کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>جدیدترین خبرها از طرح ادغام موسسات ثامن الائمه و مهر اقتصاد با کوثر؛ احتمال تشکیل بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور چقدر است؟//29خرداد96

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 12 دقيقه


>>جدیدترین خبرها از طرح ادغام موسسات ثامن الائمه و مهر اقتصاد با موسسه کوثر

>>>احتمال تشکیل بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور با ثامن الائمه، مهر اقتصاد و کوثر؛ سپرده گذاران نگران نباشند//29خرداد96

 

وب سایت بورس نگار-چند روزی است که شایعاتی پیرامون ادغام سه موسسه اعتباری بزرگ(ثامن الائمه، مهر اقتصاد و کوثر) با هم در حال انتشار است و موجب نگرانی سپرده گذاران شده در هر صورت اگر قرار بر ادغام این سه موسسه بزرگ هم باشد در نهایت تشکیل یک بانک بزرگ و قوی به نفع سپرده گذاران این سه مجموعه خواهد بود... اخبار تکمیلی در همین بخش دنبال کنید...


احتمال تشکیل بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور
 پس از آنکه سیف، رئیس کل بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای ادغام برخی بانک‌ها خبر داد،شایعات مختلفی به‌ویژه در فضای مجازی شکل گرفت. تازه‌ترین خبرها (شایعات) از تصمیم به ادغام موسسات اعتباری ثامن و کوثر با بانک مهر اقتصاد و تشکیل بانک کوثر حکایت دارد که دو بانک مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر در اطلاعیه‌هایی این اخبار را تایید نکردند، اما باید تا سه‌شنبه منتظر اخبار جدید باشیم.

 +بیشتربخوانید: جزئیات شرایط ونحوه بازخریدسهام بانکهای انصار قوامین حکمت مهر اقتصاد کوثر چگونه است؟ فروردین98
++بیستربخوانید: مهر اقتصاد و ثامن با بانک انصار و بانک‌های قوامین و حکمت و کوثر باهم ادغام میشوند//اسفند96
+بیشتربخوانید: علت ادامه توقف طولانی مدت نماد «بانک مهر اقتصاد» در بورس چیست؟ اعلام زمان مجمع/ اسفند97


در متن اطلاعیه موسسه اعتباری کوثر خبر ادغام صراحتا تکذیب نشده و حتی از انجام مذاکرات در این زمینه خبر داده است. برخی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی از ادغام این سه موسسه پولی به‌طور قطعی تا اول تیرماه خبر داده‌اند؛ اما روابط عمومی بانک مهر اقتصاد صراحتا این ادغام را تکذیب کرده و گفته که این شایعات را روابط عمومی دو موسسه فوق اعلام کرده‌اند. به هر حال دو موسسه فوق در حالی دو اطلاعیه متفاوت منتشر کرده‌اند که موسسه اعتباری ثامن سکوت اختیار کرده است. شاید محتمل‌ترین گزینه نیز همین موسسه باشد که قرار است تحت کفالت موسسه اعتباری کوثر قرار گیرد. فعلا این شایعه نزدیک‌ترین زمان به واقعیت را دارد تا ادغام برخی بانک‌های دیگر که منابع آگاه از آن خبر می‌دهند.اگر ادغام سه بانک و موسسه قطعی شود و با احتساب 351 شعبه موسسه اعتباری کوثر، 730 شعبه بانک مهر اقتصاد و 600 شعبه موسسه اعتباری ثامن، بانکی با یک هزار و 681 شعبه تشکیل می‌شود. این بانک بزرگ در این حجم از شعب قابل‌مقایسه با هیچ بانک خصوصی نخواهد بود و در میان بانک‌های خصوصی شده هم می‌توان آن را هم‌ردیف با بانک‌هایی مانند ملت با یک هزار و 571 شعبه یا تجارت با یک هزار و 706 شعبه قرار داد.به هر حال طبق اطلاعیه موسسه اعتباری کوثر، این خبر در پی مصوبه شورای پول و اعتبار و اعلام بانک مرکزی تایید خواهد شد.


در اطلاعیه موسسه اعتباری کوثر نیز آمده است: پيرو انتشار اخباري در سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي با موضوع ادغام بانك مهر اقتصاد و موسسه اعتباري ثامن‌الائمه در موسسه اعتباري كوثر و ايجاد «بانك كوثر» و به‌رغم مذاكرات انجام شده و توافقات حاصله في مابين با موضوع مزبور به اطلاع مي‌رساند هر گونه تصميم‌گيري در حوزه نظام بانكي كشور منوط به مصوبه شوراي پول و اعتبار و ابلاغ بانك مركزي است كه هنوز تاييديه‌اي که از سوي بانك مركزي صادر شده باشد، به‌دست اين موسسه نرسيده است.این در حالی است که روابط عمومی بانک مهر اقتصاد شایعه ادغام این بانک با موسسات مالی و اعتباری کوثر و ثامن را قویا تکذیب کرد.


به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، فعالیت این بانک به‌صورت مستقل در عرصه پولی و مالی کشور با قوت و قدرت ادامه دارد و اخبار مندرج در برخی پایگاه‌های خبری و رسانه‌ها، شایعه و کذب محض است؛ بنابراین سپرده‌گذاران و مشتریان گرامی هیچ گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.براساس این گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد انتشار این گونه اخبار را ناشی از التهابات به‌وجود آمده اخیر در بازار پولی و مالی کشور دانست و تاکید کرد: انتشار این قبیل شایعات هیچ تاثیری در روند فعالیت‌ها و برنامه‌های فعلی و آتی بانک ندارد و این‌گونه اخبارِ کذب و بی‌اعتبار نشات گرفته از سوء‌استفاده و ضعف برخی رقبای بانک مهر اقتصاد در شبکه بانکی کشور است.همچنین روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در اطلاعیه دیگری هر گونه مذاکره با موسسات کوثر و ثامن را تکذیب کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، این بانک انجام هر گونه مذاکره و توافقات با موسسات اعتباری کوثر و ثامن را برای ادغام تکذیب کرد، همچنین با توجه به اینکه مقوله ادغام بانک‌ها و موسسات مالی در حوزه اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شورای پول و اعتبار است، این موضوع تاکنون در این دو نهاد تصمیم‌گیر، طرح نشده و ابلاغیه‌ای به این بانک ارسال نشده است. شایعات مطروحه صرفا ازسوی موسسات یاد شده منتشر شده و تمامی اخبار منتشر شده فاقد اعتبار است.//فاطمه بهادری//دنیای اقتصاد

 

>>معاون نظارتی بانک مرکزی: ثامن در مسیر پیوستن به موسسات مجاز/ سپرده گذاران نگران نباشند


معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: موسسه ثامن در مسیر پیوستن به موسسات مجاز است و سپرده گذاران نگران نباشند.

فرشاد حیدری اظهار داشت: موسسه اعتباری ثامن یکی از موسسه های متقاضی دریافت مجوز از بانک مرکزی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی با بیان اینکه اقداماتی توسط این موسسه شامل پذیره نویسی در بورس و تودیع سپرده قانونی نزد بانک مرکزی انجام شده است، گفت: بر این اساس این موسسه در حال پیوستن به موسسات مجاز است.

حیدری  ادامه داد: فرآیند قانونی و رسیدگی به تقاضای این موسسه در حال انجام بوده و ممکن است منجر به صدور مجوز و یا ادغام با یکی از بانک ها و موسسه های اعتباری شود. وی خاطر نشان کرد: در هر صورت هیچ گونه مشکلی برای سپرده گذاران این موسسه به وجود نخواهد آمد.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: از سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن تقاضا می شود  حسب نیاز به شعب موسسه مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند و اطمینان داشته باشند که صدور مجوز و یا ادغام موسسه با حفظ حقوق و صیانت از سپرده های آنها انجام می شود.//اقتصادآنلاین

 


>>یک مقام مسئول در بانک مهر اقتصاد: هیچ مذاکره ‌ای برای ادغام نداریم

▪️معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ مذاکره ای بین این بانک و موسسات کوثر و ثامن برای ادغام انجام نداشته است، گفت: در صورتی که ادغام تصمیم حکومتی باشد از آن تبعیت می ‌کنیم.

▪️مرزدارانی معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد در نشست خبری درباره خبرهای منتشر شده در شبکه مجازی و محافل خبری مبنی بر ادغام بانک مهر اقتصاد با موسسات ثامن و کوثر به ایراد توضیحاتی دراین باره پرداخت و گفت: هر گونه برنامه ریزی برای ادغام با این موسسات را تکذیب می ‌کنیم.

▪️وی گفت: هیچ مذاکره ای یا نشست مشترکی با مدیران موسسات ثامن و کوثر برای ادغام با بانک مهر اقتصاد انجام نشده است.

▪️معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد آلوده کردن فضای ذهنی مشتریان و سپرده گذاران بانکی و ایجاد چنین فضایی را به هیچ وجه درست ندانست و باعث تشدید مشکلات دانست.

▪️او گفت: مدیران بانک ها باید با هوشمندی مانع از ایجاد فضای ملتهب برای سپرده گذاران خود شوند.

▪️وی با اشاره به اینکه سهامداران بانک مهر اقتصاد، بسیج مستضعفین هستند، گفت: به عنوان بانک عامل تمام تلاش خود را برای اقتصاد مقاومتی به کار گرفته ایم.

▪️وی افزود: درصورتی که ادغام بانک مهر اقتصاد با هر بانک یا موسسه دیگری انجام شود، از آن تبعیت خواهیم کرد.

▪️معاون امور مناطق بانک مهر اقتصاد درباره سوال تسنیم که چرا تاکنون مجوز مهر اقتصاد دریافت نشده است، گفت: آخرین مجوز مهر اقتصاد بانک مرکزی «بانک در شرف تأسیس است» که البته بانک مرکزی قبل و بعد از صدور مجوز شرایطی را برای بانک ها در نظر می ‌گیرد که بانک ها ملزم به اجرای آن هستند.

▪️او گفت: یکی از شرایطی که برای دریافت مجوز نهایی بانک مهر اقتصاد لازم است، افزایش سرمایه و واگذاری سهام بود که شرط اول انجام شد ولی شرط دوم به خاطر شرایط دو ، سه سال اخیر بازار سرمایه با تأخیر در حال انجام است. به گفته او مذاکراتی با سرمایه گذاران خاص برای واگذاری سهام بانک انجام صورت پذیرفته است. وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در بانک مهر اقتصاد برای باز پس دادن سپرده های مردم اعمال نشده است... // تسنیم

 

تکمیلی:


>>معاون نظارتی بانک مرکزی: توافق اولیه برای ادغام موسسه ثامن، بانک مهر اقتصاد و موسسه کوثر
 ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

 

معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام انجام توافقات اولیه برای ادغام موسسه ثامن، بانک مهر اقتصاد و موسسه کوثر، گفت: سپرده گذاران موسسه مالی ثامن به هیچ عنوان نگران سپرده هایشان نباشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشاد حیدری با اعلام اینکه سپرده گذاران موسسه مالی ثامن به هیچ عنوان نگران سپرده هایشان نباشند گفت: مشتریان برحسب نیاز خود به این موسسه مراجعه کرده و سرویس دریافت کنند، زیرا ما به عنوان بانک مرکزی حمایت لازم را از موسسه ثامن و مدیران آن کردیم و خواهیم کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی اظهارداشت: به این ترتیب هیچ خدشه‌ای در پرداخت‌های این موسسه ایجاد نمی‌شود. مذاکراتی بین موسسه کوثر با سهامداران ثامن و بانک مهر اقتصاد انجام شده، ولی اطلاع رسانی هایی از ناحیه این موسسات صورت گرفته بود که لزوما ممکن است یکسان با نظر سهامداران نباشد.

حیدری افزود: توافقات اولیه صورت گرفته که اگر مصلحت اینها به ادغام باشد با تشخیص بانک مرکزی این ادغام صورت بگیرد که بانک قوی تر، مستحکم‌تر و باثبات مالی بیشتر ایجاد شود.

وی گفت: اولویت درجه یک ما حفظ حقوق سپرده گذاران و صیانت از منافع مردم است.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: اگر احساس کنیم هر ادغامی ممکن است به این اصل خدشه وارد کند قطعا از آن جلوگیری خواهیم کرد.

حیدری گفت: جای هیچگونه نگرانی برای هموطنانمان در خصوص سپرده گذاری در بانک‌های رسمی و موسسات اعتباری وجود ندارد.

وی افزود: چتر نظارت بانک مرکزی بر این بانک‌ها وجود دارد و به دقت کنترل‌های لازم در شبکه بانکی کشور اعمال می‌شود و تحت هیچ شرایطی جای هیچگونه نگرانی برای سپرده گذاران عزیز وجود ندارد.

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه اخیرا بحثی درباره موسسه ثامن در فضای مجازی برای افکارعمومی مطرح شده است، گفت: این موسسه از سال‌های قبل از بانک مرکزی درخواست مجوز کرده و اقداماتی از جمله پذیره نویسی در بورس و پرداخت سپرده قانونی به بانک مرکزی انجام داده بود.

حیدری افزود: معمولا مجوزها ممکن است منجر به صدور مجوز به عنوان موسسه مستقل شود یا اینکه به تشخیص شورای پول و اعتبار اینها در یک بانک بزرگ‌تر یا یک موسسه قوی‌تر ادغام شوند.

وی گفت: نتیجه این ادغام‌ها قائدتا ایجاد موسسات قوی‌تر و با سلامت و ثبات مالی بیشتر خواهد بود.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: تحت هر شرایطی اگر صدور مجوز برای این موسسه یا ادغام در بانک یا موسسه اعتباری دیگر اتفاق بیافتد، هیچ خدشه‌ای در پول سپرده گذاران و حقوق آنها وارد نخواهد کرد، زیرا بانک مرکزی به دقت بر فرآیند صدور مجوز و ادغام در سایر موسسات نظارت خواهد کرد در نتیجه این اطمینان را به سپرده گذاران این موسسه می‌دهیم که خدشه‌ای از این بابت به سپرده گذاران وارد نخواهد شد.

حیدری گفت: البته برخی از پیام‌ها یا ویدئوها که در فضای مجازی مطرح می‌شود مربوط به سال‌های قبل است، مثلا صف فروش سکه در سال 90 را به عنوان سپرده گذارانی که می‌خواهند سپرده خود را از بانک‌ها دریافت کنند، منتشر می‌کنند.

وی افزود: هموطنان مطمئن باشند شبکه بانکی ما ایمن و مطمئن است و با نظارتی که بانک مرکزی بر اینها دارد، خلل و خدشه‌ای در سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها و موسسات دارای مجوز وارد نخواهد شد.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: ما بهنگام و به موقع خبر قطعی و موثق درباره ادغام بانک‌ها را به هموطنان ارایه خواهیم داد.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر مذاکراتی بین چند بانک و موسسه برای ادغام وجود دارد، افزود: اگر قطعیت پیدا کرد ما حتما به هنگام به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی خواستار توجه مردم به تفکیک میان موسسات مجاز و غیرمجاز بانکی شد و گفت: برخورد بانک مرکزی با موسسات غیرمجاز بسیار سخت خواهد بود و به طور قاطع با اینها برخورد خواهد کرد همانطور که در گذشته نیز تعداد زیادی از اینها یعنی حدود 134 تعاونی غیرمجاز را توانستیم ادغام یا منحل کنیم و حقوق سپرده گذاران آنها را در حد کفایت دارایی اینها حفظ و مراعات کرده ایم.

حیدری افزود: نباید افکارعمومی موسسات مالی و اعتباری مجاز و غیرمجاز را با یکدیگر یکی بداند، زیرا برخورد بانک مرکزی و مراجع قضایی با غیرمجازها با قدرت هرچه تمام‌تر انجام خواهد شد و ادامه هم پیدا خواهد کرد و امیدواریم در سال 96 موضوع غیرمجازها را در کشور به طور کامل ساماندهی کنیم و از سال 97 به بعد شاهد حضور و فعالیت هیچ موسسه و تعاونی غیرمجازی در کشور نباشیم.

وی درباره مجاز یا غیرمجاز بودن موسسه مالی ثامن گفت: موسسه ثامن از نظر ما موسسه‌ای در شرف دریافت مجوز است.

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: بانک مهر اقتصاد هم جزو بانک‌های در شرف دریافت مجوز بانک مرکزی است، زیرا اینها کارهای خود را نزد بانک مرکزی تا حدود زیادی انجام داده اند و اینکه شورای پول و اعتبار چه تصمیمی برای اینها خواهد گرفت می‌تواند صدور مجوز باشد یا می‌تواند ادغام این‌ها برای ایجاد یک بانک و موسسه قوی‌تر و باثبات‌تر با سلامت مالی بالاتر باشد.

حیدری گفت: آنچه شورای پول و اعتبار انجام خواهد داد و ما به عنوان بانک مرکزی اجرا خواهیم کرد قطعا در وهله اول برای صیانت از حقوق سپرده گذاران خواهد بود و در ادامه آن ایجاد بانکی برای ارایه خدمات به هموطنان مد نظر است.

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان