کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔶کدام شرکتهای ایرانی در لیست تحریمهای دور دوم آمریکا قرار گرفتند؟ فهرست کامل بانکها، موسسات وشرکتهای ایرانی که تحریم شدند/14آبان97

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 10 دقيقه


کدام شرکتهای ایرانی در لیست تحریمهای دور دوم آمریکا قرار گرفتند؟ فهرست کامل بانکها، موسسات وشرکتهای ایرانی که به لیست تحریم آمریکا اضافه شدند/14آبان97

 

وب سایت بورس نگار - متاسفانه دقایقی قبل علیرغم مخالفتهای گسترده سایر طرفهای برجام، دور دوم تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه کشورمان رسما اعلام و فهرست بانکها، موسسات وشرکتهای ایرانی که به لیست تحریم آمریکا اضافه شدند منتشر شد که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت...

 

لیست کامل بانکها، موسسات وشرکتهای ایرانی که به لیست تحریم آمریکا اضافه شدند
فهرست برخی بانک ها و موسسات مالی ایرانی که به لیست تحریم آمریکا اضافه شدند:

بانک ملی، بانک آرین، بانک آینده، بانک توسعه صادرات ایران، بانک قوامین، بانک سپه، بانک صنعت و معدن، بانک ایرانی-اروپایی هاندلز بانک وابسته به بانک صنعت و معدن، پست بانک، بانک تجارت و بانک دی، بانک سپه اینترنشنال، بانک کشاورزی، بانک بین‌المللی کیش، بانک قرض‌الحسنه رسالت، موسسه مالی و اعتباری قوامین، بانک خاورمیانه، بانک شهر و بانک رفاه کارگران، بانک بین‌المللی پرشیا، بانک فرست ایست اکسپورت و شرکت سهامی خاص بانک ملت


 موسسه آتیه‌سازان دی، شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی، شرکت هلدینگ توسعه دیدار ایرانیان، شرکت تجارت‌گستر فرداد، صرافی دی، شرکت لیزینگ دی، شرکت کارگزاری بانک دی، شرکت سرمایه‌گذاری رویای روز کیش، شرکت بازرگانی الکترونیکی دی، شرکت توسعه دنیا شهر کهن، شرکت تولید نیروی برق دماوند، شرکت خدمات بیمه امید بنیان دی، شرکت عمران و مسکن آباد دی و شرکت خدمات مالی و حسابداری دی ایرانیان.


ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه مجازات‌های گسترده‌ای علیه ایران اعمال کرد و علاوه بر شرکت ملی هواپیمایی ایران و ۶۷ فروند هواپیمای آن، بیش از ۵۰ بانک، شماری از موسسات سرمایه‌گذاری و کشتیرانی ایران را تحریم کرد.

این لیست بروزرسانی و تکمیل می شود ....


بانک بین‌المللی پرشیا، بانک فرست ایست اکسپورت، شرکت سهامی خاص بانک ملت از دیگر موسسه‌های مالی و بانک‌های ایرانی هستند که هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

 

اسامی تعدادی از افراد حقیقی در فهرست تحریم‌های وزارت دارایی آمریکا

سیف‌الله جشن ساز، مدیرعامل سابق شرکت نیکو و مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران

احمد قلعه بانی، رئیس پیشین سازمان گسترش و مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفت ایران

محمد سعیدی: مدیرعامل کشتیرانی ایران

محمدحسین داجمر، مدیرعامل پیشین کشتیرانی ایران

جابر صفدری، مدیر تاسیسات غنی‌سازی نطنز

محمود محدث، مدیر سابق اکتشاف شرکت ملی نفت ایران

مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت

محمود زیرکچیان زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران

محمود نیکوسخن، مدیر امور مالی شرکت ملی نفت ایران

این لیست بروزرسانی و تکمیل می شود ....

جزئیات بیشتر تحریم‌های جدید آمریکا

🔹️طبق تصمیم دولت آمریکا برای اعمال دوباره تحریم‌های ضد ایرانی، بخش انرژی، کشتیرانی و مالی ایران که شامل بیش از 700 نهاد و شخص است، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند و هرگونه تبادل مالی و تجاری با آن‌ها از نظر آمریکایی‌ها ممنوع می‌شود.

🔹️بسیاری از این 700 نهاد و شخص مورد تحریم، پیشتر در دوران اوباما نیز تحت تحریم بوده‌اند، هرچند که در پی توافق برجام، تحریم‌های اعمالی علیه آن‌ها معلق شد.

🔹️با این حال حدود 300 مورد از نهادها و اشخاص تحت تحریم به تازگی وارد فهرست تحریمی آمریکا شده‌اند.

🔹️در دور جدید اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران، 50 بانک و زیرمجموعه‌های آن‌ها، بیش از 200 شخص و کشتی‌های بخش کشتی‌رانی، خطوط هواپیمایی ایران‌ایر و بیش از 65 فروند از هواپیماهای آن هدف تحریم قرار گرفته‌اند.

این لیست بروزرسانی و تکمیل می شود ....

شرکتهایی در مالت نیکوزیا بلاروس آلمان ژاپن امارات
شرکت ساختمانی آ اس پ
بانک سرمایه گذاری امین
بانک کشاورزی
پتروشیمی بندر امام
پتروشیمی بوعلی
پتروشیمی قائد بصیر  
ساختمانی باغمیشه
بانک مسکن
بانک رسالت
بانک ایران زمین
بانک سامان
بانک توسعه صادرات
بانک ملی
بانک کارگشایی
بانک صنعت و معدن
بانک مرکزی
بانک سپه
بانک تجارت
بانک بلاروس
بانک شهر
بانک اقتصادنوین
بانک دی و زیرمجموعه هایش
گروه صنعتی بهشهر
بیمه مرکزی
حمل و نقل بلو تانکر در امارات

شرکت سرمایه گذاری بوعلی
بیمه ایران
شرکت نفت ایرانیان
بانک ایران و ونزوئلا
کشتیرانی جمهوری اسلامی
داروسازی جابربن حیان

+++++++++

>>جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر2018


فهرست جدید تحریم‌های آمریکا اعلام شد؛ فهرستی که وزارت دارایی آمریکا آن را "بزرگترین اقدام آمریکا عیله ایران در یک روز" نامیده و می‌گوید٬ این تحریم‌های تازه٬ تعداد شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را که در دو سال گذشته توسط دولت دونالد ترامپ تحریم شده‌اند٬ به عدد کم سابقه ۹۰۰ می‌رساند.

در این فهرست جدید نام ٢٥ فرد وجود دارد که ۱۹ نفرشان قبل از برجام هم در فهرست تحریم‌های آمریکا بوده‌اند. در این فهرست، ناصر باطنی، محمد علی یزدانجو، علی یوسف پور، مجتبی خسروتاج، محمد کاظم چغازردی و محمد سعیدی قبلا تحریم‌ها نبوده اند.

در مجموع حدود ٦٨٥ فرد و شخصیت حقوقی در این لیست هستند. از این بین حدود ۲۰۰ مورد کشتی های نفتکش و مسافربری ایران هستند و ٥٧ هواپیمای شرکت ایران ایر و ٢٥ فرد.

شاید مهمترین و قدرتمندترین نهادی که هدف این تحریم‌ها قرار گرفته ستاد اجرایی فرمان امام باشد؛ یکی از بزرگترین و بانفوذترین نهادهای ایران.

 

در دور قبلی تحریم ها که از حدود سال ۲۰۰۸ شروع شد٬ مهمترین هدف تحریم٬ سپاه پاسداران بود و به همین دلیل با تشدید تحریم ها در ساختار شرکت‌های سرمایه‌گذاری عظیم و با قدرت ایران تغییراتی بوجود آمد. پس از آن بتدریج تحریم‌های آمریکا هر چه بیشتر و بیشتر ستاد اجرایی فرمان امام را هدف گرفت.

در فهرست جدید فقط به نام "ستاد اجرایی فرمان امام" اشاره شده و نام شرکت‌های متعدد زیر مجموعه آن ذکر نشده است. اما چهار شرکت سرمایه گذاری وابسته به هلدینگ تدبیر که زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام هستند تحریم شده‌اند.

از نظر تعداد، شرکت ملی نفتکش ایران با حدود ۱۳۰ شرکت و کشتی و شرکت ملی کشتیرانی ایران با دو شرکت و ۱۲۳ کشتی در صدر هستند. در رده سوم شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۹۲شرکت زیر مجموعه قرار دارد که وزارت دارایی آمریکا آن را وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام می‌داند.

 

حوزه هسته‌ای
حدود ٢٢ شرکت و نهاد در حوزه انرژی هسته‌ای تحریم شده اند٬ از جمله سازمان انرژی اتمی ایران و مرکز مقاومت بسیج این سازمان، شرکت داروسازی جابر بن حیان، مرکز تحقیقات کشاورزی و پزشکی هسته‌ای کرج و شرکت فرآوری اورانیوم و تولید سوخت هسته‌ای. سازمان انرژی اتمی ایران یکی از اهداف فهرست جدید است و تقریبا تمام شرکتهایی که در این حوزه تحریم شده اند به علت ارتباطشان با این سازمان بوده است. مرتضی احمد علی بهزاد٬ مدیر عامل شرکت پیشرو هم به دلیل نقشش در تحقیقات و توسعه برنامه هسته‌ای تحریم شده است.

 

نفت، گاز، پتروشیمی و نیرو
برق: شانزده شرکت در حوزه تولید برق و صنایع وابسته تحریم شده‌اند. از جمله شرکت "تولید برق و نیروی دماوند و بندرعباس" و شش شرکت تولید برق و انرژی وابسته به شرکت سرمایه گذاری غدیر.

نفت: شرکت ملی نفت ایران، شرکت سرمایه گذاری نفت، کالا و شرکتهای وابسته به شرکت ملی نفت ایران در خارج از ایران مثل پتروپارس (لندن) و نیکو (سوئیس) و شعبه شرکت ملی نفت در سنگاپور در لیست تحریم هستند. بیش از بیست شرکت نفت و گاز در این لیست هستند از جمله شرکت نفت و گاز پارس و پتروایران.

پتروشیمی: تقریبا ۱۵ شرکت پتروشیمی تحریم شده‌اند؛ شرکت ملی پتروشیمی ایران، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی قائد بصیر، بندر امام، بوعلی سینا، مبین و مرجان.

 

بانک، بیمه و شرکتهای مالی و سرمایه گذاری
تقریبا تمام بانکهای مهم ایران تحریم شده اند. البته چند بانک مثل بانک ملت، پارسیان، سینا و مهر اقتصاد هم حدود سه هفته پیش تحریم شده بودند.

در فهرست جدید حدود ۷۰ بانک و شرکت کارگزاری در لیست تحریم قرار گرفته اند، از جمله بانک مرکزی و بانک ملی. در این میان بانک دی و موسسات وابسته آن که متعلق به بنیاد شهید هستند بیش از هر بانک دیگری هدف تحریم جدید هستند.

چند بانک در بلاروس و آلمان، یک بانک در تاجیکستان، یک بانک در بحرین، شعبه بانک ملی در لندن و بانک بین المللی پرشیا و بانک ایران و ونزوئلا هم تحریم شده اند. وزارت دارایی آمریکا بانک ملی را به دلیل ارتباطش با سپاه پاسداران، بانک سپه را به دلیل ارتباط با وزارت دفاع و بانک آینده را به دلیل ارتباط با صدا و سیما ایران و بانک قوامین را به دلیل پیوندش با نیروی انتظامی تحریم کرده است. پست بانک و بانک تجارتی ایران و اروپا در هامبورگ.

تقریبا شش شرکت بیمه از جمله شرکت ملی بیمه ایران و یک شرکت بیمه در لندن تحریم شده اند. یکی از شرکت‌های تحریم شده شرکت بیمه معلم است که ۳۰ درصد سهام آن به شرکت کشتیرانی ایران تعلق دارد.

حدود ۱۵ شرکت سرمایه گذاری تحریم شده اند؛ از جمله شرکت شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران و چهار شرکت سرمایه گذاری وابسته به هلدینگ تدبیر زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام.

 


کشتیرانی
در کنار شرکت ملی کشتیرانی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران یکی از بزرگترین هدفهای این تحریم‌ها بوده و حدود ١١٠ شرکت وابسته به آن تحریم شده اند. اکثریت این شرکت‌ها در مالت ثبت شده‌اند و تعداد کمتری در کشورهایی مثل قبرس٬ آلمان و امارات.
وزارت دارایی آمریکا شرکت کشتیرانی والفجر را شرکتی می‌داند که مرتب برای سپاه بار و مسافر حمل می کند و شرکت حافظ دریای آریا حداقل یک بار برای سازمان صنایع دفاع ایران بار حمل کرده و شرکت سفیران پیام دریا در سال ۲۰۱۷ به سوریه نفت برده است.
وزارت دارایی آمریکا سازمان صنایع دفاعی ایران را با برنامه هسته‌ای و موشکی ایران مرتبط می‌داند. هر سه شرکت زیرمجموعه شرکت ملی کشتیرانی ایران هستند.

کشتی سانچی که در لیست تحریم است غرق شده٬ اما بیمه و غرامت بازماندگان آن مشمول تحریم است.

 

صنعت
بیش از ۲۰ شرکت صنعتی در حوزه های مختلف تحریم شده اند؛ از جمله ماشین سازی اراک، مهاب قدس، سازمان توسعه و نوسازی صنعتی ایران و شرکت ایران شرق و دو شرکت گروه توسعه ملی.
ساخت و ساز و عمران حدود ۱۶ شرکت در این حوزه تحریم شده‌اند از جمله یک شرکت در آفریقای جنوبی.

 

سیمان
۱۳ شرکت سیمان یا مرتبط با سیمان تحریم شده اند از جمله پنج شرکت وابسته به سیمان سپاهان و پنج شرکت وابسته به سیمان شرق و شرکت سرمایه گذاری سیمان.

 

معادن و فلزات
تقریبا ۱۳ شرکت در این حوزه تحریم شده اند. فولاد غدیر و فولاد نیریز و آلومینیم جنوب در فهرست تحریم هستند. شرکت توسعه صنایع و معادن و پنج شرکت وابسته به هلدینگ اسکوتک (فولاد خوزستان سابق) از جمله اسکوتک ژاپن در لیست تحریم هستند. هلدینگ اسکوتک متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

 

بازرگانی و تجارت
حدود ۱۳ شرکت در این حوزه تحریم شده اند از جمله شرکتهایی در ایتالیا، سوئیس، هنگ کنگ و امارات.

 

هواپیمایی
۶۷ هواپیمای ایران ایر تحریم شده‌اند که ۱۶ فروند از آنها در فهرست سال ۲۰۱۲ نبودند. در تحریم آن سال، ۱۲۸ هواپیما تحریم شدند و ٦٨ هواپیمای شرکت‌های ماهان و یاس در فهرست جدید نیستند.

در ماه مه امسال، ۲۰۱۸ و پس از خروج آمریکا از برجام ۱۲ هواپیمای شرکت ماهان تحریم شد؛ به همراه ۹ هواپیمای شرکت کاسپین، پنج هواپیمای معراج ایر، پنج هواپیمای پویا ایر. همچنین آمریکا دو نفر را به دلیل مالکیت و یا کنترل بر معراج ایر و دنا ایر تحریم کرد.

برچسب ها: ,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان