کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي >>>از تعدیل مثبت سنگین وآتی و افزایش سرمایه کگل تا شفاف سازی شلعاب و مداران// 23 مرداد95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 6 دقيقه


>> جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي

>>> از تعدیل مثبت سنگین وآتی و افزایش سرمایه کگل تا شفاف سازی شلعاب و مداران // 23 مرداد95  

 

 وب سایت بورس نگار - در این بخش نگاهی به جدیدترین گزارشات شرکتهای بورسی و فرابورسی خواهید داشت در ادامه همراه ما باشید...


 

وب سایت بورس نگار - در روزهای اخیر نمادهای «وآتی» با تعدیل مثبت، «شسینا» و «مرقام» با تعدیل منفی، «کگل» با اصلاح سود پس از افزایش سرمایه، «فجام» با انتشار گزارش‌ عملکرد 3 ماهه، «فلامی» با نخستین پیش‌بینی سال مالی 96 بر سامانه «کدال» خبرساز شدند، در این میان شفاف‌سازی «شلعاب» و «پلوله»، آمار تولید و فروش «سبزوا» و همچنین پذیره‌نویسی عمومی دو شرکت «پسهند» و «شلرد» نیز روی سامانه «کدال» قرار گرفت.

 

شفاف‌سازی «شلعاب»:
 شرکت لعابیران درخصوص متحمل شدن زیان 199ريالی به ازای هر سهم در دوره 3ماه نخست سال مالی توضیح داد: در فروردین ماه به دلیل نداشتن سفارش و پایین بودن حجم تولید متحمل زیان طی دوره مزبور شده و با توجه به اینکه سفارش‌های مشتریان عملا از خرداد ماه شروع شده، سود حاصل از فروش محصولات در این ماه نتوانسته هزینه‌های ثابت دوره را پوشش دهد اما شرکت در حال حاضر قصد تعدیل EPS را نداشته و چنانچه تا پایان مرداد ماه به این نتیجه برسد که سود مورد انتظار507ريالی پیش‌بینی شده در بودجه 95 را نمی‌تواند پوشش دهد، اقدام به تعدیل آن خواهد کرد.

 

اصلاح سود «کگل» بعد از افزایش سرمایه 25 درصدی:
در پی افزایش سرمایه 25درصدی گل‌گهر، این شرکت بورسی سود هر سهم سال مالی جاری را با سرمایه 30هزار میلیارد ريالی اصلاح و اعلام کرد. بر این اساس «کگل» اقدام به افزایش سرمایه از 24هزار به 30هزار میلیارد ريال داشته که این افزایش سرمایه 6هزار میلیارد ريالی از دو محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران بوده است. «کگل» سود 176ريالی را با سرمایه جدید پیش‌بینی کرده و در دوره 3ماهه 34ريال معادل 19درصد از این رقم را محقق کرده است.

 
تعدیل مثبت در «واتی»:
 گروه سرمايه‌گذاری آتيه دماوند پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان آذرماه 95 را با تعدیل مثبت 19درصدی به‌طور خالص مبلع 424ريال در نظر گرفته که عمده دلیل این تعدیل مثبت را در پيش‌بينی سود اوراق مشارکت عنوان کرده است. بر این اساس «واتی» اعلام کرده که رشد خالص ساير درآمدها و هزينه‌های عملياتی مربوط به پيش‌بينی سود اوراق مشارکت بوده است. همچنین شرکت در دوره 6ماه نخست سال مالی خود تنها توانست یک درصد از سود پیش‌بینی شده را محقق سازد.

 
تعدیل منفی به دنبال کاهش صادرات «شسینا» :
 صنايع شيميايی سینا در گزارش پیش‌بینی 3ماهه خود، سود هر سهم سال مالی 95را با کاهش 124ريالی نسبت به گزارش قبل، به‌طور خالص مبلغ 155ريال در نظر گرفته و در دوره 3ماه نخست سال توانسته 25درصد از این رقم را پوشش دهد. همچنین شرکت در اطلاعیه ارسالی خود بر سایت کدال علت کاهش سود پيش‌بينی شده برای سه ماهه مزبور را کاهش صادرات 5/ 58درصدی یعنی از مبلغ 700هزار و 686دلار در دوره مشابه سال گذشته به مبلغ 290هزار و 747دلار در دوره سه ماهه سال جاری عنوان کرده که این کاهش نیز عمدتا از کاهش حجم صادرات هگزامين صورت گرفته که علاوه بر از دست رفتن سود حاصل از فروش، کاهش توليد را نيز در برداشته و هزينه‌های سربار مربوط به توليد هگزامين از دست رفته را نيز به آن افزوده است.

 
دلایل تعدیل منفی «مرقام»:
ايران ارقام در گزارش عملکرد 9ماهه، سود پیش‌بینی شده برای هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریورماه 95 را با کاهش 70ريالی معادل 19درصد نسبت به اطلاعیه قبل به‌طور خالص 308ريال اعلام کرده که عمده دلایل این تغییرات را کاهش قابل ملاحظه در پيش‌بينی فروش و بهای تمام شده کالای فروش رفته دستگاه‌های خودپرداز و ساير تجهيزات و همچنین افزايش درآمد و بهای تمام شده اجاره به شرط تمليک و تجهيزات رايانه‌ای نسبت به پیش‌بینی قبلی سالانه عنوان کرده است. همچنین «مرقام» در دوره 9 ماهه مزبور توانست 160ريال معادل 52درصد از سود پیش‌بینی شده را محقق سازد.

 
تحقق 28درصدی سود «فجام»:
صنعتی جام دارو گزارش عملکرد 3ماه نخست سال جاری را با ساختن 502ريال سود معادل 28درصد از پیش‌بینی کل سال منتشر کرد، سود هر سهم سال مالی 95«فجام» با سرمایه 40میلیارد ريالی به‌طور خالص مبلغ یک هزار و 769ريال پیش‌بینی شده است.

 
اولین پیش‌بینی سال 96 «فلامی» :
 شرکت لاميران اولین پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 96 با سرمایه 60میلیارد ريال به‌طور خالص مبلغ 315ريال اعلام کرد. طبق گزارش ارسالی سود هرسهم «فلامی» برای سال مالی 95 مبلغ ۲۹۸ ریال بود. همچنین شرکت سود تقسیمی سال 96 را به ازای هر سهم مبلغ 51 ريال معادل 16درصد از کل سود پیش‌بینی شده، درنظر گرفته است.

 
آمار تولید و فروش تیر‌ماه ۹۵ «سبزوا»:
شرکت سیمان لار سبزوار آمار تولید و فروش تیر ماه ۹۵ را بر سایت کدال منتشر کرد، بر این اساس در دوره یک ماهه مزبور 67هزار و 499تن سیمان خاکستری تیپ 2 توسط شرکت تولید شده که 65هزار و 252 تن سیمان از آن معادل 96 درصد به فروش رسیده است. مبلغ حاصل از فروش آن 52میلیارد و 614میلیون ريال بوده است.همچنین درآمد حاصل از فروش سیمان مزبور توسط «سبزوا» از ابتدای سال تا پایان تیرماه رقمی معادل 511میلیارد و 39میلیون ريال بوده است.

 

شفاف‌سازی «پلوله» :
شرکت تولیدی گازلوله اقدام به شفاف‌سازی درخصوص رای تجديد نظر دادگاه مبنی بر اعلام بدهی بانکی کرد. بر این اساس مدیرعامل «پلوله» اعلام کرده: پیرو اعتراض دو بانک ملت و اقتصاد نوین نسبت به تصدیق طلب بدهی به عمل آمده، عمده آثار مالی این موضوع در دفاتر مالی سال 93شرکت منعکس شده بود. با توجه به رای اخیر میزان اضافه واریزی شرکت به بانک ملت معادل 20میلیارد و 627میلیون ريال تعیین شد. در حالی که طبق صورت طبقه‌بندی بستانکاران مبلغ 26میلیارد و 264میلیون ريال منعکس شده بود.همچنین درخصوص میزان بدهی به بانک اقتصاد نوین مبلغ 83میلیارد و 570میلیون ريال طی صورت طبقه‌بندی بستانکاران اعلام شد، در حالی‌که طبق رای اخیر این بدهی به 84میلیارد و 150میلیون ريال تغییر کرده است. به این ترتیب با درنظر گرفتن مبالغ مزبور جمعا 6میلیارد و 217میلیون ريال به‌صورت سود انباشته(کاهنده سود) در دفاتر سال مالی 95 شرکت اعمال خواهد شد.

 
اعلامیه پذیره‌نویسی عمومی دو شرکت:
 دو شرکت صنايع لاستيکی سهند و کود شيميایي اوره لردگان اعلامیه پذیره‌نویسی عمومی را در سایت کدال منتشر کردند.بر‌اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده «شلرد» افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 2هزار میلیارد ریال به‌مبلغ 4هزار میلیارد ریال، تصویب شده که بر این اساس برای تحقق افزایش سرمایه مزبور تعداد 375میلیون و 696هزار و 235سهم 1000 ریالی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. صنايع لاستيکی سهند نیز تصمیم به افزایش سرمایه از مبلغ 140 به 350 میلیارد ريال دارد که بر این اساس در نظر دارد تعداد 7میلیون و 840هزار و 213 سهم را به قیمت اسمی 1000 ریال برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه کند.

 

شفاف‌سازی «مداران» :
شرکت داده پردازی ایران به شفاف‌سازی درخصوص رشد قیمتی سهام شرکت پرداخت. بر این اساس مدیرعامل «مداران» اعلام کرده این شرکت هیچ تغییری در میزان سود پیش بینی شده اش نداشته است و همام سود قبلی به قوت خودش پابرجاست.

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان