کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

اعلام زمان ثبت‌نام جاماندگان دریافت یارانه نقدی >>> آغاز حذف و اضافه یارانه‌بگیران... / 23 فروردین 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

اعلام زمان ثبت‌نام جاماندگان دریافت یارانه نقدی >>> آغاز حذف و اضافه یارانه‌بگیران... / 23 فروردین 94
 

+بیشتربخوانید: چه کسانی مشمول یارانه جدید بنزینی هستند؟ یارانه بنزین نقدی یا اعتباری؟ موقتی یا دائمی؟ آبان98

 با وجود این‌که قانون بودجه سال جاری به دولت تکلیف کرده تا جاماندگان از دریافت یارانه نقدی را از فروردین‌ماه ثبت‌نام و در لیست یارانه‌بگیران قرار دهد، بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، از ابتدای سال تاکنون هیچ‌ فرد جدیدی به لیست اضافه نشده و این سازمان در حال تدوین آیین‌نامه مربوط به این موضوع است و حداکثر تا تیرماه ثبت نام آغاز خواهد شد.

در حالی که در ثبت نام مجدد از متقاضیان یارانه نقدی در فروردین‌ماه سال گذشته تعدادی از متقاضیان از ورود اطلاعات خود به لیست سازمان هدفمندی جا ماندند و در ادامه فرصت مناسبی برای ثبت نام آنها وجود نداشت، مجلس در بند «د» تبصره 20 قانون بودجه سال 1394 دولت را مکلف کرد تا از فروردین‌ماه نسبت به ثبت نام این گروه از طریق فرمانداری‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که کسب اطلاع از سازمان هدفمندی یارانه‌ها بیانگر آن است که این سازمان در حدود 20 روز گذشته از سال جاری نسبت به ثبت نام هیچ یک از جاماندگان که طبق قانون بر آن مکلف شده بود اقدام نکرده و فرد جدیدی به لیست اضافه نشده است.

بنا بر توضیحات ارائه شده طبق قانون بودجه، سازمان هدفمندی فرصت دارد در سه ماه یعنی تا حداکثر تیرماه امسال آیین‌نامه مربوط به اجرای تبصره هدفمندی را تدوین و اجرایی کند. بر این اساس این سازمان نیز اکنون در حال تدوین آیین‌نامه اجرایی برای ثبت نام جاماندگان از یارانه نقدی است و نهایتا تا تیرماه سازوکار این ثبت‌ نام تعیین و اجرایی خواهد شد. بنابراین آغاز ثبت نام حداکثر در سه ماه آینده کلید خواهد خورد.

در عین حال که ممکن است با آماده شدن آیین‌نامه مربوطه، تا یکماه آینده نیز سازمان هدفمندی نسبت به دریافت اطلاعات متقاضیان جامانده از دریافت یارانه نقدی از طریق فرمانداری‌ها اقدام کند.

+++++++++++++++

زمان آغاز حذف و اضافه یارانه‌بگیران


براساس بودجه امسال، دولت مکلف شد از فروردین ۹۴ امکان ثبت‌نام کلیه کسانی را که موفق به ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه نقدی نشده‌اند در فرمانداری‌های شهرستان‌ها فراهم نموده و از ماه بعد از ثبت‌نام نسبت به پرداخت یارانه آنان اقدام نماید.

با عنایت به تکلیف مصرح در بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور, دولت موظف است از فروردین ماه سال 1394، امکان ثبت‌نام کلیه کسانی را که موفق به ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه نقدی نشده‌اند در فرمانداری‌های شهرستان‌ها فراهم نموده و از ماه بعد از ثبت‌نام، نسبت به پرداخت یارانه آنان اقدام نماید.

به گزارش تسنیم، همچنین بر اساس تکلیف مصرح در بند "ح" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور، دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. خانوارهای پردرآمد به‌تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود.

 

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان