کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي >>>از اعلام تعدیل مثبت «فاراک» و «آ‌س‌پ» تا اعلام گزارش 6 شرکت ساختمانی دیگر //2 شهریور95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 6 دقيقه

 

>> جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي

>>> از اعلام تعدیل مثبت «فاراک» و «آ‌س‌پ» تا اعلام گزارش 6 شرکت ساختمانی دیگر //2 شهریور95

 

 وب سایت بورس نگار - در این بخش جدیدترین گزارشات از شرکتهای بورسی و فرابورسی را ملاحظه خواهید نمود در ادامه همراه ما باشید...


 در جریان انتشار گزارشات شرکتها، نمادهای«سپاها»، «چافست»، «بکاب» و «شکلر» به همراه 6نماد ساختمانی گزارش پیش‌بینی 6ماهه خود را اعلام کردند، همچنین «پارسان»، «واعتبار» با انتشار پرتفوی یک ماهه و نمادهای «سدور»، «آ‌س‌پ» «فاراک» و «مرقام» با ارائه شفاف‌سازی بر سامانه «کدال» خبرساز شدند. همچنین مجوز افزایش سرمایه «فرابورس» نیز صادر شد.

 
بررسی پرتفوی یک ماهه «پارسان»و «واعتبار»
گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری اعتبار ایران پر‌تفولیوی عملکرد یک ماهه منتهی به پایان مردادماه را منتشر کردند. بر این اساس «پارسان» در مرداد ماه اقدام به تحصیل سهام سه شرکت پتروشیمی كیان، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان و پتروشیمی جم به ارزش کل 905میلیارد و 984میلیون کرد، این در حالی است که در مدت مزبور بخشی از سهام 5 شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان و پتروشیمی جم را از سبد سهام خود خارج کرده که کل مبلغ حاصل از این واگذاری‌ها معادل یک‌هزار و 224میلیارد و 801میلیون ريال بوده که سودی حدود 957میلیارد ريال برای «پارسان» دربرداشته است.بررسی پرتفوی «واعتبار» نیز در مرداد ماه نشان از خرید 5هزار سهم سرمایه‌گذاری وثوق امین در مقابل واگذاری 14میلیون حق تقدم سرمایه‌گذاری مسکن به ارزش 2میلیارد و 466میلیون ريال دارد که از این واگذاری زیانی معادل 881میلیون ريال در پرتفوی شرکت شناسایی شده است.

 
شفاف‌ُسازی «سدور»
سیمان دورود در حالی زیان هر سهم سال مالی اسفند 95 را با 750‌درصد افزایش از 26 به 221 ریال رسانده و همچنین در دوره 3ماهه نخست سال نیز 119 ریال زیان محقق ساخته که در این راستا روز گذشته اقدام به شفاف‌سازی درخصوص این تعدیل منفی کرده است؛ دراین رابطه هوشنگ خلفوندی مدیرعامل «سدور»،عواملی چون عدم صادرات که منجر به کاهش 150هزار تن در پیش‌بینی فروش و تحویل سیمان صادراتی، قطع گاز کارخانه به دلیل بدهی معوق که منجر به افزایش زیان عملیاتی شرکت شده، شرایط رکود اقتصادی حاکم بر صنعت ساختمان، تعدیل منفی بهای فروش نسبت به بودجه و همچنین تعدیل فروش صادراتی به‌علت شرایط سیاسی و نظامی حاکم بر کشور عراق را از جمله دلایل در تعدیل منفی «سدور» عنوان کرد.

 
صدور مجوز افزایش سرمایه «فرابورس»
سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۷۵ درصدی شرکت فرابورس ایران را صادر کرد که بر این اساس سرمایه شرکت فرابورس از 40 میلیارد تومان به 70 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، 20میلیارد تومان از این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مابقی از محل اندوخته خواهد بود.

 

ارائه دلایل برای تعدیل مثبت «آ‌س‌پ»
شرکت آ‌س‌پ در حالی چند روز گذشته اقدام به ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به پایان شهریور 96 کرد که این گزارش با تعدیل مثبت 34درصدی سود هر سهم شرکت در مقایسه با سود سال قبل همراه بود، در این راستا مدیر‌عامل شرکت اقدام به شفاف‌سازی کرد و عنوان داشت که عمده تغییرات مزبور مربوط به دو پروژه برج‌های مسکونی مروارید شهر تهران و برج‌های مسکونی رشدیه تبریز بوده که بنا به پیش‌بینی صورت گرفته، 90درصد از کل پروژه‌های مروارید تا پایان سال مالی 96 و 27درصد از کل پروژه رشدیه در سال 95 و 56درصد دیگر آن تا پایان سال مالی 96 شرکت، فروش خواهد رفت که تاثیر این موضوع در تعدیل مثبت«آ‌س‌پ» لحاظ شده است.

 
تعدیل منفی «مرقام»
شرکت ايران‌ارقام ایران در حالی اولین سود سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 96 را با 9 درصد کاهش نسبت به سود سال 95، 281 ریال پیش‌بینی کرده که سود هر سهم سال مالی 95 شرکت نیز نشان از تعدیل منفی 19درصدی دارد که بر این اساس از 378ريال در گزارش قبل به 308ريال کاهش یافته است، در این راستا مدیرعامل شرکت اقدام به توضیح درخصوص این تعدیل منفی کرد و عنوان داشت که مطابق پیش‌بینی اخیر، پیش‌بینی مبلغ فروش از یک هزار و 209میلیارد ريال به یک هزار و 8میلیارد و 273میلیون ريال (معادل 17 درصد) کاهش یافته‌ که دلیل عمده آن کاهش درآمد حاصل از فروش خودپرداز‌ آ‌ی‌تی‌ام بوده است.

 
افزایش چشمگیر در پیش‌بینی سال 96 «سپاها»
شرکت سيمان سپاهان نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم منتهی به پایان شهریورماه 96 را با سرمایه 2هزار و 100میلیارد ريال به‌طور خالص مبلغ 53ريال اعلام کرده که هر چند این رقم نسبت به سود پیش‌بینی شده برای سال 95 رشد چشمگیر 1667درصدی را نشان می‌دهد اما این سود (برای سال مالی 95) با 81درصد تعدیل منفی نسبت به گزارش 9 ماهه« سپاها» روبه‌رو‌ شده است.

 
اولین پیش‌بینی 96 «چافست»
شرکت افست اولین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 96 را با تعدیل مثبت 10درصدی نسبت به پیش‌بینی سود سال95، به‌طور خالص مبلغ 949ريال اعلام کرد، همچنین پیش‌بینی سود سال 95 «چافست» نیز در مقایسه با گزارش 9ماهه ارسالی در گذشته 11درصد تعدیل مثبت نشان می‌دهد.

 
گزارش سال جدید جوشکاب يزد و نیروکلر
صنايع جوشکاب يزد و نیروکلر گزارش پیش‌بینی عملکرد سال مالی 96 را بر سایت کدال منتشر کردند، بر این اساس «بکاب» سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 96 را با سرمایه 15میلیارد و 400میلیون ريال به‌طور خالص 262ريال اعلام کرده که در مقایسه با سود سال قبل 8درصد کاهش نشان می‌دهد، این در حالی است که سود سال 95شرکت با تعدیل مثبت 9درصدی نسبت به قبل به‌طور خالص مبلغ 285ريال درنظر گرفته شده است. نيروکلر نیز نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 را با 20ريال کاهش نسبت به گزارش سال قبل، مبلغ 220ريال درنظر گرفته است.

 
اعلام گزارش 6 شرکت ساختمانی دیگر
در جریان روز گذشته 6 شرکت ساختمانی از جمله سرمايه‌گذاری مسکن پرديس، عمران و توسعه فارس، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، نوسازی و ساختمان تهران و سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب گزارش پیش‌بینی سود هر سهم مربوط به سال مالی منتهی به پایان شهریورماه 96 را منتشر کردند که در این میان تنها «ثنوسا» و «ثغرب» با تعدیل منفی همراه شده و مابقی افزایش در سود خود را پیش‌بینی کرده‌اند، بر این اساس پیش‌بینی سود هر سهم «ثپردیس» با 9درصد تعدیل مثبت به‌طور خالص 587ريال، پیش‌بینی سود هر سهم «ثفارس» با 7درصد افزایش مبلغ 300ريال، پیش‌بینی سود هر سهم «ثرود» با 15درصد افزایش مبلغ 153ريال، پیش‌بینی سود هر سهم «ثالوند» با 19درصد افزایش مبلغ 304ريال اعلام شده است. این در حالی است که «ثنوسا» شاهد افزایش در زیان خود بوده که بر این اساس زیان سال 96 را مبلغ 250ريال درنظر گرفته است، همچنین «ثغرب» نیز سود هر سهم سال جدید را با کاهش 14درصدی نسبت به سال95، مبلغ 115ريال پیش‌بینی کرده است.

 

تعدیل مثبت ماشین سازی اراک
203 ریال پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 96/06/31
217 درصد افزایش نسبت به پیش بینی سال 95


بررسی اطلاعیه ليزينگ خودرو غدير
69ریال پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 95/09/30
71درصد تعدیل منفی سود خالص

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان