کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>ازساخت اولین سلاح رادیو الکترونیکی وبزرگترین کشتی یخ‌شکن اتمی در روسیه تا امضای پوتین بحضور نامحدود درسوریه و امکان تحویل اس۴۰۰ به هند وترکیه

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 7 دقيقه


>>از پیشخوان رسانه ها

>>>از ساخت اولین سلاح رادیو الکترونیکی و بزرگترین کشتی یخ‌شکن اتمی در روسیه تا امضای پوتین برای حضور نامحدود در سوریه و امکان تحویل اس ۴۰۰ به هند و ترکیه

 

وب سایت بورس نگار - برای اولین بار در دنیا یک سلاح رادیو الکترونیکی در روسیه آزمایش شد، روسیه بزرگترین کشتی یخ‌شکن اتمی جهان را می‌سازد، پوتین توافق حضور نامحدود نیروی هوایی روسیه در سوریه را امضا کرد، روسیه به هند اس 400 می دهد، تکذیب کشته شدن نظامیان روسیه در سوریه و ... سرخط خبرهایی هستند که بعد از افزایش تنش بین روسیه و آمریکا در پیشخوان رسانه های امروز می توانید بخوانید ...

 

>>برای اولین بار در دنیا یک سلاح رادیو الکترونیکی در روسیه آزمایش شد
برای اولین بار در دنیا یک سلاح رادیو الکترونیکی که نمونه دیگری از آن وجود ندارد در روسیه آزمایش شده است.به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری ریانووستی گزارش داده که در روسیه یک سلاح رادیو الکترونیکی جدید را آزمایش کرده اند که نمونه اش در جهان نیست. سخنگوی رسمی کورپوراسیون ابزار سازی در نمایشگاه تسلیحاتی 2016 - ArmHightec اعلام کرد که اولین نمونه های سلاح رادیو الکترونیکی برمبنای اصول فیزیکی جدید که در جهان بی نظیر است با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت. وی افزود که این سلاح کاملا جدید است.


>>پوتین توافق حضور نامحدود نیروی هوایی روسیه در سوریه را امضا کرد
کرملین امروز اعلام کرد، رئیس جمهور روسیه توافق با دولت سوریه به منظور استفاده "نامحدود" نیروهای هوایی کشورش از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه را تایید کرده .
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پایگاه حمیمیم جایی است که معمولا جنگنده‌های روسیه به منظور حملات هوایی علیه تروریستها در سوریه از آنجا به پرواز در می آیند.روسیه همچنین در روزهای اخیر علاوه بر اعلام تصویب توافق به منظور حضور "نامحدود" نیروی هوایی این کشور در سوریه از طرح احداث یک پایگاه دریایی دائمی در بندر طرطوس سوریه خبر داده است.کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه توافق مربوط به اجازه به نیروی هوایی کشورش برای استفاده نامحدود از پایگاه هوایی حمیمیم را تایید و امضا کرده.کرملین همچنین تصریح ساخته که هزینه‌های مربوط به توافقی که پوتین امضا کرده در چارچوب بودجه دفاعی عادی روسیه قرار می‌گیرد.


>>کرملین: امکان تحویل سامانه دفاع هوایی به ترکیه وجود دارد
کرملین اعلام کرد که احتمال تحویل سیستم‌های دفاع هوایی از طرف روسیه به ترکیه وجود دارد.
به گزارش تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان ترک، کرملین اعلام کرد که احتمال تحویل سیستم‌های دفاع هوایی از طرف روسیه به ترکیه وجود داشته و این موضوع در دیدار پوتین و اردوغان در استانبول مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این درحالی است که در روزهای گذشته سامانه موشکی روسیه در سوریه مستقر شد و سخنگوی وزارت خارجه روسیه استقرار سامانه‌های موشکی «اس-300» و «اس-400» روسی در خاک سوریه را نتیجه انتشار گزارش‌هایی درباره نیت آمریکا به حمله به مواضع ارتش سوریه، اعلام کرد. وزارت دفاع روسیه هم‌زمان هشدار داد که هرگونه حمله به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه تهدیدی علیه نظامیان روسی در سوریه است. این وزارتخانه به استفاده از سامانه‌های موشکی «اس-300» و «اس-400» در حمیمیم و طرطوس برای دفع هرگونه حملاتی تهدید کرده است.


>>ارتش روسیه پنج ماهواره جاسوسی فوق دقیق تحویل خواهد گرفت
وزارت دفاع روسیه و شرکت علمی - تولیدی لاووچکین توافقنامه ساخت سیستمهای ماهواره های جاسوسی راداری را امضا کرده اند که براساس آن وزارت دفاع روسیه پنج ماهواره دریافت خواهد کرد.به گزارش خبرآنلاین به نقل از ریانووستی  فرماندهی نیروهای هوا فضای روسیه گفت که طبق مطالبات سفارش دهنده ، سیستم جدید باید بتواند تصاویر زنده را درزمین به ابعاد زیر یک متر درهر گونه شرایط جوی تشخیص دهد. یکی دیگر از اهداف ماهواره های جاسوسی ، ایجاد مدل سه بعدی زمین جهت تعیین مسیر موشکهای بالدار میباشد. قرار است اولین ماهواره را درسال 2019 به مدار بفرستند. این قرار داد در دوم سپتامبر بین معاون وزیر دفاع روسیه و رئیس شرکت لاووچکین بامضا رسید. این ماهواره های جاسوسی در مداری بارتفاع دوهزار کیلومتر قرار داده خواهند شد.


>>هند به اس ۴۰۰ روسیه مجهز می‌شود
مسئولان روسیه می‌گویند در نظر دارند تا سامانه دفاع هوایی اس ۴۰۰ را در اختیار هند قرار دهد.
به گزارش ایسنا، مدیر اداره فدرال فناوری نظامی روسیه با اعلام این خبر افزود: قرارداد تحویل سامانه‌های دفاع هوایی اس 400 به هند تا آخر سال 2016 امضا می‌شود. سامانه زمین به هوای اس-۴۰۰ موسوم به «پیروزی» نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی الماس طراحی شده. این سامانه دفاعی قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور هم‌زمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است. این سامانه همه اهداف پروازی از جمله هواپیما، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را پوشش می‌دهد.


>>روسیه بزرگترین کشتی یخ‌شکن اتمی جهان را می‌سازد
روسیه در نظر دارد تا پیشرفته ترین کشتی یخ شکن اتمی خود را به قدرت ۱۱۰ مگاوات بسازد.
به گزارش ایسنا، دمیتری راگوزین، معاون نخست وزیر روسیه گفت: طراحی ساخت کشتی یخ شکن سوپرکلاس در حال انجام است و دولت در حال بررسی منابع تامین مالی آن می‌باشد. یخ‌شکن نوعی کشتی است با دماغه، سازه بدنه و ماشین‌آلات ویژه شکستن یخ سطح دریا و بازکردن راه برای سایر شناورها در دریاهایی که عبور و مرور به دلیل یخ زدگی سطح آب به راحتی در آن میسر نیست. به گزارش مایاک، یخ‌ شکن‌های قطبی در مسیر خود، با فشار در حرکت به سطح،د سوار یخ می‌شوند و سپس با استفاده از وزن خود یخ‌هایی تا قطر ۶ متر را شکسته و در آن راه باز می‌کنند.نوع بسیار قوی و پیشرفته از این کشتی‌ها، یخ‌شکن با نیروی محرکه اتمی است که تنها در اختیار روسیه است. بدلیل یخزدگی آب‌های اطراف روسیه در شمالگان این کشور نیاز مبرمی به چنین کشتی‌هایی دارد.


>>کشته شدن نظامیان روسیه در سوریه تکذیب شد
وزارت دفاع روسیه اخبار انتشار یافته در برخی رسانه ها و پایگاههای خبری مبنی بر کشته شدن شش سرباز این کشور در سوریه را تکذیب کرد.
به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: اخبار برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی خارجی مبنی بر کشته شدن شش نظامی روس در سوریه بی اساس است و واقعیت ندارد. ایتارتاس به نقل از این بیانیه نوشت: تمامی نظامیان روسیه مستقر در سوریه سالم هستند و ماموریت های خود را در یگان مربوطه انجام می دهند. برخی رسانه ها به نقل از ادعای یک گروه تروریستی ضدسوری نوشته اند که 6 نظامی روسیه در سوریه کشته شده اند. در همین حال یک مقام اداره اطلاعات و اخبار وزارت دفاع روسیه به روزنامه کامسامولسکایا پراودا گفت که ادعای کشته شدن سربازان روس در سوریه دروغ و بی اساس است، اما این احتمال بعید نیست که خطری وجود دارد، بنا بر این در تمام مراکز نظامی سوریه تدابیر امنیتی تشدید شده. یگان عملیاتی هوافضای روسیه از یک سال پیش به درخواست دولت سوریه عملیات ضدتروریستی در این کشور اجرا می کند.


>>رزمناوهای روسیه راهی خزر شدند
دو رزمناو از یگان دریایی خزر روسیه در چارچوب یک ماموریت 15 روزه دوستی راهی سواحل ایران و قزاقستان شدند.
به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه با اعلام خبر حرکت این ناوها که وابسته به حوزه نظامی فدرال جنوب این کشور هستند، افزود: سفر برنامه ریزی شده ناو موشک انداز تاتارستان، ناوچه موشکی گرادسویاژسک و ناوهای پشتیبانی سفر خود را آغاز کردند. پیش از این اعلام شده بود که این یگان دریایی در سفر غیررسمی خود در بندر اکتائو در قزاقستان و انزلی ایران لنگر می اندازند. وزارت دفاع روسیه با معرفی ناخدا یکم بابسکوف به عنوان فرمانده این برنامه، هدف از سفر ناوگروه به سواحل ایران و قزاقستان را تحکیم همکاری های بین المللی بین کشورهای کناره خزر اعلام کرده . نیروی دریایی ایران و روسیه در چارچوب همکاریهای خزری برنامه های حضور متقابل رزمناوها را اجرا می کنند.//23مهر95

برچسب ها: ,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان