کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر از توزیع سود نقدی يك روز پس از مجمع خبر داد >>> تشريح پروژه هاي غديرتوسط غلامرضا سلیمانی// 22 اسفند94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>> مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر از توزیع سود نقدی يك روز پس از مجمع خبر داد

>>> تشريح پروژه هاي غدير توسط غلامرضا سلیمانی// 22 اسفند94


وب سایت بورس نگار - مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر از توزیع سود نقدی سال مالی 94 این شرکت دقیقا یک روز پس از تاریخ مجمع خبر داد. غلامرضا سلیمانی بااشاره به این مطلب که مطابق روال هر سال، مجمع غدیر قبل از عید برگزار می‌شود تا سهامداران با دست پر به تعطیلات نوروز بروند، تصریح کرد: مجمع غدیر روز 25 اسفندماه برگزار می‌شود و طی آن عملکرد یکساله این شرکت در حضور سهامداران تشریح خواهد شد.برهمین اساس، از فردای مجمع نیز سهامداران حقیقی می‌توانند برای دریافت سود نقدی خود اقدام کنند. وی به افزایش سرمایه اخیر غدیر از 3600 میلیارد تومان به 4.680 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما به مجمع، تقسیم سود معادل 50 درصد است و قصد بر این است که در سال 95، سرمایه غدیر را به 5400 میلیارد تومان از محل اندوخته برسانیم. وی خاطرنشان کرد: بامیزان تقسیم سود نقدی یادشده دیگر نیازی به دریافت پول از سهامداران حقیقی نخواهد بود.


وی معتقد است که سرمایه‌گذاری غدیر به دلیل چند رشته‌ای بودن نیاز به بزرگ‌تر شدن از حیث سرمایه دارد تا بتوانند در مذاکرات با سرمایه‌گذاران خارجی در اندازه‌های بزرگ نقش‌آفرینی کند. سلیمانی به رشد حجم پروژه‌های شرکت در سال 94 نسبت به سال 93 اشاره کرد و اظهار کرد: غدیر در سال 93 معادل 27 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داشت که در سال 94 این رقم به 37 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. وی با اشاره به این مطلب که پروژه‌های یادشده بیشتر در زمینه نفت و گاز، برق و انرژی، معدن و حمل و نقل است، گفت: بیشتر مذاکراتی که با سرمایه‌گذاران خارجی به انجام رسیده است نیز در همین بخش‌ها خلاصه می‌شود. وی تاکید کرد که غدیر قصد دارد از حوزه‌هایی که دارای مزیت نیستند خارج شود و صنایع پیشرو را در حیطه سرمایه‌گذاری خود تقویت کند.


مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر در ادامه با اشاره به اینکه پروژه‌ها اغلب به‌صورت مشترک، EPCF یا فاینانس است، افزود: این پروژه‌ها که بیشتر در حوزه نفت و گاز و انرژی است با حاشیه سود 20 تا 25 درصدی همراه است. دلیل این رقم نیز پایین بودن نرخ فاینانس است که باعث می‌شود پروژه‌های غدیر اقتصادی‌تر باشند. وی درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و تصمیمات اخیر درخصوص فرموله شدن آن گفت: در وهله نخست فرموله شدن نرخ خوراک سبب شد تا دیگر بر پایه نظر شخص این نرخ تعیین نشود و این امر موفقیت بزرگی برای وزارت نفت و مجلس به شمار می‌رود. وی افزود: براساس این فرمول با نرخ جهانی فعلی نفت قیمت خوراک معادل 5/ 8 سنت است و به طبع اگر قیمت نفت در آینده تغییر کند نرخ خوراک نیز تفاوت خواهد کرد. وی یادآور شد: مطابق قانون تصویب شده از سوی مجلس، اعمال 5/ 8 سنت برای بهای تمام شده پتروشیمی‌ها از ابتدای سال 94 است، اما اکنون اصرار می‌شود که محاسبه آن به سال 95 موکول شود. سلیمانی گفت: اگر برای سال 94 اعمال 5/ 8 سنت محقق شود، به‌طور حتم در ابتدای سال 95 با تعدیل مثبت همراه خواهیم بود.


وی به پیشنهاد تقسیم سود به میزان 485 تومان به ازای هر سهم اشاره کرد و گفت: البته این رقم پیشنهاد است و هرتصمیمی صاحبان سهام اتخاذ کنند قطعا همان رقم تقسیم خواهد شد. وی درباره شرایط بازار و نرخ دلار در سال آینده خاطرنشان کرد: امید داریم که با گشایشی که در فروش نفت ایجاد شده و آزادشدن منابع ارزی قیمت دلار نیز تک‌نرخی شود.// دنیای اقتصاد

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان