کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>ارزيابي مدیرمالی «چكاپا» از آخرين وضعيت افزایش قیمت فروش کاغذ و تاثير تک نرخی شدن ارز بر گروه صنایع کاغذ پارس در بورس// 30 مرداد95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>ارزيابي مدیرمالی «چكاپا» از آخرين وضعيت افزایش قیمت فروش کاغذ و تاثير تک نرخی شدن ارز بر گروه صنایع کاغذ پارس در بورس// 30 مرداد95

 

وب سایت بورس نگار - نحوه فعالیت گروه صنایع کاغذ پارس با شرکت های هم گروه آن متفاوت است و به دلیل اینکه "چکاپا" تنها تولید کننده کاغذ چاپ و تحریر در کشور می باشد، شرکت های خارجی رقیب اصلی آن به شمار می رود...


شایعات و گمانه زنی هایی مبنی بر افزایش نرخ فروش کاغذ در حالی در بازار سرمایه شنیده می شود که در پی آن سهام شرکت های فعال در گروه کاغذی با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند.
در همین ارتباط، مدیر مالی گروه صنایع کاغذ پارس عنوان کرد: نحوه فعالیت گروه صنایع کاغذ پارس با شرکت های هم گروه آن متفاوت است و به دلیل اینکه "چکاپا" تنها تولید کننده کاغذ چاپ و تحریر در کشور می باشد، شرکت های خارجی رقیب اصلی آن به شمار می رود.


قاسم فدایی به افزایش نرخ فروش کاغذ اشاره کرد و ابراز داشت: در پی بروز موانع و مشکلاتی در فرایند تخصیص ارز مبادله ای به شرکت های کاغذی و نیز افزایش قیمت دلار و هزینه های مترتب با آن قیمت فروش کاغذ خارجی در داخل کشور دستخوش تغییراتی شد و افزایش یافت. در کنار آن در شرایطی که به زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نزدیک می شویم تقاضا برای کاغذ افزایش یافته و فضا برای افزایش نرخ فروش کاغذ فراهم شده است.
وی افزود: در شرایط فعلی قیمت فروش کاغذ خارجی حدود هشت درصد افزایش یافته و در این بین نرخ فروش کاغذ تولید داخل نیز به صورت ضمنی رشد داشته است که البته بخشی از آن یعنی حدود سه درصد در بودجه سال مالی جاری "چکاپا" لحاظ شده بود. بر این اساس در صورت تداوم روند افزایش قیمت ها در بازار فروش و اعمال تبعات مثبت آن بر وضعیت سودآوری این مجموعه اطلاع رسانی از طریق سامانه کدال انجام می پذیرد.

 

مدیر مالی گروه صنایع کاغذ پارس با بیان اینکه یکسان سازی نرخ ارز موجب واقعی تر شدن قیمت کاغذ در بازار فروش می شود، در این خصوص اظهار داشت: اجرایی شدن این موضوع منافعی را برای شرکت های تولید کننده کاغذ به دنبال خواهد داشت. چرا که در حالی این مجموعه بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید خود را از طریق بورس کالا با نرخ ارز آزاد تأمین می کند که وارد کنندگان کاغذ از ارز مبادله ای برای واردات این محصول استفاده می کنند. بر این اساس می توان گفت با تک نرخی شدن ارز قیمت کاغذ در بازار فروش واقعی تر می شود و توان رقابت برای تولید کنندگان افزایش می یابد.
فدایی در خصوص تعرفه واردات کاغذ نیز گفت: تقاضای داخلی برای مصرف کاغذ چاپ و تحریر سالانه 300 هزار تن می باشد که "چکاپا" حدود 15 درصد از این مقدار را تأمین می کند. علاوه بر این در خصوص سایر انواع کاغذ نیز میزان تولید در داخل کشور جوابگوی مصرف داخلی است و فعلاً دولت برنامه ای برای تعرفه واردات در نظر ندارد.


وی در خصوص وضعیت عملیاتی "چکاپا" اظهار داشت: به طور معمول وضعیت تقاضا برای محصولات تولیدی طی نیمه دوم سال بهتر می شود و تاکنون نیز وضعیت تولید و فروش محصولات نسبت به پیش بینی اولیه مناسب ارزیابی می شود. علاوه بر این همانطور که عنوان شد در صورت تداوم روند افزایشی قیمت فروش کاغذ و تک نرخی شدن ارز روند رو به رشد سودآوری تداوم خواهد یافت که البته در صورت ایجاد تغییرات با اهمیت در صورت های مالی اطلاع رسانی لازم از طریق سامانه کدال انجام می گیرد.// بورس نیوز

برچسب ها: ,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان