کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> در مجمع "رکیش" چه گذشت؟ >>> تشریح اهداف، برنامه ها و قراردادهای جدید «رکیش» در مجمع سهامداران شرکت کارت اعتباری ایران کیش // 8 تیر95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 6 دقيقه


>> در مجمع "رکیش" چه گذشت؟

>>> تشریح اهداف، برنامه ها و قراردادهای جدید «رکیش» در مجمع سهامداران شرکت کارت اعتباری ایران کیش// 8 تیر95


اخبار بورس تهران - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت کارت اعتباری ایران کیش با حضور اکثریت صاحبان سهام برگزارشد. دراین مجمع صورت‌های مالی سال 94 شرکت با موافقت سهامداران تصویب شد. همچنین موسسه حسابرسی هوشیار بهمند به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی بهمند به‌عنوان بازرس علی‌البدل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در سال 95 انتخاب شدند.


تقسیم سود سهامداران دستور کار دیگر مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش بود که در نهایت با تقسیم 350 ریال به ازای هر سهم از سود انباشته پایان دوره موافقت شد.در این جلسه روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای چاپ آگهی‌ها و اطلاعیه‌های شرکت کارت اعتباری کیش برگزیده شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش، مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران این شرکت با حضور علیرضا لگزائی رئیس هیات‌مدیره، صادق فرامرزی مدیرعامل، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان به‌عنوان ناظر اول، نماینده شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به‌عنوان ناظر دوم، حسابرس و بازرس قانونی این شرکت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حضور 50/ 92 درصدی سهامداران شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش رسمیت یافت. در این مراسم مدیرعامل ایران کیش گفت: فعالیت این شرکت از سال 1382 با ماموریت صدور و ارائه خدمات کارت اعتباری به بانک‌های ایران آغاز شد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مردادماه 1386 با تایید صلاحیت‌ها و فعالیت‌های شرکت مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) را به شرکت اعطا کرد.وی گفت: خوشبختانه دراسفندماه 1390 هیات پذیرش بورس و اوراق بهادار با پذیرش شركت کارت اعتباری ايران كيش در بورس تهران- بازار دوم موافقت کرد و این شرکت توانست فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کند.


فرامرزی با اشاره به اینکه در سال 93 تا نیمه دوم سال با یک کاستی در نصب دستگاه‌ها مواجه شدیم، گفت: این کاستی با تلاش مضاعف همکاران و افزایش تعداد نصب در نیمه دوم سال جبران شد. همچنین در سال 93 شرکت با کاهش عمده درآمد ناشی از تعدیل کارمزد شاپرک مواجه شد که با افزایش در تعداد دستگاه‌های منصوبه بخش عمده‌ای از این تعدیل درآمد جبران شد. همچنین در سال 94 سرمایه این شرکت با افزایش 100 درصدی به یک‌میلیارد و 310 میلیون ریال افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در سال 94 تعداد 912 نفر در شرکت کارت اعتباری ایران کیش فعالیت کردند گفت: سطح تحصیلات شاغلان این شرکت نسبت به سال 93 بین 2 تا 3 درصد افزایش یافت.فرامرزی از افزایش درآمد عملیاتی شرکت از 120 میلیارد تومان به 190 میلیارد تومان در سال 94 خبرداد و گفت: «درآمد عملیاتی» و «سود عملیاتی پایه هر سهم» این شرکت در سال 94 به ترتیب 58 درصد و 65 درصد رشد داشته است. مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی را در سال گذشته ماهانه حدود 12 درصد عنوان کرد و گفت: نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به GDP (تولید ناخالص داخلی) در سال 94 سیر صعودی داشت این درحالی است که هنوز آثار دوران پس از تحریم‌ها بر این صنعت تاثیر گذار نبوده و تمام این رشدها به تبع اقدامات داخلی شرکت بوده است. فرامرزی با بیان اینکه 8 درصد تراکنش‌های صنعت در سال 94 مربوط به شرکت کارت اعتباری ایران کیش بوده است گفت: در سال 94 بیش از 248هزار دستگاه پوز توسط این شرکت نصب شده است.


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال گذشته بیش از 160 هزار دستگاه به دلیل مشکلات نرم افزاری دستگاه‌های‌هایپرکام در سطح بین‌المللی غیرفعال شد و شرکت را با بحران مواجه کرد، اما خوشبختانه با تشکیل تیم‌های مدیریت بحران طی 45 روز مرحله نخست بحران و طی 2 ماه و نیم کل بحران از شرکت منتزع و برطرف شد. در حالی که توانستیم مشکل 160هزار دستگاه را برطرف کرده و ظرفیت نصب ماهانه 30 هزار دستگاه فعلی را حفظ کنیم. وی با اشاره به اینکه سند راهبرد شرکت و برنامه‌ریزی اجرایی برای سال 95 نهایی شده است تصریح کرد: در سال جاری اجرای 20 پروژه توسط شرکت آغاز شده که تا پایان امسال تکمیل و اجرایی خواهند شد و منجر به افزایش بهره‌وری برای شرکت می‌شود.


مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در بخش دیگری از اظهاراتش به برنامه‌های آینده شرکت اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا به تناسب کشش بازار سهم درگاه‌های اینترنتی و پایانه‌های فروش این شرکت در بازار افزایش یابد و تنوع محصولات و کیفیت آنها در بازار روند صعودی داشته باشد. همچنین طراحی و پیاده‌سازی طرح‌های خدمات پرداخت نوین از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال جاری است.

++ تکمیلی >>>

با ایفای تعهدات پیش از موعد ، قراردادهای جدید"رکیش" در راه است؟

 "رکیش" در حالی طی نامه ای مورخ 93.09.19 از انعقاد قراردادی با بانک تجارت با حجم 200 هزار دستگاه پایانه فروش جهت بازاریابی و نصب و اجاره خبر داده بود که این قرارداد همانطور که در جلسه مجمع عادی سالیانه سال مالی 94 نیز به آن اشاره شد، زودتر از زمان تعیین شده به اتمام رسید. آخرین شنیده ها حکایت از آن دارد که قرارداد شرکت کارت اعتباری ایران کیش با بانک تجارت پیش از موعد مقرر به اجرا درآمده و به اتمام رسیده است.

 

به گزارش بورس نیوز، "رکیش" در حالی طی نامه ای مورخ 93.09.19 از انعقاد قراردادی با بانک تجارت با حجم 200 هزار دستگاه پایانه فروش جهت بازاریابی و نصب و اجاره خبر داده بود که این قرارداد همانطور که در جلسه مجمع عادی سالیانه سال مالی 94 نیز به آن اشاره شد، زودتر از زمان تعیین شده به اتمام رسید و بر همین اساس آخرین شنیده ها پیرامون این مجموعه بورسی حاکی از آن است که با توجه به اجرای زودتر از موعد این قرارداد، بانک تجارت در نظر دارد با انعقاد قرارداد دیگری به حجم 50 هزار دستگاه و شاید تعدادی بیشتر، با "رکیش" ادامه همکاری دهد.

 

همچنین با توجه به سیاست مدیریت شرکت کارت اعتباری ایران کیش در راستای اجرای سیاست افزایش سهم بازار، گویا مذاکراتی نیز با برخی بانک ها و موسسات مالی دیگر در جریان است که می تواند منجر به افزایش سهم بازار و درآمدزایی این شرکت فعال در حوزه PSP شود که بزودی خبرهای بیشتری در این خصوص خواهیم شنید .

 

گفتنی است این شنیده ها و گمانه زنی ها در حالی پیرامون این سهم و احتمال انعقاد قراردادهای جدید و انجام مذاکرات کاری مطرح است که با توجه به روند سودآوری و پوشش قابل قبول بودجه سال مالی 94 و تقسیم سود حداکثری در مجمع صاحبان سهام می تواند اقبال سرمایه گذاران را به این سهام به همراه داشته باشد.

 

آنچنان که سهم پس از بازگشایی نماد و برگزاری مجمع صاحبان سهام و تقسیم سود با افزایش نسبی قیمت سهم و در فاز مثبت معاملات خود را در بورس از سر گرفت که خود می تواند نشان از نگاه مثبت سهامداران به این سهم بورسی را داشته باشد. در پایان، این گزارش تأکید می کند به طور قطع رفع تحریم ها و اجرایی شدن کامل برجام در جهت رفع مشکلات و موانع روابط میان شبکه بانکی داخلی با بانک های بین المللی نیز می تواند در افزایش حجم فعالیت ها و سهم بازاری "رکیش" در سطح داخلی و حتی در سطح بین المللی نیز اثر گذار باشد و به تبع آن سهام این شرکت را با اقبال خریداران رو به رو سازد.

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان