کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> معرفی برترین شرکتهای کارگزاری بورس>>>انتشارجدیدترین رتبه بندی از بهترین کارگزاران بازارسرمایه؛چندکارگزاری فعال دربورس داریم؟//6 اردیبهشت95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>  
>> معرفی برترین شرکتهای کارگزاری بورس

>>> انتشار جدیدترین رتبه بندی از بهترین کارگزاران بازارسرمایه؛ چند کارگزاری فعال در بورس داریم؟//6 اردیبهشت95
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>  

 

وب سایت بورس نگار - هر ماهه شرکت بورس اوراق بهادار تهران اقدام به انتشار آماری از شرکتهای کارگزاری بورس کرده و طی آن شرکتها را از لحاظ تعداد دفعات، ارزش معاملات الکترونیکی و معاملات غیر الکترونیکی رتبه بندی می نماید در ادامه جدیدترین رتبه بندی از کارگزاران بورس در ماه گذشته را ملاحظه خواهید نمود.

 

106 شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه طی معاملات فروردین ماه سال جاری بر مبنای فاکتورهایی همچون دفعات معامله، ارزش معاملات الکترونیکی و عادی در گزارش منتشر شده توسط شرکت بورس مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود که چه شرکتهایی بیشترین و کمترین تعداد از فاکتورهای مذکور را به خود اختصاص می دهند.


از نظر تعداد دفعات معامله؛ کارگزاری آگاه اول است کارگزاری بانک کشاورزی دوم
بر اساس اين گزارش، از نظر تعداد دفعات معامله شرکت کارگزاری آگاه با 53 هزار و 782 دفعه معامله رتبه اول را به خود اختصاص می دهد و بعد از آن شرکت های کارگزاری بانک کشاورزی با 49 هزار و 568 دفعه معامله و کارگزاری فارابی با 48 هزار و 1298 دفعه معامله در این جدول قرار می گیرند.


از نظر ارزش معاملات الکترونیکی؛ کارگزاری مفید اول است کارگزاری آگاه دوم
بر اساس اطلاعات موجود، از نظر ارزش معاملات الکترونیکی نیز بیشترین مقدار در شرکت کارگزاری مفید و توسط معامله گران آنلاین این شرکت کارگزاری رقم خورده است. چرا که بیش از 21 درصد از کل ارزش معاملات الکترونیکی معادل هزار و 644 میلیارد ریال به این شرکت اختصاص دارد. بعد از آن شرکت های کارگزاری آگاه، فارابی، مبین سرمایه، بانک کشاورزی، بانک پاسارگاد و تدبیران فردا قرار می گیرند.


 از نظر ارزش معاملات عادی و غیر الکترونیکی؛ کارگزاری بانک پاسارگاد اول است و کارگزاری بانک رفاه دوم
در خصوص ارزش معاملات عادی و غیر الکترونیکی نیز شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد با برخورداری بیش از سه هزار و 158 میلیارد ریال از ارزش معاملات فروردین ماه امسال در جایگاه اول جدول قرار می گیرد. این مجموعه کارگزاری چهار درصد از ارزش معاملات عادی را به خود اختصاص داده است. علاوه براین، در این رتبه بندی شرکت های کارگزاری بانک رفاه کارگران و آگاه هر کدام با اختصاص حدود سه درصد ازکل ارزش معاملات عای در جایگاه های بعدی قرار می گیرند. همچنین شرکت های کارگزاری حافظ، اشخاص سهام، بهگزین، صبا تأمین، شهر، مفید در این رتبه بندی جای می گیرند.

++++ بیشتر بخوانید: >>معرفی پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ایران


68 درصد از کل ارزش معاملات متعلق به 38 شرکت کارگزاری است.
در پایان این گزارش می افزاید، از میان 106 شرکت کارگزاری فعال در بورس 68 درصد از کل ارزش معاملات متعلق به 38 شرکت کارگزاری است. همچنین توجه به این نکته ضروری است که از ذکر نام شرکت های کارگزاری که کمترین دفعات معاملات، ارزش معاملات عادی و الکترونیکی به آنها اختصاص دارد، به دلیل عمر کوتاه فعالیت خودداری شده است.

 

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان