کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>ناگفته هایی از مجمع جنجالی بانک ملت >>>چرا در مجمع بانک ملت سودی تقسیم نشد؟ // 9 مهر95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>ناگفته هایی از مجمع جنجالی بانک ملت >>>چرا بانک ملت در مجمع سودی تقسیم نکرد؟ // 9 مهر95


بانک ملت سودی تقسیم نکرد
با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، ترازنامه و صورت های مالی بانک ملت برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفندماه ۱۳۹۴به تصویب سهامداران رسید.
  در این مجمع که با حضور حدود ۷۵در صد سهامداران و به ریاست محمد بیگدلی رییس هیات مدیره و نظارت دکتر موحدنژاد نماینده دولت و خالق، نماینده شرکت صباتامین و تامین اجتماعی برگزار شد، ترازنامه و صورت های مالی این بانک در سال مالی منتهی به پایان اسفند سال گذشته از سوی مجمع تصویب شد. در ابتدای جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل، گزارش عملکرد هیات مدیره را برای سال مالی مذکور برای سهامداران قرائت و برنامه های این بانک را برای سال جاری ارائه کرد. پس از استماع گزارش مدیرعامل و قرائت گزارش حسابرس قانونی، صورت های مالی بانک ملت با رای اکثریت سهامداران به تصویب رسید. در این مجمع، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای درج آگهی های بانک در سال مالی ۱۳۹۵برگزیده شدند.

 

کاهش شعبات بانک
بخش زيادي از دارايي هاي بانك غير مولد هست که بايد تبديل  به مولد و سپس سرمايه گذاري ها در راستاي فعاليت های بانك باشد.بانک قصد دارد 667  واحد از 2000 واحد دارایی مازاد غیر مولد را به فروش برساند.سیاست بانک کاهش تعداد شعب از تعداد 1591 فعلی به 1500 شعبه در آینده و جایگزین نمودن بانکداری الکترونیکی است.


طلب بانک از دولت
طلب بانک از دولت 3530 میلیارد ریال می باشد. علاوه بر این بانک حدود 7851 میلیارد ریال از شهرداری و سازمان های مرتبط طلب دارد که عموما به جای دریافت پول، تراکم از شهرداری اخذ می گردد و در حال حاضر حدود 1968 میلیارد ریال وصول شده است


>>چرا بانک ملت در مجمع سودی تقسیم نکرد؟
نامه بانک مرکزی در ساعتی مانده به برگزاری مجمع، فضای کلی را تحت تاثیر قرار داده بود. مهمترین نکته مجمع بانک ملت عدم تقسیم سود بود. علت این عدم تقسیم سود نامه ای است که از سوی بانک مرکزی به بانک ملت زده شده که مطابق آن از بانک ملت خواسته شده تا تعدیلاتی در صورت های مالی خود اعمال کند که آثار مالی منفی آن 3080 میلیار تومان است در حالی که کل سود اعلامی ملت 1200 میلیارد تومان بوده است. (زیان بیش از 1800 میلیارد تومانی).


>>سایر مهم‌ترین نکات به شرح زیر می‌باشند:
1- اعمال 3 هزار وهشتاد میلیون تومان ذخیره اضافی در صورت‌های مالی سال 94 در نامه بانک مرکزی که جزئیات آن به این شکل است.(1- اعمال ثبت اصلاحی حسابداری برگشت 7773 میلیارد ریال تاخیر تادیه دین مطالبات دولت در صورت عدم اخذ تاییدیه. 2- اعمال 15 هزار میلیارد ریال بابت کسری ذخایر مطالبات مشکوک الوصول. 3- اعمال ذخیره حداقل 2500 میلیارد ریال از بابت کسری ذخیره اکچوئری. 4- باتوجه به عدم ارائه مستندات کافی از ارزهای مورد مطالبه، مبلغ 5552 میلیارد ریال از سودهای ارزی برگشت داده شود. )
2- خسارت 4 میلیارد دلاری از انگلیس تا سال آینده تعیین تکلیف نخواهد شد و احتمال کاهش این خسارت وجود دارد.
3- افزایش 44 درصدی هزینه‌های عمومی اداری یکی از نکات بحث برانگیز مجمع بود.
4- حضور گسترده کارمندان بانک منجر به اعتراض برخی سهامداران شد.
5-فروش 600 دارای غیر مولد بانک در دستور کار قرار دارد.
6- درآمدهای مشاع بانک طی سال 94 با مشکل مواجه بوده است.
7- بانک طی مدت بعد از برجام توانسته است روابط  بانکی خوبی با برخی از بانک‌های اروپایی برقرار کند.
8- لزوم باز بینی در صورت‌های مالی سال 94
//کارگزاری بانک مسکن//کارگزاری توسعه صادرات//ایستانیوز//فارس

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان