کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

در جلسه معارفه پتروشیمی مبین چه گذشت؟ ... / 25 فروردین 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

در جلسه معارفه پتروشیمی مبین چه گذشت؟ ... / 25 فروردین 94

 

جلسه معارفه شرکت پتروشیمی مبین، به منظور تشریح وضعیت فعلی شرکت و روند فعالیت‌های آتی و نیز پاسخ به سوالات سرمایه‌گذاران روز یکشنبه در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

در جلسه معارفه پتروشیمی مبین برای ورود به بورس، علی نیازی، مدیر مالی پتروشیمی مبین با تشریح ریسک‌های این شرکت و همچنین اظهار این مطلب که پتروشیمی مبین قرارداد 25 ساله با مشتریان خود دارد و به همین دلیل از لحاظ فروش هیچ مشکلی نخواهد داشت، گفت: بازار فروش مبین به‌صورت نقدی است و با قراردادهای بلندمدت محصولات خود را به فروش می‌رساند.
وی با اشاره به اینکه مشتریان شرکت تضمین شده‌اند، افزود: پتروشیمی‌های جم، آریا ساسول، نوری، پارس، پردیس، مهر و مروارید از جمله مشتری‌های ثابت مبین هستند.
وی اضافه کرد: مبین مشتری دائم دارد که نرخ فروش برق آنها 150 تومان به ازای هر کیلو‌وات ساعت است و قرارداد آنها دلاری و با ارز مبادلاتی است. وی ادامه داد: این قراردادها از سال 89 بسته شده و تاکنون افزایش قیمت نداشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه در همین حال قرارداد فروش مبین سالانه است و نرخ‌ها توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی و یا توافق طرفین تعیین می‌شود، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ذی‌نفع در قیمت‌گذاری محصولات نیست.
وی اضافه کرد: پتروشیمی مبین در سال 93 به ازای خوراک 87 ریال و به ازای سوخت 83 ریال دریافت کرده و در سال 94 نیز مفروضات شبیه سال 93 در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه از سال 89 تا پایان سال 92 هیچ افزایش قیمتی وجود نداشته و هرگونه افزایشی در قیمت‌ها ناشی از تغییرات قیمت دلار بوده است، گفت: مبین با سرمایه 14 هزار و 252 میلیارد ریال بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی در کشور است که تامین‌کننده برق و تمامی یوتیلیتی‌های موردنیاز واحدهای فاز یک پتروشیمی در منطقه اقتصادی انرژی پارس به‌حساب می‌آید. در این جلسه شمیم، مدیرعامل پتروشیمی فجر و رئیس هیات‌مدیره پتروشیمی مبین نیز با اشاره به اینکه مبین در عسلویه و فجر در ماهشهر از ویژه‌ترین پتروشیمی‌های دو منطقه هستند، افزود: تا 3 ماه آینده سهام پتروشیمی فجر نیز در بورس عرضه خواهد شد. وی گفت: با اتفاقات اخیر و برنامه‌های در دست اجرا نه‌تنها ظرفیت خالی پتروشیمی مبین پر خواهد شد، بلکه طرح‌های توسعه نیز برای آن باید در نظر گرفت.
امیرحمزه مالمیر، معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس اوراق بهادار در این جلسه عرضه سهام مبین را منوط به کشش بازار دانست و گفت: با وجود صحبت‌های اولیه و مقدمات انجام کار، اما هنوز زمان عرضه مشخص نیست.سهام پتروشیمی مبین به‌عنوان چهارصد و نودمین شرکت پذیرفته شده در بورس با نماد «مبین» به زودی در بورس عرضه خواهد شد.

دنیای اقتصاد

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان