این شرکت خودروساز دارد و پس از ارائه اطلاعات درخواستی بلافاصله نماد "خودرو" بازگشایی خواهد شد.


در دقایق ابتدای معاملات روز جاری وضعیت نماد معاملاتی "خودرو" بعد از معامله 861 هزار سهم و صف خرید بیش از 200 میلیون سهمی، بدون هیچ پیغامی از طرف ناظر بازار مجاز – محفوظ شد. در همین راستا، بورس نیوز پیگیر موضوع از سوی مسئولین مربوطه شد.
مدیریت نظارت بر ناشران بورسی در این رابطه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز توضیح داد: ساعت 9 صبح روز جاری، خبری به سازمان مبنی بر وجود اطلاعات با اهمیتی از طرف شرکت ایران خودرو رسیده بود، که با توجه به مشخص نبودن آثار این اطلاعات بر عملکرد این مجموعه، وضعیت نماد را به حالت مجاز- محفوظ در آورده ایم.


محمد علیزاده در ادامه افزود: با توجه به ارایه این اطلاعات جدید و مشخص نبودن آثار آن نه تنها نماد را متوقف نکرده ایم بلکه هیچ یک از معاملاتی که در لحظات ابتدایی آغاز معاملات صورت گرفته بود، را ابطال ننموده ایم.
پس از اظهارات محمد علیزاده پیرامون درخواست شفاف سازی از ایران خودرو، لحظاتی قبل گزارش اطلاع رسانی در خصوص بسته حمایتی خسارتی پژو از طرف این شرکت روی سامانه کدال قرار گرفت گفتنی است تا قبل از برقراری تماس با این مقام مسئول، خبرنگار ما با معاونت نظارت بر ناشران سازمان بورس و ناظر بازار بورس نیز تماس گرفت، اما حسن امیری از علت بروز این اتفاق اظهار بی اطلاعی کرد و علی صحرایی نیز پاسخگوی تماس های ما این موضوع نبود. برخی از فعالان و کارگزاران بورسی نیز دلیل این توقف نماد را ضعف در سیستم معاملاتی عنوان می کردند که در تماس با مدیریت فناوری بورس موضوع وجود اختلال در سامانه معاملات تکذیب شد.

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان