کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴جزئیات ابلاغ مالیات خریداران سکه ونحوه قسط بندی آن؛خریداران سکه چقدرباید مالیات بدهند؟چه کسانی مشمول این قانونند؟ +بخشنامه /17خرداد98

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 5 دقيقه


🔴خریداران سکه مشمول مالیات شدند؛ ابلاغ مالیات قطعی خریداران سکه؛ خریداران سکه چقدر باید مالیات بدهند؟ چه کسانی مشمول قانون مالیات سکه هستند؟ +جزئیات بخشنامه سازمان مالیات/13خرداد98

>>تکمیلی 17خرداد98 : خریداران سکه چطور مالیات خود را بپردازند؟/ اعلام نحوه قسط بندی مالیات سکه  

وب سایت بورس نگار - خبر کوتاه است سازمان امور مالیاتی مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۷ دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی را ابلاغ کرد در صورتیکه پیش از این اخذ مالیات از خریداران سکه منتفی اعلام شده بود اما چه کسانی مشمول این قانون هستند؟ و خریداران سکه چقدر باید مالیات بدهند؟ جزئیات بخشنامه سازمان مالیات را در ادامه بخوانید...

 

خریداران سکه چقدر باید مالیات بدهند؟

مالیات قطعی 150 تا 250 هزارتومان به ازای هرسکه
 سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به امور مالیاتی شهر و استان تهران و ادارات کل امور مالیاتی موضوع مالیات مقطوع عملکرد سال 97 دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به مفاد مواد یک و 93 قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب 31/‏4/‏94‬و بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده 100 قانون مذکور و به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال 97 دریافت کنندگان سکه از بانک مرکزی، به شرح ذیل مقرر می‌گردد:


الف- مشمولین تبصره ماده 100:
کلیه خریداران سکه که در سال 97 نسبت به دریافت حداکثر 200 سکه از سیستم بانکی اقدام نموده‌اند مشمول این دستورالعمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون صدرالاشاره و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌باشند.


ب- نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن:
نسبت به خریداران سکه که طی سال 97 سکه خود را دریافت نموده‌اند:
1. تا بیست سکه دریافتی مشمول مالیات نمی‌باشد.
2. نسبت به مازاد 20 سکه تا میزان 60 سکه به ازای هر سکه یک میلیون و 500 هزار ریال مالیات مقطوع.
3. نسبت به مازاد 60 سکه تا میزان 100 سکه به ازای هر سکه 2 میلیون ریال مالیات مقطوع.
4. نسبت به مازاد 100 سکه تا میزان 200 سکه به ازای هر سکه 2 میلیون و 500 هزار ریال مالیات مقطوع.

تبصره 1: مودیان ردیف یک بند ب فوق نیازی به ثبت نام و تشکیل پرونده مالیاتی نخواهند داشت.
تبصره 2: مودیان موضوع این دستورالعمل می‌بایست جهت پرداخت مالیات مربوط به سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir مراجعه نمایند.


ج- سایر موارد:
1. در خصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یک جا در خرداد ماه 98 ندارند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا 4 ماه به صورت مساوی تقسط می‌گردد. عدم پرداخت به موقع مالیات و یا در صورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر مشمول جریمه موضوع ماده 190 قانون مالیات‌های مستقیم از پایان خردادماه 98 خواهد بود.
2. چنانچه مودیان مشمول این دستورالعمل نسبت به مالیات تعیین شده صرفاً از حیث عدم فروش سکه‌های دریافتی معترض باشند، می‌توانند نسبت به طرح ادهای خود در مراجع دادرسی مالیاتی اقدام و درخواست رسیدگی مجدد نمایند.
3. اشخاصی که در سال 97 بیش از 200 سکه دریافت نموده‌اند مشمول این دستورالعمل نبوده و می‌بایست اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت را در موعد مقرر قانونی تسلیم نمایند. ادارت کل امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند تا رسیدگی و مطالبه مالیات این اشخاص (اعم از اشخاصی که نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام نموده و همچنین اشخاصی که از تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی خودداری نموده‌اند) حداکثر تا پایان سال جاری انجام گیرد.
4. صاحبان مشاغلی که حسب سوابق پرونده یا مجوز صادره از سوی مراجع ذیربط به شغل مرتبط با خرید و فروش سکه اشتغال دارند مشمول این دستورالعمل نمی‌باشند و مکلف هستند نسبت به تنظیم اظهارنامه مالیاتی شغلی خود اقدام نمایند.

++++++++

>>تکمیلی 17خرداد98 : خریداران سکه چطور مالیات خود را بپردازند؟/ اعلام نحوه قسط بندی مالیات سکه  

🔹 خریداران سکه های پیش فروشی که مشمول پرداخت مالیات شده اند می توانند نسبت به قسط بندی مالیات خود اقدام کنند.

🔹درخصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یکجا در خردادماه ١٣٩٨ ندارند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می گردد.

🔹️عدم پرداخت به موقع مالیات و یا در صورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سر رسیدهای مقرر مشمول جریمه موضوع ماده ١٩٠ قانون مالیات های مستقیم از پایان خردادماه ١٣٩٨ خواهد بود.

🔹چنانچه مودیان مشمول این دستورالعمل نسبت به مالیات تعیین شده صرفا از حیث عدم فروش سکه های دریافتی معترض باشند، می توانند نسبت به طرح ادعای خود در مراجع دادرسی مالیاتی اقدام و درخواست رسیدگی مجدد نمایند.

🔹اشخاصی که در سال ١٣٩٧ بیش از ٢٠٠ سکه دریافت نموده اند مشمول این دستورالعمل نبوده و می بایست اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت را در موعد مقرر قانونی تسلیم نمایند.

🔹ادارات کل امور مالیاتی مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا رسیدگی و مطالبه مالیات این اشخاص (اعم از اشخاصی که نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی اقدام نموده و همچنین اشخاصی که از تسلیم اظهار نامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی خودداری نموده اند) حداکثر تا پایان سال جاری انجام گیرد.

🔹صاحبان مشاغلی که حسب سوابق پرونده یا مجوز صادره از سوی مراجع ذیربط به شغل مرتبط با خرید و فروش سکه اشتغال دارند، مشمول این دستورالعمل نمی باشند و مکلف هستند نسبت به تسلیم اظهار نامه مالیاتی شغلی خود اقدام نمایند.

🔹️ جهت تشخیص اینکه آیا شما مکلف به پرداخت مالیات می باشید یا نه باید ابتدا از ابزار ویژه وضعیت خود را از سیستم استعلام نمایید.

🔹️ بدین منظور روی https://e2.tax.gov.ir/pages/action/CoinGuide کلیک نموده و شماره ملی خود را ثبت نمایید. سیستم به شما خواهد گفت که آیا مشمول پرداخت هستید یا خیر؟

🔹️ چنانچه پس از بررسی شماره ملی سیستم شما را مکلف به پرداخت مالیاتی اعلام کرده است لازم است ابتدا ثبت نام انجام دهید و سپس اقدام به دریافت قبوض مالیاتی خود نمایید./تسنیم

 

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان