کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>بازار امروز و فردا از نگاه بورس نگار >>> سه پرسش مهم سهامداران در مجامع شركتها؛ فردا بازار چگونه خواهد بود؟ // 25 تیر95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>  

>> بازار فردا از نگاه بورس نگار >>> بازار بورس، فردا چگونه خواهد بود؟
>>> سه پرسش مهم سهامداران در مجامع شركتها

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
     


>> بازار امروز و فردا از نگاه بورس نگار >>> سه پرسش مهم سهامداران در مجامع شركتها؛ فردا بازار چگونه خواهد بود؟ // 25 تیر95

 
>> روند الاکلنگی شاخص بورس
وب سایت بورس نگار - شب شما همراهان گرامی بورس نگار بخیر، هفته گذشته سهامداران بورس تهران شاهد تداوم روند كم رمق و ضعيف بازار سهام بودند بطوريكه شاخص کل بورس با افت و خیز‌های الاكلنگي اش همچنان در بازه اي كم در مسير 73 و 74 هزار در رفت و برگشت بود. به اعتقاد کارشناسان دو عامل روزهای پایانی فصل مجامع و همچنین کمبود نقدینگی از مهم‌ترین دلایل رکود معاملاتی در روزهای اخیر است، هرچند بنظر مي رسد عامل اصلي اين ترس ورود نقدينگي به معاملات باشد و نه كم بودن آن.
بازار سهام در حالی شرایط کم‌رمقی را سپری می‌کند که در آخرین روزهای فصل مهم مجامع سالانه قرار داریم. با توجه به اهمیت شرکت‌هایی که هنوز مجامع آنها برگزار نشده، سهامداران با سه پرسش مهم در ذهن در این مجامع شرکت می‌کنند. نخست بحث اثر تغییرات مدیریتی برخی از این شرکت‌ها است. نحوه اثرگذاری رفع تحریم‌ها و عملکرد شرکت‌ها در این دوران پرسش دوم سهامداران است. همچنین، نحوه برخورد بانک مرکزی با عملکرد بانک‌ها در مجامع، سومین پرسش فعلی فعالان بورس محسوب می‌شود.

 

>> سه پرسش مهم سهامداران در مجامع شركتهاي بزرگ بورسي   
اما در حاليكه اين هفته با برگزاري مجمع شركتهاي بزرگ بورسي، فصل ترافيك مجامع به پايان خواهد رسيد ولي در شرایط کنونی سهامداران با سه ابهام و پرسش اساسي روبرو هستند:
ابهام اول اينكه همانطور كه در خبرها شنيديد، بدليل بحران فيش هاي نجومي، برخی شركتها(نظير پالايشيها و بانكيها و...) پيش از شروع مجامع با تغيير مديرعامل و يا اعضاي هيات مديره مواجه شدند كه يقينا سوالاتي كه سهامداران در مجامع درباره عملكرد يكساله از مديران جويا مي شدند بدون پاسخ باقي خواهد ماند چرا كه بديهي است مدیرعامل جدید در مقابل سوالات سهامداران در مورد وضعیت شرکت و عملکرد سال گذشته آن توان پاسخگویی کافی نداشته باشد.
ابهام دوم نامشخص بودن تاثير برجام بر وضعیت شرکت‌ها است. بنظر می‌رسد مدیران شرکت‌ها در مجامع هنوز برای نحوه اثرگذاری برجام بر وضعیت شرکت پاسخ روشنی ندارند كه اين ابهام در جلسات مجامع برگزار شده تا امروز بوفور مشاهده شده است.
ابهام سوم مجامع نیز به مجامع گروه بانکی بر‌می‌گردد. همانطور که مطلع هستيد مجامع سال گذشته اين گروه با فشار شديد بانک مرکزی در مورد تقسیم سود نقدی به ميزان حداقلي امسال هم با ابهامات زيادي همراه خواهد بود. بانك مركزي به دلایل متعددی از جمله رعایت نکردن استانداردهاي بین‌المللی، کفایت سرمایه، کنترل‌های داخلی، شفاف نبودن شان برای تقسیم سود نقدی با محدودیت‌های جدی مواجه شدند كه احتمالا امسال تشديد هم خواهد شد.


>> بازار فردا
برای فردا و در شروع آخرین هفته تیرماه و ترافیک شدید مجامع شرکتها بخصوص شرکتهای بزرگ مواجه هستیم که انتظار می رود تا روند راکد بورس تشدید شده و حجم معاملات بازهم کاهش بیشتری داشته باشد در این میان عملکرد لیدرهای این روزهای بازار یعنی خساپا و ذوب جهت دهنده بقیه بازار هستند جمع شدن صف فروش خساپا در چهارشبه این انتظار را برای فردا ایجاد کرده که روند بازار روند رو به مثبت ولی با حجم کم باشد.//پیروز باشید، پایدار و سربلند - بورس نگار ...
 ++++++++++++++++
جهت عضویت در کانال تلگرامی بورس نگار و اطلاع از مهمترین خبرهای منتشره در موبایل بر روی لینک زیر کلیک و سپس گزینه Join را بزنید:
      https://telegram.me/boursenegar_ir

++++++++++++++++++
لینکهای پیشنهادی:

 >> با محصولات آینده بازارخودرو آشنا شوید

>>  همه چيز در رابطه با قراردادهاي «جوينت ونچر» «Joint Venture»

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان